[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 19:39

DubbelDun schreef:
Hij kleurt wel mooi bij de Fjord :D

ja exact dezelfde kleur dat terug komt in haar manen *D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 19:40

Hannanas

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 19:56

Wauw!!!!
Wat een plaatje.
Als ik een paard had, had ik het wel geweten. De Barocco in een ander kleurtje (iets minder licht).
:~

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:01

Ik was trouwens op zoek naar mijn test ghost foto's, heb ze nog niet gevonden.
Was in 2008 via buitenzinnig, echt nog een groene kikker ghost. 2008! Wat gaat de tijd snel. :wow:
Destijds een probeersel op een tafelmodel boommaatje 42.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:47

Wat gaaf die Barocco in Fjordkleur <3 Staat mooi!!!
Heb ik die oude Ghost aan je verkocht Hannanas? (toen was ik nog BuitenZinnig :o )

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:52

Sorry dat ik zo kom binnen vallen!
Maar ik heb een paar vraagjes waar ik gewoon niet uitkom.. (Hoop niet dat ik direct afgebrand wordt)

Heeft iemand ervaringen met het merk Randols of Torsion?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:08

Leuke kleuren inderdaad! Ligt er wel op als een torentje en een te strak BH-tje zo ver naar voren :P maar dat komt vast goed :)

Och ja die gifgroene Ghost...had je daar toen ook niet van die gifgroene zadeltassen bij op een gegeven moment Don? Of was dat weer iets anders.....? Mijn geheugen heeft wat gaten hier en daar :P

Ja hoor, hier wel wat ervaring met / kennis over de Randolls en Torsion en sowieso is Don (Kwetal ofwel ex-BuitenZinnig) heel erg thuis in Torsion :j

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:11

pmarena schreef:
Leuke kleuren inderdaad! Ligt er wel op als een torentje en een te strak BH-tje zo ver naar voren :P maar dat komt vast goed :)

Och ja die gifgroene Ghost...had je daar toen ook niet van die gifgroene zadeltassen bij op een gegeven moment Don? Of was dat weer iets anders.....? Mijn geheugen heeft wat gaten hier en daar :P

Ja hoor, hier wel wat ervaring met / kennis over de Randolls en Torsion en sowieso is Don (Kwetal ofwel ex-BuitenZinnig) heel erg thuis in Torsion :j

Kan je mij vertellen of dit goede zadels zijn? Heb tweedehands van beide merken gezien en ben er wel in geïnteresseerd (vooral door de prijzen). Maar als ze kwalitatief niet goed blijken, houdt het op natuurlijk.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:20

Afbeelding

Deze bedoel je Bianca? 8-)

Torsion is (nog steeds) een prima zadel. Goede kwaliteit leer, past op heel veel paarden. gemaakt in Italië bij dezelfde fabrikant als Freeform en diverse goede Westernzadels.

Randolls is een kopie van een kopie. Maar wie het beste is van de 2 aangeboden zadels, is afhankelijk van de staat waarin ze verkeren. Maar als dat in orde is, is de Torsion de beste keus.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:22

Randolls en Torsion bedoel je? Torsion is een prima merk. Randolls is een (veel) goedkoper en kwalitatief echt minder aftreksel....

Je kan het zo zien: Eerst was er Torsion (of eigenlijk Tuend en daarna Torsion maar zo kan je nog verder terug gaan en dan blijven we bezig :P ).

Toen kwam Barefoot, die maakte een soort aangepaste versie van het zelfde idee.

Barefoot werd behoorlijk populair en toen kwamen er goedkopere nepperds die zo op het oog erg op Barefoot leken. Zoals Randolls / Trekker en de Pfiff een stukje terug.

Deze liggen qua kwaliteit dus een stuk onder Barefoot hoewel ze daar wel op lijken ;)

Ja!! Die dus Don, heb ik het toch goed onthouden *\o/*

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:58

Oke dank jullie wel.. Dus zijn kwalitatief goede zadels maar barefoot blijft beter?

Sorry dat ik zo lastig tussendoor kom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:03

pmarena schreef:
Barefoot werd behoorlijk populair en toen kwamen er goedkopere nepperds die zo op het oog erg op Barefoot leken. Zoals Randolls / Trekker en de Pfiff een stukje terug.

Deze liggen qua kwaliteit dus een stuk onder Barefoot hoewel ze daar wel op lijken ;)

Euhm... :?
Hoezo is Trekker een goedkope nepperd die op Barefoot lijkt? :?

Voor zover ik weet heeft een Trekker een totaal andere opbouw dan Barefoot, met een super leerkwaliteit en in tegenstelling tot Barefoot zelfs met een traploos verstelbare pommel. En waar Barefoots per se met pad gebruikt moeten worden omdat ze anders geen goede drukverdeling hebben zijn de Trekker kussens zo stabiel en drukverdelend dat ze zonder pad gebruikt kunnen worden. De laatste keer dat ik het checkte kostte een Barefoot trouwens gemiddeld € 700 en een Trekker € 1000, juist door dat kwaliteitsverschil in kussens, de verstelbare pommel en het feit dat je dus geen extra pads meer nodig hebt.
Dus in welk opzicht is Trekker dan precies een goedkope en kwalitatief slechtere kopie van Barefoots?

Ik snap dat je als Barefoot importeur/verkoper Barefoot het beste vindt, maar dit soort uitspraken komen wel heel erg Barefoot-bruin-gekleurd over.... :=

@ anniekasaur: zie hierboven, ik vrees dat Pmarena's posts wat minder objectief en neutraal zijn dan ze lijken...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:08

xyzutu2 schreef:
pmarena schreef:

Euhm... :?
Hoezo is Trekker een goedkope nepperd die op Barefoot lijkt? :?

Voor zover ik weet heeft een Trekker een totaal andere opbouw dan Barefoot, met een super leerkwaliteit en in tegenstelling tot Barefoot zelfs met een traploos verstelbare pommel. En waar Barefoots per se met pad gebruikt moeten worden omdat ze anders geen goede drukverdeling hebben zijn de Trekker kussens zo stabiel en drukverdelend dat ze zonder pad gebruikt kunnen worden. De laatste keer dat ik het checkte kostte een Barefoot trouwens gemiddeld € 700 en een Trekker € 1000, juist door dat kwaliteitsverschil in kussens, de verstelbare pommel en het feit dat je dus geen extra pads meer nodig hebt.
Dus in welk opzicht is Trekker dan precies een goedkope en kwalitatief slechtere kopie van Barefoots?

Ik snap dat je als Barefoot importeur/verkoper Barefoot het beste vindt, maar dit soort uitspraken komen wel heel erg Barefoot-bruin-gekleurd over.... :=

@ anniekasaur: zie hierboven, ik vrees dat Pmarena's posts wat minder objectief en neutraal zijn dan ze lijken...

X, kom maar van je zeepkist af want het gaat over die Randolls / Canadian Trekker zadeltjes van destijds die heel erg op een Cheyenne lijken ;)

De Trekker zadels die jij bedoelt zijn (gelukkig) heel iets anders :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:23

Ehh, is het dan niet handig als je dan ook gewoon 'Canadian Trekker' schrijft, bijvoorbeeld omdat de huidige Trekker (en de enige die überhaupt nog te koop is) een compleet ander zadelmerk is?

Grappig dat als iemand zegt dat Barefoots van die pannenkoekzadeltjes zijn die zo dubbelgeklapt kunnen worden meteen een preek kan verwachten over VPS & de moderne Barefoot opbouw, maar dat met de reputatie van met Barefoot concurrerende merken tegelijkertijd zo casual omgesprongen wordt...

Een verschrijving altijd mogelijk, maar anderen van zeepkistjes beschuldigen is natuurlijk altijd makkelijker. Do blame the messenger... :=
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-17 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:23

anniekasaur schreef:
Oke dank jullie wel.. Dus zijn kwalitatief goede zadels maar barefoot blijft beter?

De oudste (allereerste) Barefoots (was toen dus alleen nog het Cheyenne model) die lijken wel erg op de "nepperds" die ik noemde want die zijn daar ook van afgekeken, dus als je zo'n Cheyenne uit 2003 / 2004 tegenkomt dan is die niet echt beter dan die namaaksels.

Jongere Barefoots echter hebben steeds meer kwaliteit gekregen qua vormgeving zoals schoftruimte en gebruikte materialen enzo. Dus hoe jonger de Barefoot, hoe beter deze is vergeleken met deze merken en oudere Barefoots :j

De Torsion is een aparte tak van sport, dat is wat mij betreft altijd een goed Italiaans kwaliteitszadeltje geweest en daarvan durf ik niet exact te zeggen hoe deze in de loop der jaren veranderd is.

Al met al is het maar net wat je zoekt. Ik vond zelf de korte zitting van de Torsion niet fijn, waardoor ik bij de Barefoot terecht gekomen ben destijds. Maar ik ben schijnbaar 1 van de weinigen die die zitting irritant vond dus daar zou ik het niet voor laten als je een mooie Torsion kan kopen voor een prijs waarvoor er ook een Randols te koop staat ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:29

anniekasaur schreef:

Barefoot heeft hele leuke zadeltjes, maar het is maar net wat je zoekt. Als je een smalle pony hebt of je vindt het niet erg om breed te zitten, dan kun je met de meeste BF modellen prima uit de voeten. Als je smaller wilt zitten dan zou je kunnen kijken naar de Ghost, die zit echt behoorlijk smal. Ghosts zijn behoorlijk waardevast, wat helaas ook betekent dat ze tweedehands gemiddeld duurder zijn dan Barefoot zadeltjes.
Torsion zit in mijn ervaring net zo breed als Barefoot, maar ook dat is persoonlijk.

In welke richting zit je zelf te denken? Zoek je een dressuur/endurance/recreatief of eerder een westernmodel? Niet elk merk heeft namelijk elk type, en niet elk type van elke merk is even geslaagd (lange zin). 8-)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:31

Afbeelding

Sorry - maar dit was ook een Trekker - de Trekker Talent. Later heeft Trekker de Startrekk gekopieerd. In de eerste instantie een goedkope "Verre Oosten" kopie, scheef en slecht leer. Dat is later pas veranderd.... -:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:32

xyzutu2 schreef:
Is het dan niet handig als je dan ook gewoon 'Canadian Trekker' schrijft, bijvoorbeeld omdat de huidge Trekker (en de enige die überhaupt nog te koop is) een compleet ander zadel is dan het zadelmerk wat jij zo eventjes de grond in boort?

Apart ook dat als iemand zegt dat Barefoots van die pannenkoekzadeltjes zijn die zo dubbelgeklapt kunnen worden meteen een preek krijgt over VPS & de moderne Barefoot opbouw, maar dat met de reputatie van andere merken tegelijkertijd zo casual omgesprongen wordt...

Een verschrijving altijd mogelijk, maar anderen van zeepkistjes beschuldigen is natuurlijk altijd makkelijker. Do blame the messenger... :=

X, ik zou het waarderen als je eens op zou houden met het zoeken naar stokken om mee te slaan.
Dat gezeik elke keer dat je dingen negatief uit gaat leggen, dat is echt je eigen keuze.

Hier had je ook gewoon kunnen lezen waar het over ging, namelijk overduidelijk een Cheyenne type zadeltje....dat vroeger nu eenmaal onder de naam Randolls / Trekker besproken werd o.a. hier op Bokt.

In plaats van dat je er zelf een smeuïg verhaal overheen gaat projecteren zou je misschien ook eens kunnen overwegen dat ik hier met de beste bedoelingen iemand probeer te helpen.

Een excuus voor je insinuaties in mijn richting zou op zijn plek zijn want JOUW vergissing is menselijk maar nee, in plaats daarvan blijf je nog even doormiepen. Wat is nu eigenlijk je probleem waarom je zo zuur doet?

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:42

Oei ik wou geen ruzie aanwakkeren :=

xyzutu2 schreef:
anniekasaur schreef:

Barefoot heeft hele leuke zadeltjes, maar het is maar net wat je zoekt. Als je een smalle pony hebt of je vindt het niet erg om breed te zitten, dan kun je met de meeste BF modellen prima uit de voeten. Als je smaller wilt zitten dan zou je kunnen kijken naar de Ghost, die zit echt behoorlijk smal. Ghosts zijn behoorlijk waardevast, wat helaas ook betekent dat ze tweedehands gemiddeld duurder zijn dan Barefoot zadeltjes.
Torsion zit in mijn ervaring net zo breed als Barefoot, maar ook dat is persoonlijk.

In welke richting zit je zelf te denken? Zoek je een dressuur/endurance/recreatief of eerder een westernmodel? Niet elk merk heeft namelijk elk type, en niet elk type van elke merk is even geslaagd (lange zin). 8-)

Ik ben opzoek naar een zadel voor recreatief gebruik, puur buitenritjes en misschien eens in de bak. Heb een (op het moment dan een te brede) normale haflinger, geen schoft.

Ben nu een torsion tegen gekomen voor ietsjes meer dan een barefoot, verschilt net niks. Dus voor de prijs maakt het wat deze twee betreft niet uit. Breed zitten vind ik in principe ook niet erg, als het maar niet té gek wordt haha.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:47

Het is niet jouw schuld hoor Anniek :(:) Wat voor model Torsion is het? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:48

@ PMarena: jij schrijft letterlijk dat Trekkers goedkope, slecht gebouwde zadel zijn.
Ik geef aan dat de Trekkers die door jouw concurrenten verkocht worden compleet andere zadels zijn, geen rip offs van Barefoots en ook nog eens duurder.
Dus wie heeft het dan fout? Als je het over de verleden tijd hebt van andere zadelmerken, schrijf dan ook gewoon in verleden tijd en laat anderen als Barefootverkoper gewoon in hun waarde.
Even back to basic; een leek als het om boomloze zadels gaat vraagt hoe het met verschillende merken zit; jij schrijft zo een handvol merken af als goedkope rip offs. Nu is jouw verdediging dat iedereen (dus inclusief vragenstelster die niets van boomloze zadels weet!) snapt dat jij het om zadels van tig jaar geleden hebt en dat die merken inmiddels natuurlijk allang anders/beter zijn?
En dat moet die leek allemaal tussen de regels van jouw post doorlezen? Is dat niet heel erg gek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:52

anniekasaur schreef:
Oei ik wou geen ruzie aanwakkeren :=

Ik ben opzoek naar een zadel voor recreatief gebruik, puur buitenritjes en misschien eens in de bak. Heb een (op het moment dan een te brede) normale haflinger, geen schoft.

Ben nu een torsion tegen gekomen voor ietsjes meer dan een barefoot, verschilt net niks. Dus voor de prijs maakt het wat deze twee betreft niet uit. Breed zitten vind ik in principe ook niet erg, als het maar niet té gek wordt haha.

No worries, dit ligt niet aan jou. :)

Brede haf + Torsion kan té breed zijn, maar dat weet je eigenlijk alleen als je het probeert. Helaas heeft de boomloze zadelpasservice geen Torsions om te testen, voor zover ik op de website kan zien, want dat zou natuurlijk het makkelijkste zijn.
Ik weet niet of je die website kent, want misschien brengt dat je ook nog op ideeen: http://boomlooszadelpasservice.nl/

Je kunt ook de gok wagen en gewoon een tweedehands zadel kopen en dat dan weer doorverkopen als het minder goed bevalt. Dan heb je ook alle tijd om het te testen. Persoonlijk zou ik dan echter denk ik eerder voor een tweedehands Barefoot zadeltje gaan dan voor een tweedehands Torsion, maar dat is puur omdat BF een bekender merk is en waarschijnlijk iets sneller/makkelijker doorverkoopt dan Torsion. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:58

*zucht* Ik vraag me af of het zin heeft om de moeite te nemen....maargoed:

Randolls / Trekker is 1 zadel, vandaar de / in de naam :)* , namelijk dat zadeltje waar Anniek het over heeft :)* En onder welke namen het te koop kan staan omdat het destijds zo genoemd werd :)* Niemand zei destijds het "canadian" er voor. Het gaat over dat zadeltje en bvb. de Pfiff. Die allemaal op de Barefoot leken. Het staat er echt allemaal duidelijk in context hoor als je niet op zoek bent naar iets om over te zeuren.

JIJ projecteert er wat anders overheen en gaat meteen vol met bagger schieten in plaats van dat je gewoon even had kunnen vragen of je iets niet goed begreep. Dan had ik je netjes kunnen zeggen dat dat inderdaad zo was :j

Maar je blijft maar zemelen, voel je je daar een grote meid door ofzo of wat is het nou dat er achter zit :? Ik ben er echt wel een beetje klaar mee en vind dit geen fatsoenlijke manier van met elkaar om gaan.

Ik gun je bij deze fijn het laatste woord want dat zal je toch wel willen, melk je zelfverzonnen probleem nog maar even wat verder uit als je daar een lekker gevoel van krijgt, ik doe niet meer mee en ga weer lekker ontopic verder morgen wat mij betreft want nu ga ik fijn afsluiten :P

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:59

Zie er niet bij staan welk model het is, de torsion. :o

Twijfels twijfels twijfels... Hoe weet ik trouwens welke pommel maat ik nodig ben? Ben er maar vanuit gegaan dat ik breed moet hebben, van barefoot kan je los pommels kopen, maar van torsion ook?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 00:01

Boomloos zadelpasservice had via mij 2 torsion zadels. Het slaat hier niet aan. Ik heb nog 2 liggen, anniek, je mag mij berichten hoor. Dan kun je evt testen voor je overgaat tot aankoop!