voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:35

Mijn nieuwe pad onder mijn Cheyenne

Afbeelding

pmarena

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:40

Netjes +:)+

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:47

Goed niet achterblijven: Ik en Jack met de barefoot stella zadel en nutural bitloos hoofdstel.

Afbeelding

http://dl.dropbox.com/u/79216490/sized_IMG_9298_2.1.JPG

Ik blijf zeer blij met de nieuwe singel! Singelt makkelijk aan en de rekker is ook erg aangenaam! Zadel blijft ook veel beter liggen nog steeds :).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:52

Afbeelding
Barefoot cheyenne drytex op slank bollie (alleen rijden met muckboot is niet echt super fijn = geen grip).

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:58

pmarena schreef:
Kijk zadel en paard glimmen op die eerste foto, leuk +:)+
(zadel ligt wel wat ver naar voren lijkt het, en een grotere singel zou wel comfortabeler zijn denk ik :) )

Wat een mooie metalige glans heeft dat dekje zeg!!

Klopt, singel is wat te klein. Komt een nieuwe aan.
Zadel ligt idd iets verder naar voren dan hoort maar tijdens het rijden gaat hij vaak enkele cm's naar achteren (niet veel), vandaar dat ik tijdens het zadelen geneigd ben hem iets verder naar voren te liggen. Zie het nu ook.

En bedankt! Vond het dekje wel heel gaaf. Zadel is al 2 maanden niet ingevet maar glimt alsnog, topspul! :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:00

Als het goed is, is die positie na het rijden gewoon de juiste plek hoor, en is het niet zo dat het zadel nog verder naar achteren zal glijden, als je op de goede plek begint :P

Ja hij is supergaaf dat dekje :j

Jeetje wat is Jack een knoeperd, of lijkt dat maar zo?

Bollie is zeker slank, en Muckboots zijn heel erg kalote om mee te rijden, door die dikke zool heb je heel weinig gevoel :P

Maar wel heerlijk warm :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:10

Die dikke zool zorgt voor geen gevoel, maar inderdaad geen last meer van koude voeten en dat is ook wel wat waard. :j

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:21

Jack is erg breed, die is wel kleiner dan dat de meesten denken (-+ 1m40). Als die terug echt actief onder het zadel gaat zijn zal dat breed zijn nog wat meer zijn (heeft eindje stil gestaan op vlak van rijden toen ik aan het wachten was op bredere pommel en singel).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:24

Gut, 1m40 maar? Wat vertekent dat dan! Jij lijkt toch ook best lang, en die foto zo wat van onder af genomen :P

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:31

Wat voor singel heb jij @hetlevenwint ?

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:31

pmarena schreef:
Als het goed is, is die positie na het rijden gewoon de juiste plek hoor, en is het niet zo dat het zadel nog verder naar achteren zal glijden, als je op de goede plek begint :P

Ja hij is supergaaf dat dekje :j

Jeetje wat is Jack een knoeperd, of lijkt dat maar zo?

Bollie is zeker slank, en Muckboots zijn heel erg kalote om mee te rijden, door die dikke zool heb je heel weinig gevoel :P

Maar wel heerlijk warm :j

Volgens mij zit dat tussen mijn oren :+ moet er gewoon weer ff om denken

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:39

Ik ben zelf 1m60 :+ . Op bijna alle foto's lijkt die groter, als mensen 'm dan in het echt zien is dat ook van "oh had 'm groter geschat, zo schattig" :')

Is de stretch & breath singel Glitch

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:41

Je ziet er echt veel langer uit, moet je die lange benen zien man :P

Zal wel door het slanke komen zeker, de meesten van die lengte zijn toch meer propjes *meldt zich* :o

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:45

hetlevenwint schreef:
Ik ben zelf 1m60 :+ . Op bijna alle foto's lijkt die groter, als mensen 'm dan in het echt zien is dat ook van "oh had 'm groter geschat, zo schattig" :')

Is de stretch & breath singel Glitch

Ah van Barefoot zelf he. Heb hem even opgezocht.
Klinkt allemaal heel positief hoe die omschreven wordt.

Heb alleen geen flauw idee welke maat ik (of nouja paardlief) nodig heb haha. Al in geen tijden geen singel meer gekocht.
Hoe kan ik dat oaw meten? Of hebben jullie een idee nav de foto's?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:48

Danku :o . Nou uum geen idee of ik lange benen heb, blijkbaar :Y)

Glitch@ Nu heb al meerdere mensen horen zeggen dat je beter een maatje kleiner neemt van die singel. Nu zelf geen idee want moest zoizo een maatje kleiner hebben.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:25

Ik kom ook ff spammen: ( ik weet dat de singel niet goed door de lusjes zit )
Ik rij met een grandeur halfpad met lamsvel onder m'n zadel.

Afbeelding

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:53

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 11:10

Dat dekje past er nog vrij aardig onder :)

Alleen dat rijdt toch voor geen meter zo joh, met dat zadel zo ver op die schoft :=
Een banaansingeltje zou daar perfect voor zijn :j

De Seneca blijf ik erg gaaf vinden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 11:29

Wat leuk om jullie foto's te zien :)

Ik begin toch weer lichte twijfels te krijgen. Ben supertevreden over hoe de barefoot cherokee ligt op mijn pony, echt super :j
Alleen voor mezelf....Heb gisteren weer eens met BBP gereden, en dan zit ik meteen een stuk smaller. Ik merk dat ik dan makkelijker op een ontspannen manier mijn been kan laten afhangen. Ik heb al gewisseld van HD inlages naar dunne inlages, en daar wordt het al een stukje smaller van maar helemaal ideaal is het nog niet.
Aan de andere kant heb ik niet het idee dat ik verkramp, ik kan nog steeds goed zitten in draf/galop, maar minder makkelijk dan met BBP. Het is nét dat laatste beetje smalheid wat ik mis. Ik wil de barefoot dus ook zeker niet kwijt, geen enkel zadel is helemaal ideaal tenslotte.

Denken jullie dat iets als een hipsaver oid me nog wat zou kunnen helpen om de zit nog wat smaller te maken? Of (misschien stom gedacht) een losse freeform/freemax zitting kopen en die ipv de barefoot seatsaver gebruiken?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:03

Ik zie veel zadels heel ver op de schoft liggen...dat is niet prettig voor je paard en uiteindelijk ook niet voor jezelf. Idd, een banaansingel kan wonderen doen bij een rond buikje.
Ook bij stalgenoten met boomzadels zie ik trouwens veel zadels te ver naar voren liggen...of lekker in die kuilen aan weerszijden van de schoft....zadel te krap dus.
@ Blijheid: Dat is het fijne van boomloos, vind ik, dat je zelf lekker kan knutselen, totdat je de ideale samenstelling van je zadel gevonden hebt, die past op je paard en onder jouw achterwerk.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:10

Even als reactie op dat op de schoft liggen. Mijn paard haar schoft loopt echt enorm ver door. Vooral momenteel omdat er zo goed als niks mee gereden wordt, is het rond haar schoft ook in gevallen (bij gebrek aan bespiering) dus achter de schoft leggen, dan ligt het zadel bijna op dr kont :+ . Ik doe het zadel altijd gewoon erop leggen en dan schuiven tot het zeg maar 'goed' schuift, en dit is de plek waar hij dan altijd terecht komt. Doe ik hem nog veel verder naar achteren dan begint ze als een gek te bokken (dit heeft ze ook altijd gehad met boomzadels). Dus daarmee dat hij op deze plek ligt, tijdens het rijden schuift hij wel een beetje naar achteren maar dan doet ze niet raar (het is echt alleen met opzadelen dat als ik hem te ver naar achter leg ze gek doet).

pmarena schreef:
De Seneca blijf ik erg gaaf vinden :j

Ik ook, we rijden nu af en toe ook zonder bit, gaat ook al aardig leuk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:21

@LauEef: Heb je dan wel de juiste maat pommel?
Want als het zadel op deze plek blijft liggen ligt je zadel heel erg achterover. Je zal dan zelf op/tegen de cantle aan zitten. Met een bredere pommel ligt je zadel waarschijnlijk meer in evenwicht.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:25

Ik schrik ook af toe van hoe ver jullie zadels naar voren liggen.... hoe zit dat dan met schouder vrijheid want zoals ik het zie komt het zadel dan juist op de bovenkant van de schouder te liggen en dat lijkt me ook zeker niet fijn voor je pony/paard. En geeft een beperking in de bewegings vrijheid.... sorry maar dat zie ik toch echt of het nou boomloos is of niet de schouder van je paard hoort vrij te kunnen bewegen.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:54

Blijheid schreef:
@LauEef: Heb je dan wel de juiste maat pommel?
Want als het zadel op deze plek blijft liggen ligt je zadel heel erg achterover. Je zal dan zelf op/tegen de cantle aan zitten. Met een bredere pommel ligt je zadel waarschijnlijk meer in evenwicht.

Ik heb het zadel gekocht met de M pommel. Ik heb deze er toen uitgehaald en op haar rug gelegd en die zakte letterlijk weg over haar schoft, ik kon de bovenkant van de pommel op haar schoft leggen en de zijkantjes raakten haar rug niet eens aan :+
Dus toen heb ik een S gekocht, nog aan de grote kant maar toch al veel beter passend als de M. Ja het is momenteel echt erg rond haar schoft, ze mist de bespiering echt. Ze heeft overigens sowieso al een hoge schoft maar door weinig te rijden en ze is ook niet de 'jongste' meer (17 jaar), maakt het nog een beetje erger..

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:04

Hoe vinden jullie mijn zadel liggen? Hij helt iets naar achteren, dat komt denk ik omdat het dekje teveel naar voren ligt, de foto vertekent ook iets omdat ie scheef genomen is.
Afbeelding