RoyalMemory schreef:@BuitenZinnig: ik heb ook een seatsaver van bont op mijn zadel, maar ik vond het juist nog iets smaller maken
Toevallig dan ook op een ghost?
Want ik ben benieuwd hoeveel krapper dat het zadel maakt, zo'n seatsaver? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Suliko schreef:RoyalMemory schreef:@BuitenZinnig: ik heb ook een seatsaver van bont op mijn zadel, maar ik vond het juist nog iets smaller maken
Toevallig dan ook op een ghost?Want ik ben benieuwd hoeveel krapper dat het zadel maakt, zo'n seatsaver?
het was wel heel donker bruin - ik moest 2x kijken. De onderkant van je zadel is ook altijd zwart, dus dat zwarte randje misstaat niet (vind ik dan weer)

...nu hangt hij altijd aan de kapstok, vet hem soms in met creme, maar deze keer eens een paar uur in een bak olie......resultaat:boterzacht...laten drogen buiten 2 dagen , maar op paar plekken nog niet droog met resultaat mooie donkere vlekken..dom dom..Maar wat nu te doen?
Vandaag meteen uitgeprobeerd en hij zit heerlijk! Had hem al geprobeerd met het consult van Lilianne, maar dat was natuurlijk maar eventjes. Ik heb er nu zo'n 1,5 uur mee gereden. Was in het begin toch even wennen, best wiebelig, maar hij zit erg lekker! Helaas evengoed nog steeds wel last van m'n benen, maar (in vergelijking met mijn vorige zadel) het duurt wel langer voordat ik pijn krijg. En ik vond het toch ook nog vrij hard zitten voor de bips
. Misschien toch ook nog maar doorsparen voor een bontje.

Dan inderdaad een bontje er op Buitenzinnig schreef:

Kwetal schreef:schoonmaken met normale glycerine zadelzeep - eventueel via BuitenZinnig en potje URAD oily bestellen en anders met walnoot olie of bijenwas insmeren - in dat geval wordt het vetleer ilv nubuck