[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 17:13

Eigenlijk wilde ik helemaal geen zadel meer testen, omdat ik ook niet zoveel rij. Maar heb wel al wat stalgenoten geïnteresseerd gekregen in het zadel. Ze hadden met een westernzadel niet verwacht dat die zo kort zou zijn. Dus er zijn eventueel ook nog stalgenoten die ook even willen testen. Dus Ghost word even goed gepromoot. :j

Freemax lijkt mij een geweldig zadel ook voldoende stevig, maar zit dan toch ook weer met het gewicht. Trekken mijn schouders/nek niet. -O-

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 17:17

Heeft er wel een van jullie gewonnen? Ik dus niet :+

Buitenzinnig

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 17:25

He wat vervelend Marcella,hopelijk niks aan overgehouden?
Ah fijn dat je hem geproboot hebt!super! Hij kan ook in piccolo versie dus nog korter!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 17:28

Marcella schreef:
Eigenlijk wilde ik helemaal geen zadel meer testen, omdat ik ook niet zoveel rij. Maar heb wel al wat stalgenoten geïnteresseerd gekregen in het zadel. Ze hadden met een westernzadel niet verwacht dat die zo kort zou zijn. Dus er zijn eventueel ook nog stalgenoten die ook even willen testen. Dus Ghost word even goed gepromoot. :j

Freemax lijkt mij een geweldig zadel ook voldoende stevig, maar zit dan toch ook weer met het gewicht. Trekken mijn schouders/nek niet. -O-

Oef kan het mij voorstellen. De Ghost is inderdaad lekker licht. Vind dat ook altijd zo fijn als ik 'm weer uit m'n stalkast haal :j

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 17:32

de bf ziet er comfortabel uit kitty!
heb je gereden ermee?
ik zie dat er een westernrigging aanhangt met een verloop naar engelse singel, is het geen dik pakket?
mijn ss heb ik momenteel gewoon beugelriemen erdoor gehaald, en dit werkt prima, maar tijdens het rijden schiet mijn beugelriem ervoor en moet ik mijn been open doen om weer op de juiste plaats te raken, dat is wel irritant.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:01

En sjouw nu ook iedere keer zadel mee naar huis aangezien we afgelopen weekend ongewenst bezoek hebben gehad. Nu is er bij ons niks gejat, maar ze zijn wel bij ons over het terrein geweest (ook bij de paarden). Maar anders had ik de Freemax echt wel een keertje willen proberen anders.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 19:44

Jammer Marcella dat het niets is..De knop/pommel is ook niet stevig zo..Buitenzinnig had al uitgelegd dat de pommel een opdonder gehad heeft met het weghalen van het metalen plaatje en daardoor ook minder stevig is..Ik ben wel erg benieuwd of hij veel meer stevigheid heeft als je hem zou bestellen..

Ben wel benieuwd naar de foto's hoor!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:03

Foto's gaan even afwachten hoe laat ik vanavond klaar ben (gisteren is er gesproken voor een uurtje of 01.00 vannacht). Heb alleen nog geen echte rijfoto's dat zal hopen op een beetje fatsoenlijk weer een zondag en of stalgenoot foto's wil maken. En morgen hele dag werken dus word dan ook niks.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:40

Duhelo schreef:
de bf ziet er comfortabel uit kitty!
heb je gereden ermee?
ik zie dat er een westernrigging aanhangt met een verloop naar engelse singel, is het geen dik pakket?
mijn ss heb ik momenteel gewoon beugelriemen erdoor gehaald, en dit werkt prima, maar tijdens het rijden schiet mijn beugelriem ervoor en moet ik mijn been open doen om weer op de juiste plaats te raken, dat is wel irritant.

Nee, valt heel erg mee. Ik vind het juiste prettig, zo kun je de singel nog een beetje positioneren.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:57

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 23:18

Ik ben het ook niet geworden. Volgende weer een kans :)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:38

Kan ik aan mijn Ghost roma fenders hangen, heeft iemand hier voorbeelden van? Ik heb nu van die smalle riemen en mis mijn fenders van vroeger toch wel ;(

Andere optie is het westernmodel, ben ik echt verliefd op. Mocht iemand interesse hebben in mijn zadel, heb er maar 1 enkele wandeling mee gedaan. Er is wel een westernsysteem aan voor de singel maar dit kan mss aangepast worden?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 11:11

mindful schreef:
Kan ik aan mijn Ghost roma fenders hangen, heeft iemand hier voorbeelden van? Ik heb nu van die smalle riemen en mis mijn fenders van vroeger toch wel ;(

Andere optie is het westernmodel, ben ik echt verliefd op. Mocht iemand interesse hebben in mijn zadel, heb er maar 1 enkele wandeling mee gedaan. Er is wel een westernsysteem aan voor de singel maar dit kan mss aangepast worden?

Waarom niet een nieuwe zitting kopen en fenders er bij bestellen? De Quilty heeft de zelfde wrongen als de Roma.

Aan de Ghost USA kunnen ook gewone Engelse singelstoten :)

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 11:46

Is de westernghost al te koop eigenlijk?
Ik ben toch gestopt bij de pony die ik nu reed, geen echte klik. Wel een andere gevonden! Geweldig beest en de eigenaar rijd ook boom- en bitloos! Nu rijd ik dus met een bf nevada, en wauw! Die zit goed! Ik ga mijn arizona denk ik toch verkopen.... Ik heb er nu helaas niks meer aan. Hij ligt alleen maar dtof te vangen -O- Y;(

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:21

pien2010 schreef:
Is de westernghost al te koop eigenlijk?

Jazeker :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:38

Had trouwens nog de vraag wat dat zadel zou kosten. Nog geen tijd gehad om foto's te plaatsen en weer aan het werk tot sluitingstijd. Dus weer afhankelijk van wanneer ik klaar ben.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:44

Marcella schreef:
Had trouwens nog de vraag wat dat zadel zou kosten. Nog geen tijd gehad om foto's te plaatsen en weer aan het werk tot sluitingstijd. Dus weer afhankelijk van wanneer ik klaar ben.

Kost € 845, inclusief fenders, exclusief beugels (staat ook op de Ghost website :o )

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 13:32

Vandaag na een week testen met de Lexington weet met mijn eigen BF Barrydale gereden. Had de Lexington als testzadel omdat op de BD mijn benen naar achteren worden getrokken. Vandaag daar extra op gelet, en dan valt het volgens mij nog wel te doen. Paard was niet blij met de Lexington, werd van kwaad tot erger. Reageren op aansingelen, heel druk tot er vandoor gaan in de bak. Vandaag met de BD had ik mijn blije, relaxte maar fanatieke Flynnie weer terug :D

Ook eens een foto gemaakt van de zweetafdruk. Ik rijd met de standaard Grandeur pad met normale inlagen.
Afbeelding

Afbeelding

Best netjes toch?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 13:48

jeetje. voel ik me :o?
ik heb net ontdekt dat die singelstoothoesjes rond mijn FRA verschuifbaar zijn...
dacht al dat het steeds verder naar beneden zat. maar ik dacht dat mijn singel uitrekte... rij ik al tijden met flapperende stoten rond voor niks...

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 13:50

Apart hoor dat in principe alleen het andere VPS als iets dat echt duidelijk anders is... zo veel verschil kan maken :)

Leuk Kitty! Ben benieuwd naar meer ervaringen volgende week, en of de zitting een beetje om de fork heen wil gaan zakken :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 13:53

Ja best bijzonder. Toont wel het enorme belang van testzadels aan, echt een geweldige service +:)+

Ik heb net wat zitten neuzen tussen die Kifra pads, en mijn oog is gevallen op een gewéldige roze :wow: <3
Deze:
http://www.kifrahorse.nl/data/upload/Sh ... edrev1.png

Wáánzinnig :D Maar past deze enigszins een beetje onder een Barrydale? Hij staat namelijk niet in het lijstje van 'passende' zadels. Weet iemand dit?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 14:00

Ik denk dat Kitty nog wel iets van de foto's heeft die ik gemaakt heb met alle Barefoots met een Kifra-pad?

Maat 2 BD was wel heel erg groot er op volgens mij, die bulkte wel over de randjes meen ik :o

Ja en als mensen dan alleen een Lex testen en verder niet bekend zijn met Barefoot, dan zeggen ze na het testen vaak en veel dat BF niks is en raden het anderen ook af... zonde is dat altijd dat veel mensen het dan niet op het type zadel i.c.m. hun paard en zichzelf houden, maar dat een heel merk dan meteen maar afgefikt wordt.... -O-

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 14:02

Duhelo, paar pagina's terug heeft bz dat nog in een post geplaatst :+ niet meegekregen neem ik aan?

Bij mijn net gekochte singek ontbreken ze helaas. Dus weet niet zeker of ik 'm dan wel wil houden omdat ik m tzt onder de roma of firenze wil gebruiken maar lees hier ook dat de singelstoten wat extra slijtage aan zweetblad en beugelriemen kunnen geven.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 14:03

Oh dat zou tof zijn! Ben heel benieuwd :j Als het ook maar een klein beetje past.... *aait spaarvarken*

Ja dat is echt zonde. Had het er ook nog in Beilen over, er zijn zoveel types Barefoot en wat bij de een super werkt, zit bij de ander voor geen meter. Maar omdat er zo enorm veel types zijn, kun je bij één mindere ervaring niet het hele merk afschrijven.. Zo waren zij helemaal weg van de Cherokee en anti-wrongen. Maar ik vind een beetje wrong echt wel lekker, als mijn hyperactieve stuiterbal van 800 kilo weer eens heen en weer hupt.. Vandaag met een kleine 40km/h door het bos gescheurd, lekker hoor :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 14:16

Ik ben anti-kniewrong en heel erg pro dijwrong, van Cherokee. Lex, London en Barrydale moet ik persoonlijk echt niets hebben maar de JustAdjust vind ik wel fijn :j

En de LM / HV dus hémels met die zachte steunblokken waar je aan alle kanten heerlijk diep tussen zit zonder dat belemmert..... ook vanwege ervaring met enorme stuiters en ineens alle kanten op kunnen springen of vanuit volle galop plotseling in 2-3 stuiters tot stilstand komen :P