voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:20

Dilay_Romy schreef:
Ik vind zelf eerlijk gezegt boomloze zadels neit fijn!
Maar mijn vriendin heeft er entje ik zal s vragen waar je die kunt kopen;D

:?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:52

pmarena schreef:
Zou best kunnen Marcella, niet elke Fjord heeft een XXL nodig :)

Nou is ook behoorlijk afgevallen. *\o/*

De M is te smal. :j

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:57

Dilay_Romy schreef:
Ik vind zelf eerlijk gezegt boomloze zadels neit fijn!
Maar mijn vriendin heeft er entje ik zal s vragen waar je die kunt kopen;D

dat is heel lief van je, ik wil al zolang een boomloos zadel maar weet helemaal niet waar ik die kan kopen :( ............. :Y)

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:01

pmarena schreef:
Flavlip: balen zeg van het staartzwiepen. Kan best een klein dingetje zijn dat anders moet (de fijnafstelling zeg maar) maar als je nog een zadel hebt liggen dat beter bevalt dan heb je groot gelijk dat je daar gewoon mee verder gaat, zou ik ook doen :j

Om nog hier even op terug te komen, ja ik baal er wel van.. Langzaam begon Flavio steeds negatiever op de Cheyenne te reageren, maar aangezien het ook een andere singel is dacht ik in eerste instantie daar aan.

Flavio zwiepte vandaag trouwens ook met longeren en ik hij vond het niet fijn als ik aan zijn rug zat... Precies het punt waar ik zit, dus kan ook spierpijn zijn. Al is Flavio over het algemeen niet zo kleinzerig.

Toen de boom te klein was bij de Thorowgood duurde het ook heel lang voor ik wat merkte, hij was wel iets vervelender met opzadelen (even een rondje lopen voor ik het zadel erop kon leggen, wat ie dus later ook met de Cheyenne deed), maar verder niet. Ja, met rijden kon hij bepaalde dingen niet die ik vroeg en uiteindelijk had hij dus echt bulten op zijn schouders :(

Achteraf zijn al die andere dingetjes dus al tekenen geweest dat er 'iets' niet goed zat.. de boom. Wat het nu bij de Cheyenne was weet ik dus niet, maar hoeft dus niet perse de fijnafstelling te zijn. Juist door dit blijf ik nog steeds mijn vraagtekens over de drukverdeling houden.

De Thorowgood is me heel goed bevallen de afgelopen paar jaar, alleen nu door de te kleine boom was ik erg geschrokken en wilde ik spontaan boomloos, maar is een iets te overhaaste beslissing geweest, gelukkig bestaan er testzadels ;)

pmarena

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:09

Mja, het kan prima zijn dat er in de rug gewoon wat fout zit.... Ieder zadel drukt op een bepaalde manier op de rug, en als de meeste druk net op de plek komt die het gevoeligst is door een wat verschoven werveltje ofzo, dan zul je daar de meeste reactie op krijgen.

Daarom hoor je ook wel eens dat paarden juist op een perfect aangemeten zadel narrig reageren, omdat een minder goed passend zadel de druk eigenlijk niet goed verdeelt, maar wel de bij dat dier meest gevoelige plek ontziet.

Het kan gewoon van alles zijn :)

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:43

Tja, met de te kleine boom in de Thorowgood kreeg hij last van zijn schouders (logisch), even rust gegeven tot het niet meer gevoelig, niet meer dikker was en hij weer ruimer liep.
Zonder zadel geen enkel probleem gehad met rijden, dit een aantal weken gedaan. Toen de Cheyenne, waar ik steeds meer reactie op kreeg... dan lijkt het mij iets wat zich heeft opgebouwd door dit zadel en niet wat zich is gaan uiten door dit zadel, want dan zou hij dit meteen al hebben laten merken.
Ook is het echt de plek waar ik zit en dus ook de beugelophanging is. Het is een gevoel, geen feit, maar ik denk dat het door de Cheyenne komt.

De pommels vond ik ook lastig, want er zijn niet heel veel verschillende maten. Ik had de M-pommel en de L-pommel en had het idee dat Flavio eigenlijk de maat er precies tussenin moest hebben... Met de M-pommel bleef het zadel goed liggen, maar kreeg ik heel erg het gevoel bergop te rijden en met de L-pommel schoof het zadel erg veel en leek ik juist weer bergafwaarts te rijden...

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:19

Is hier toevallig ook iemand met meer informatie over de Skito pad? :-) ik kan er te weinig over vinden... Heb er nu zelf 1 maar vraag me toch 1 en ander af..

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:36

Ik heb er een gehad,maar helaas niet gebruikt omdat ik het zadel verkocht waar hij onder paste voor de pad er was :o Hier in Nederland zijn er denk ik weinig die er een hebben,maar als je op amerikaanse fora zoekt is er zat over te vinden..Die inlagen die erin zitten schijnen erg goed te zijn,verdelen de druk erg goed..

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:38

Ja dat is dus iets wat ik me afvraag....heb namelijk altijd een barefoot pad gebruikt met heavy duty inlages, en moet nu dus maar vertrouwen op de inlages die in de pad zitten want die kun je er niet uithalen voor zover ik weet?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:44

Er zit meestal klittenband(bij mij voor)en de inlages zijn lichtblauw..Ik ben wel benieuwd hoe hij eruit ziet :)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:45

Ik zit wat te googlen en het lijkt toch wel dat ze eruit moeten kunnen :+ ik ga morgen maar eens op onderzoek uit haha...

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:47

Haha ja ze moeten inderdaad gewoon open kunnen :j

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:54

Iemand ervaring met zelf bestellen bij grandeur.de, en dan met name de levertijd? Ze streven naar 7 werkdagen, dus ben benieuwd. Heb vanmiddag besteld maar hoop stiekem dat hij wat eerder komt. Krijg je een mail als het pad onderweg is?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:03

Ik heb wel een grandeurpad, maar deze via buitenzinnig besteld :o ivm gebrekkig duits _O-

Die was toen wel heel fijn op tijd binnen. En ik vind het een súper pad! Gebruik hem nu onder mijn barebackpad, haha :) Hij was eigenlijk voor de Ghost

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:05

Met de vertaalmachine was het goed te doen, sommige dingen wist ik niet wat zeker waar ze het over hadden. Mijn duits is ook niet goed maar ze hebben een vrij duidelijke site. Grandeurpads ben ik zowiezo tevreden over! Vind het alleen nog steeds jammer dat ze beperkte kleuren hebben.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:27

Ik heb op mijn eerste pad een paar weken moeten wachten (was op voorhand aangegeven), bleek toen het verkeerde model te zijn hoewel ik de bestelling correct had gedaan. Kan gebeuren. Zeer vriendelijke communicatie met de dame van grandeur, pad terug gestuurd, die extra kosten vergoed gekregen en 4 dagen later had ik mijn goede pad in huis. Wat mij betreft dus zeer positief. Het was jammer van de verkeerde pad in eerste instantie, maar de manier waarop het vervolgens is afgehandeld, maakt voor mij alles goed. Ik zal er zeker nog bestellen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:35

Ik krijg wel een mail wanneer de pad klaar is, maar dat komt omdat ik dan moet betalen :P
Verder helemaal niks te klagen over de afhandeling of over de kwaliteit.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:29

Brendaaaa schreef:
Zou leerbalsem dan niet net zo goed werken Uudje? Als vette vaseline werkt?

Ja denk het wel, maar zei het vooral omdat vaseline een hele simpele, goedkope oplossing is en bijna iedereen heeft wel een pot vaseline thuis. Zal het zeker proberen met leerbalsem, als je dat al hebt staan.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:30

Helaas heb ik mijn zadel te koop.

Het past niet meer op Nikita. We hebben vanalles geprobeerd maar Nikita geeft duidelijk aan dat het niet meer past. Ze heeft er zelfs rugpijn van gekregen.

http://www.bokt.nl/markt/ad/109422/bare ... -1-te-koop
Dus als er nog iemand opzoek is ...

Nu gaan we sparen voor een christ lamsvel.
Ik twijfel nog tussen de iberica plus en de premium plus.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:14

Ik denk dat ik toch ga voor een iberica voor het inrijden, heeft het zin om een extra dekje met inlages te gebruiken, zo ja welke?
ik ben zelf een wat zwaarder persoon :o

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:56

Hallo,
Wie kan mij helpen. Ik wil graag overstappen van boom naar een boomlooszadel. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel merken en soorten.
Ik zoek een zadel waar ik vooral buitenritten mee ga maken en in de toekomst mischien wel endurence mee wil starten. Ik heb eens op een gohst gezeten, zat heerlijk! En op een barefoot een Western model. Daar zat ik wat minder lekker in. Mischien is dat gewenning?
Wie kan me helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:12

@Mias: Ik zou van verschillende zadels die je aanspreken een testmodel aanvragen, dan kan je er een week mee rijden en merk je vanzelf of het wat voor je is of niet :)

Citaat:
Ik wil graag overstappen van boom naar een boomlooszadel. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer.

Als je door de bomen het bos niet meer ziet wordt het echt tijd voor boomloos :+

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:17

Blijheid schreef:
Citaat:
Ik wil graag overstappen van boom naar een boomlooszadel. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer.

Als je door de bomen het bos niet meer ziet wordt het echt tijd voor boomloos :+

_O- _O-

Splash_ schreef:
Met de vertaalmachine was het goed te doen, sommige dingen wist ik niet wat zeker waar ze het over hadden. Mijn duits is ook niet goed maar ze hebben een vrij duidelijke site. Grandeurpads ben ik zowiezo tevreden over! Vind het alleen nog steeds jammer dat ze beperkte kleuren hebben.

Geen ervaring mee, maar als je hulp nodig hebt met het Duits stuur je maar ff een pb'tje. Oké, dit klinkt heel arrogant :=

Ik rijd nu een poosje met de Cheyenne DryTex en ik ben er helemaal lyrisch over! Mijn houding is een stuk verbetert, vooral mijn benen, en ik heb echt het idee dat het onmogelijk is om eruit te vallen, het zit zo heerlijk. Ook reageert poown veel beter op gewichtshulpen. Ze loopt zelf trouwens ook stukken beter, maar het helpt misschien dat ze zo'n 100 kilo is afgevallen. :')

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:56

Ik heb van mijn schoonouders met kerst de Barefoot lamswollen zittingovertrek gekregen, heerlijk ding!
Oja, voordat er commentaar op komt: ik heb een halfpad met inlages onder mijn dekje liggen ;)

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:29

Kijk zadel en paard glimmen op die eerste foto, leuk +:)+
(zadel ligt wel wat ver naar voren lijkt het, en een grotere singel zou wel comfortabeler zijn denk ik :) )

Wat een mooie metalige glans heeft dat dekje zeg!!