DubbelDun schreef:Hij kleurt wel mooi bij de Fjord
ja exact dezelfde kleur dat terug komt in haar manen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sanso schreef:Welk zadel zou jullie voorkeur hebben?
Ik wil een zadel om te kijken of het mijn ding is, vandaar dat ik er niet veel geld aan wil uitgeven. Hij word bedoeld voor buitenritten.
Freeform Soft Balance boomloos zadel bruin
http://link.marktplaats.nl/m1183165094? ... nt=app_ios
Ad
Pfiff boomloos endurance zadel t.k.
http://link.marktplaats.nl/m1179093073? ... nt=app_ios
Ad
Dankjewel!
pmarena schreef:Leuke kleuren inderdaad! Ligt er wel op als een torentje en een te strak BH-tje zo ver naar vorenmaar dat komt vast goed
Och ja die gifgroene Ghost...had je daar toen ook niet van die gifgroene zadeltassen bij op een gegeven moment Don? Of was dat weer iets anders.....? Mijn geheugen heeft wat gaten hier en daar
Ja hoor, hier wel wat ervaring met / kennis over de Randolls en Torsion en sowieso is Don (Kwetal ofwel ex-BuitenZinnig) heel erg thuis in Torsion
pmarena schreef:Barefoot werd behoorlijk populair en toen kwamen er goedkopere nepperds die zo op het oog erg op Barefoot leken. Zoals Randolls / Trekker en de Pfiff een stukje terug.
Deze liggen qua kwaliteit dus een stuk onder Barefoot hoewel ze daar wel op lijken
xyzutu2 schreef:pmarena schreef:Barefoot werd behoorlijk populair en toen kwamen er goedkopere nepperds die zo op het oog erg op Barefoot leken. Zoals Randolls / Trekker en de Pfiff een stukje terug.
Deze liggen qua kwaliteit dus een stuk onder Barefoot hoewel ze daar wel op lijken
Euhm...![]()
Hoezo is Trekker een goedkope nepperd die op Barefoot lijkt?![]()
Voor zover ik weet heeft een Trekker een totaal andere opbouw dan Barefoot, met een super leerkwaliteit en in tegenstelling tot Barefoot zelfs met een traploos verstelbare pommel. En waar Barefoots per se met pad gebruikt moeten worden omdat ze anders geen goede drukverdeling hebben zijn de Trekker kussens zo stabiel en drukverdelend dat ze zonder pad gebruikt kunnen worden. De laatste keer dat ik het checkte kostte een Barefoot trouwens gemiddeld € 700 en een Trekker € 1000, juist door dat kwaliteitsverschil in kussens, de verstelbare pommel en het feit dat je dus geen extra pads meer nodig hebt.
Dus in welk opzicht is Trekker dan precies een goedkope en kwalitatief slechtere kopie van Barefoots?
Ik snap dat je als Barefoot importeur/verkoper Barefoot het beste vindt, maar dit soort uitspraken komen wel heel erg Barefoot-bruin-gekleurd over....
@ anniekasaur: zie hierboven, ik vrees dat Pmarena's posts wat minder objectief en neutraal zijn dan ze lijken...
anniekasaur schreef:Oke dank jullie wel.. Dus zijn kwalitatief goede zadels maar barefoot blijft beter?
Sorry dat ik zo lastig tussendoor kom!
anniekasaur schreef:Oke dank jullie wel.. Dus zijn kwalitatief goede zadels maar barefoot blijft beter?
xyzutu2 schreef:Is het dan niet handig als je dan ook gewoon 'Canadian Trekker' schrijft, bijvoorbeeld omdat de huidge Trekker (en de enige die überhaupt nog te koop is) een compleet ander zadel is dan het zadelmerk wat jij zo eventjes de grond in boort?
Apart ook dat als iemand zegt dat Barefoots van die pannenkoekzadeltjes zijn die zo dubbelgeklapt kunnen worden meteen een preek krijgt over VPS & de moderne Barefoot opbouw, maar dat met de reputatie van andere merken tegelijkertijd zo casual omgesprongen wordt...
Een verschrijving altijd mogelijk, maar anderen van zeepkistjes beschuldigen is natuurlijk altijd makkelijker. Do blame the messenger...
xyzutu2 schreef:anniekasaur schreef:Oke dank jullie wel.. Dus zijn kwalitatief goede zadels maar barefoot blijft beter?
Barefoot heeft hele leuke zadeltjes, maar het is maar net wat je zoekt. Als je een smalle pony hebt of je vindt het niet erg om breed te zitten, dan kun je met de meeste BF modellen prima uit de voeten. Als je smaller wilt zitten dan zou je kunnen kijken naar de Ghost, die zit echt behoorlijk smal. Ghosts zijn behoorlijk waardevast, wat helaas ook betekent dat ze tweedehands gemiddeld duurder zijn dan Barefoot zadeltjes.
Torsion zit in mijn ervaring net zo breed als Barefoot, maar ook dat is persoonlijk.
In welke richting zit je zelf te denken? Zoek je een dressuur/endurance/recreatief of eerder een westernmodel? Niet elk merk heeft namelijk elk type, en niet elk type van elke merk is even geslaagd (lange zin).
anniekasaur schreef:Oei ik wou geen ruzie aanwakkeren![]()
Ik ben opzoek naar een zadel voor recreatief gebruik, puur buitenritjes en misschien eens in de bak. Heb een (op het moment dan een te brede) normale haflinger, geen schoft.
Ben nu een torsion tegen gekomen voor ietsjes meer dan een barefoot, verschilt net niks. Dus voor de prijs maakt het wat deze twee betreft niet uit. Breed zitten vind ik in principe ook niet erg, als het maar niet té gek wordt haha.