Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mars_mellow schreef:Wat zijn jullie ervaringen met dit zadel? https://www.divoza.com/nl/paardenspulle ... l-compleet
Mijn paard werd er mee gereden toen hij nog niet van mij was. Ik heb er toen een paar x op gereden, en vond hem ontzettend fijn. Hij liep er toen goed onder (geen pijn signalen). Ik wil wel graag zeker weten dat er voldoende drukverdeling is. Op het moment rij ik hem met barebackpad, maar ik merk dat ik een zadel af en toe wel mis. Vooral omdat ik nu bezig ben met conditie training, is lichtrijden soms fijn.
Het zadel zou alleen zijn voor 1-2x per week.
Op buitenritten ga ik liever zonder, dus dan gebruik ik hem niet.
mars_mellow schreef:Bedankt voor de reacties! Dan denk ik dat ik door spaar voor een betere.
mars_mellow schreef:hi,
Ik heb (zoals al eerder aangegeven) wel op een boomloos zadel gereden, maar die had best veel steun en uitsteeksels bij de benen. Daar zat ik heel fijn en stevig op.
Ik overweeg om een boomloos zadel te halen, van barefoot. ik zie echter dat die 0 steun hebben bij de benen. Vinden jullie dat deze zadels nog stevig genoeg zitten, of is er een heel groot verschil tussen een boomzadel en een boomloze?
Klein extra vraagje, zou een barefoot zadel passen op mijn ontzettend ronde en brede fjord?
Lyona schreef:Ik heb heel lekker gezeten en vooral heel zacht en stevig op een Barefoot Happy Valley. Kon ik de raarste dingen mee doen zo stevig zat ik. Goddelijk zadel. Ik verkoop h'm nu wel. Hij paste goed op m'n
haffie. Ik denk dat het wel gaat als je de juiste maat pommel hebt.