Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 10:45

Jester_ schreef:
Even een hele algemene vraag.

Ik vond en vind eigenlijk de meeste hele anatomische hoofdstellen erg lelijk. Maargoed ik zie het nu zo vaak dat het of went of ik het begin te waarderen :') . Maar er zijn ondertussen zoooveel verschillende soorten, wat helpt nou echt waartegen? Welke vorm heeft jou geholpen bij welk probleem?

Whaha hier nog 1! Vind ze spuuglelijk. Maar mistte onwijs veel stabiliteit in zijn hoofd halshouding dacht niet geschoten is altijd mis. Heb er nu 2x mee gereden en ging beiden keren super Maar kan nog niet zeggen of dat aan het hoofdstel lag of dat het gewoon onze dag was. Moet ook toegeven dat ik aangenaam verrast was hoe mooi deze is.

Afbeelding

Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:03

Jester_ schreef:
Even een hele algemene vraag.

Ik vond en vind eigenlijk de meeste hele anatomische hoofdstellen erg lelijk. Maargoed ik zie het nu zo vaak dat het of went of ik het begin te waarderen :') . Maar er zijn ondertussen zoooveel verschillende soorten, wat helpt nou echt waartegen? Welke vorm heeft jou geholpen bij welk probleem?

Op de site van PS stonden alle modellen met uitleg erbij. Zal even kijken straks of ik die nog kan vinden!

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:25

Juliet06 schreef:
[ [url=m/MJpg6y.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iU2759.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vorige week de ‘adjustable comfort’ van Kramer aangeschaft. Bakstukken leken wel voor een minishet te zijn gemaakt.. Verder wel erg tevreden over het hoofdstel. Vrij zacht leer, ligging is goed.

Paardlief lijkt het ook een fijn hoofdstel te vinden. Waar hij normaal graag wel eens ‘de lompe haflinger’ uithangt met een anatomisch hoofdstel met gecombineerde neusriem, loopt hij nu eigenlijk keurig bij mij. Ik heb het idee dat de communicatie beter over komt met het nieuwe hoofdstel. De drukverdeling is aanzienlijk anders en dat geeft tot nu toe een erg aangenaam en postief effect.

Mag je bij dit hoofdstel dezelfde werking als van een micklem verwachten?

Soezee

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 09:51

@nouklim wat hoofdstel is die van jou.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:08

@Soezee ik heb een equibling hoofdstel model boston maar met een andere frontriem erop dan de standaard frontriem die erop zit.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:06

Ook ik heb de Boston, maar ook niet met originele frontriem Haha.

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 01:26

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 08:29

Hooks kun je bestellen online alleen. Er is een centraal besteltopic wel, als je geen creditcard hebt of een te laag bestelbedrag. Heb hiervoor ook wel hoofdstellen van Kramer gehad, en ik weet niet hoe de kwaliteit nu is, maar de kwaliteit van Hooks vind ik véél beter dan de Kramer hoofdstellen die ik gehad heb.

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 08:33

Skippy01 schreef:
Hooks kun je bestellen online alleen. Er is een centraal besteltopic wel, als je geen creditcard hebt of een te laag bestelbedrag. Heb hiervoor ook wel hoofdstellen van Kramer gehad, en ik weet niet hoe de kwaliteit nu is, maar de kwaliteit van Hooks vind ik véél beter dan de Kramer hoofdstellen die ik gehad heb.

Ik heb idd geen creditcard.
Waar vind ik het centraal besteltopic?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 08:34

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 15:06

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 15:57

Zijn hier mensen die even mee willen kijken naar mijn hoofdstel? Dit hoofdstel in maat full heb ik al langer maar niet bij dit paard. Ik twijfel of dit zo precies kan of dat dit paard eigenlijk een cob had moeten hebben?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:16

Ik vind het hoofdstel heel mooi zitten.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:46

Ja volgens mij zit alles qua hoogte wel prima en ligt het netjes vrij waar je het graag zou willen.

Blijft toch wennen zo'n ander type hoofdstel, dus dankjewel! :D

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:32

Marielle_93 schreef:
Ja volgens mij zit alles qua hoogte wel prima en ligt het netjes vrij waar je het graag zou willen.

Blijft toch wennen zo'n ander type hoofdstel, dus dankjewel! :D

Ik vind hem erg mooi liggen ook, vaak vind ik het rond de jukbeenderen toch erg krap, en doordat het hoofdstel aan de grote kant is(kijken naar het hoogste gaatje aan beide kanten bij het bakstuk) zit het op de neus juist extra ruim.
Hoop wel dat mocht je een bit hebben met grotere ringen je nog iets ruimte over hebt om dat goed bij te stellen, misschien dan nog een gaatje erbij knippen?

paramuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:34

Hier even een vraagje... ik heb een rambo micklem multi bridle. Nu wil ik graag de deluxe versie bestellen is deze qua maat hetzelfde? Ik heb voor mijn tinker maat cob

Webding

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:16

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 21:57

Hi. Kent er iemand een merk anatomisch hoofdstel wat verkocht word in tobacco? Alle merken hebben zwart of donker bruin. Afbeelding

Zelfde kleur als bovenstaande vragen adlington

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:20

Webding schreef:
Heeft er iemand ervaring met dit hoofdstel?
Of wat zijn jullie meningen op het eerste zicht?

https://www.kramer.be/Paard/Hoofdstelle ... k-Pressure

Ik ken hem niet maar dat kopstuk zou me wel aanstaan. Voor de rest super tevreden met de micklem vorm en neusriem dus voor de rest zou dit hoofdstel niet geschikt zijn, maar dat kopstuk spreekt me heel erg aan

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 23:10

Ik heb een vraag over de PS of Sweden Pioneer.. Vind het echt een heel mooi hoofdstel, maar zit er nu een verdikking in het leer op het neusbot van het paard? Moet je die neusriem dan niet écht extreem los gaan doen willen daar 2 vingers onder passen zoals de KNHS nu wil?
Dat houdt me een beetje tegen om hem te kopen, als ik de neusriem zo los moet doen dat ie in de rondte flappert, kan ik net zo goed met een hele losse gecombineerde rijden.

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 07:07

Wie heeft het anatomisch hoofdstel van ej?

Hoofdstel Horsegear Aquila Deluxe

Hoofdstel Horsegear Aquila

Hoofdstel HH Anatomic

Iemand een foto hoe deze op t paard zit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 07:43

x_Milou schreef:
Ik heb een vraag over de PS of Sweden Pioneer.. Vind het echt een heel mooi hoofdstel, maar zit er nu een verdikking in het leer op het neusbot van het paard? Moet je die neusriem dan niet écht extreem los gaan doen willen daar 2 vingers onder passen zoals de KNHS nu wil?
Dat houdt me een beetje tegen om hem te kopen, als ik de neusriem zo los moet doen dat ie in de rondte flappert, kan ik net zo goed met een hele losse gecombineerde rijden.

Nee hoor. Maar je wil hem toch niet aansnoeren hoop ik? Hij zit los ja net als iedere andere neusriem bij mij. Maar in de rondte flapperen is natuurlijk onzin. Het sluit wel aan maar je trekt niks strak nee.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 08:15

paramuse schreef:
Hier even een vraagje... ik heb een rambo micklem multi bridle. Nu wil ik graag de deluxe versie bestellen is deze qua maat hetzelfde? Ik heb voor mijn tinker maat cob

Competition Deluxe? Hoop toch wel,dat alle micklem's dezelfde maat hebben :-)

paramuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 13:05

Getup schreef:
paramuse schreef:

Competition Deluxe? Hoop toch wel,dat alle micklem's dezelfde maat hebben :-)

Klopt heb nu een deluxe aangeschaft.
Deze zit qua vormgeving net wat anders de kaakriem is langer maar de neusriem net wat korter.
Weet niet of dat aan het uitrekken van mijn andere hoofdstel ligt maar wel opvallend.
Hij past gelukkig wel maar net op iets andere gaatjes.

Zag ook nog wat over epplejeck hoofdstellen langs komen.
De horsegear lunair heb ik ook geprobeerd.
De maatvoering daarvan vond ik echt heel raar en was totaal niet passend voor mijn tinker, terwijl ze geen grof hoofd heeft.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:36

Yvank_ schreef:
x_Milou schreef:

Nee hoor. Maar je wil hem toch niet aansnoeren hoop ik? Hij zit los ja net als iedere andere neusriem bij mij. Maar in de rondte flapperen is natuurlijk onzin. Het sluit wel aan maar je trekt niks strak nee.

Nee aansnoeren zeker niet, maar als ik 2 dikke vingers onder mijn gecombineerde doe vind ik de sperriem echt nutteloos. Maar dat is een andere discussie.
Ik bedoel de verdikking op foto 4 in deze link, waar zit die dan en waarom?
https://www.efoequestrian.com.au/produc ... on-bridle/