[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:20

Nou vooral werkruimte, ook wel lekker want het staat hier knap vol :=

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:23

Zadeltje van hierboven ziet er inderdaad goedkoop uit (wel gaaf patroontje) maar ik zou er zeker geen 125 euro voor betalen, veel te veel! Hoogstends 50 of zo :+

Helaas heb ik mijn vakantiegeld-boom moeten snoeien ivm pittige rekeningen van de garage. En toen reed ik 1x naar stal (18 km) met het ding en nu is hij weer stuk :\

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:24

Dat is minder -O-

Heb je ook geen garantie op die reparaties of is het steeds wat anders ?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:28

pmarena schreef:
Volgens mij ben je niet de enige, het is een beetje vakantie-geld tijd volgens mij...ik ga zo een vracht pakketjes wegbrengen :)

Same here :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:29

Volgens mij heb ik zo'n zadeltje op de SPOGA gezien afgelopen jaar. Ik zag veel pakistanen met zulk soort boomloze zadels met de meest gekke prints (panter, roze, mozaïek achtig met allerlei kleurtjes).

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:30

De eerste keer was het mijn fout (te laat olie bijgevuld) en moesten er sowieso nog wat kleine reparaties.
Nu lijkt er iets los te zitten want de motor klinkt echt niet goed. Zo heeft hij nooit eerder gedaan, dus ik neig er naar de garage te beschuldigen van iets niet vastzetten of zo.
Maar voor ik conclusies trek eerst weer afwachten wat ze nu zeggen...

Gelukkig gaat het met de paardjes wel super. Rijpony gaat steeds beter in de aanleuning (onder zijn randolls) en liep vandaag te stofzuigen aan de longe en met-pensioen-pony loopt redelijk goed voor haar doen (combi van natuurlijke pijnstillers + artrose). Gevecht tegen zomereczeem is ook weer gaande en op dit moment nog niet verloren!

Alles komt goed :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:30

Dat soort spul staat ook allemaal op Ebay :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:41

En dan serieus erbij schrijven "Graag bieden conform marktwaarde." :+

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:42

Jeetje wat balen Safiera!
Vind het stiekum ookwel een leuk patroontje hihi

Superliesje ik ben benieuwd hoe de Venice bevalt! Wel een hoop geld om een zadel aan te schaffen zonder te kunnen proberen idd... Dit doe ik ook geen 2e keer meer.. Heb toen met een massimo ook alleen even proef gezeten, en daarna op maat laten maken. Toch zou ik het zadel niet gekocht hebben als ik had proef gereden denk ik... Hoop dat je er ook uitkomt met je andere zadel.. Ben bang dat hij voor mij ook net te klein zou zijn, anders had ik m misschien wel van je over willen nemen als je er niet uit zou komen...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:58

Die Caracas is ook ontzettend leuk en zit ook fijn. :) heb er ook een "proefrit" op gemaakt.

En wat betreft die goedkope boomloze zadels.. Ik ben er niet zo van.. Goedkoop is duurkoop, ben er te vaak achter gekomen.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:04

Muppetmayo, ik zit gelukkig niet met de mallorca, die heb ik nu om te testen en gaat dus weer terug naar Buitenzinnig :) ik ben ook erg benieuwd naar de venice op amando en als dat niks is komt Suzanne gewoon weer langs en gaan we op zoek naar wat anders :)

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:08

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:12

Ik vind die veiligheidsbeugels met voetstop het mooiste, omdat de beugelriem daar al gedraaid in zit. Ik heb nu ijslanderbeugels waar dat ook zo is en vind dat heel fijn.

De flexibele beugels ben ik geen fan van en ik zie ook nooit hoe die veiliger zijn dan normale beugels.
De veiligheidsbeugels met het rubber heb ik ook en zou ik op nr 2 zetten, die zijn fijn maar helaas weer geen gedraaide ophanging.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:15

Ik neig idd ook naar die met voetstop. Wel het lelijkst, maar daar gaat het niet om. Die flexibele lijken met fijn, maar als die niet echt veiliger zijn, lijkt het me niet zo nuttig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:18

Die laatsten zijn echt fiiiiiiiiijn <3

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:26

DubbelDun schreef:

Ja ik weet dat die er zijn, maar ik moet ook nog een paardenbal hebben bij Bianca, dus dan kan ik meteen beugels bestellen.
En die eerste uit dit lijstje, zijn die nu zo veel veiliger?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:27

Zoals die eerste die DubbelDun post, zo iets heb ik. Ben daar erg tevreden over en vind ze ook mooier dan die met korf. Misschien niet de allerveiligste soort, maar wel veiliger dan normale beugels :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:29

Hoe veilig ze in het echt zijn geen idee, ik gebruik ze niet. Maar daar is vast op Bokt wel het nodige over te vinden.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:31

Safiera schreef:
Zoals die eerste die DubbelDun post, zo iets heb ik. Ben daar erg tevreden over en vind ze ook mooier dan die met korf. Misschien niet de allerveiligste soort, maar wel veiliger dan normale beugels :)

Ja die korven zijn idd lelijker, maar als die een stuk veiliger zijn, heb ik die liever.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:36

Kijk met een korf kun je er gewoon met geen mogelijkheid doorheen. Ook geen systeem van open gaan dat kan falen. Bij de ijslanderbeugels schiet je door de vorm al makkelijker er uit, maar in theorie kun je daar nog doorheen en aan hangen. Ik heb het niet uitgeprobeerd hoor ;) De keren dat ik of zus vielen ging alles goed, maar ja dat heb je met gewone beugels ook; meestal gaat het goed.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:38

Ik heb echt heel veel verschillende soorten beugels gehad (noem gerust wat op om te testen of ik die heb gehad of zo nee waarom niet :P ) en fijner dan die met korf ben ik nog niet tegengekomen.

Zit er al iets van 2 jaar op te wachten dat mijn favoriet eindelijk aan het assortiment wordt toegevoegd want het is altijd zo lüllig als je dat datgene dat je zelf het fijnst vindt, niet kan leveren Y;(

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:04

Ik heb de beugels besteld met de korfjes. Iedereen in dit topic was daar zo enthousiast over en aangezien ik wel eens met mijn Nikes ga rijden, toch misschien verstandig om beugels met korfjes te rijden. Dus bij deze maar gelijk gedaan!

Nog even een vraagje: hoe vaak wassen jullie je pad? Ik heb een mooie handschoen gekregen toen ik een pad bestelde en met deze handschoen haal ik al het haar uit de wollen onderkant van de pad. Maar echt wassen, hoe vaak is gebruikelijk?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:07

Als je hem buiten die handschoen ook wekelijks stofzuigt op de hoogste stand gaat je pad jaren mee zonder dat je hem hoeft te wassen. Ik heb die van mij haast 10 jaar en die is nog nooit gewassen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:20

De pad van mijn moeder is ook nog nooit in de was geweest. Indy zweet ook zelden. Wel hangen we de pad uit om te luchten, en ze halen ze haartjes eraf met zo'n speciaal borsteltje.