Maar welke wil je nu gaan houden, en is die echt helemaal wat je wilt?
Shirley
Geplaatst: 30-09-13 14:16
Diep in m'n hart wil ik ze allemaal wel houden
Maar de eerdergenoemde vier gaan toch worden verkocht
De bruine Cheyenne is eigenlijk prima voor ons beiden, die Cherokee kwam er maar even tussendoor piepen en het is nog maar afwachten of we die prettig vinden. 'k Heb het altijd een heel leuk zadel gevonden qua type, maar het nog nooit in het echt gezien of gevoeld , dus het kan ook totaal niets zijn
Dan moet 'ie ook weer weg en houd ik het bij de bruine Cheyenne en m'n schaapje
Caily
Geplaatst: 30-09-13 14:18
Goedemiddag allemaal,
Ik kom hier eens even binnenvallen. Heb een tijdje boomloos gereden (stella), maar met lange ritten kreeg ik last van de beugelophang onder m'n been en hij schoof wat naar voren op mijn paardje die een vrij lange schoft heeft een haar bekken wat hoger heeft staan.
Ben toen overgestapt naar een simpel thorowgood boomzadel. Maar sinds kort rijden we dressuur. Nu heb ik een leuk wintec boomzadel gekocht in dressuurmodel, maar ik twijfel erg over de ligging.
Gisteren weer op mijn oude bijrijdpaardje gereden, met een Barefoot Cherokee, héérlijk, boomloos is wel erg fijn hoor! Dus conclusie: Ik wil een boomloos zadel voor de dressuur, en hou die thorowgood voor de lange ritten.
Nu zijn de dressuurmodellen van barefoot -itt de stella- al fijn met een V-singelsysteem, icm de singel die ik nu heb maak ik me dus om het schuiven niet zo heel druk meer.
Maar dan, welk model is voor mij het fijnste? Ik heb op de wintec extra dikke wrongen, omdat ik het toch wel fijn vind iets steun te hebben voor mijn been, welke van de drie dresuurmodellen heeft het meeste wrong?
Tot slot, de Barrydale is nu ook in het effenzwart te krijgen zie ik, prachtig! Heeft iemand daar ook foto's van mij daglicht?
Jippie_G
Geplaatst: 30-09-13 14:20
@ Shirly, ik heb ook nog een mooie in de aanbieding
Nee, serieus. Helaas, na al enige tijd mijn twijfels over de ligging op mijn korte ronde schoftloze tinker, staat mijn zadel nu toch echt te koop . Balen, want ik vind hem prachtig en hij zit ook super. De twijfels over de lengte zijn in dit topic wel weggenomen, maar hij bleef helaas schuiven naar de zijkant. En dat irriteerde zowel mij als mijn paard behoorlijk. In combinatie met een jonkie die nog vanalles (o.a. dus recht lopen) moet leren, niet heel erg handig.
Ik heb nu een Trekker liggen die ik vanavond eens ga passen. Zeer waarschijnlijk zal ik daar wel de korte kussens nog bij moeten halen en dan komt hij hopelijk door de 'rijtest' .
pmarena
Geplaatst: 30-09-13 14:23
Caily: Op zich hebben de Lexington en Barrydale het meeste wrong omdat die ook echt verdikte kniestukken hebben zeg maar.
Maar wanneer je een wat overbouwd paard hebt zal een Lexington hoogstwaarschijnlijk teveel voorover gekanteld gaan liggen dus in principe kun je die wel doorstrepen.
Jippie: jammer. Wel spannend of de Trekker beter gaat bevallen
En de London? Heb ik zelf ook mee gereden. Heel mooi zadel, maar moet wel zeggen dat ik niet veel steun had aan de kniestukken (wat ik zelf niet erg vond trouwens). Nu was het een maat 2 en pas ik beter in een maat 1, dus kon daar natuurlijk ook aan liggen.
pmarena: ja, zeker heel jammer. Want ben eigenlijk wel een BF-fan. Maar ben wel bang dat het schuiven icm de vorm van mijn ponypaard toch een knelpuntje zal blijven, juist omdat ze zo flexibel zijn. Hopelijk is het wat met de Trekker en anders zoeken we gewoon weer verder
pmarena
Geplaatst: 30-09-13 14:52
Oei nee daar zou ik zeker geen Lexington op aanraden, kans is 99,99999% zeker dat die heel erg bergafwaarts komt te liggen door die naar achteren omhoog lopende rug
Dan zeg ik Barrydale of London. Of tja toch een Cherokee of een JustAdjust
Dat is wel een extreem lastige rug trouwens zeg, oefff.
Moet je kijken hoe ver die schoft naar achteren op de rug ligt....dat valt niet mee om vanaf het zadel vanaf de juiste positie, singelstoten naar de singelgroeve te krijgen. Die heeft echt een flink C-vormige singel nodig
quibje
Geplaatst: 30-09-13 14:57
hee, hier nog steeds happy met mijn arizona, maar merk nu dat hij bij mijn paardje toch wat naar achteren gaat schuiven, de singel blijft wel goed liggen heb ook nieuwe pad erbij gekocht, dus kan geen slijtage zijn en af en toe het idee dat hij een beetje naar rechts helt zou ik dan toch een kleinere fork nodig hebben? gaat om linkse paard https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... permPage=1
Caily
Geplaatst: 30-09-13 15:26
Bedankt voor je advies! Binnenkort maar eens een testzadel aanvragen van de Barrydale denk ik. London is wat minder wrong wat ik hoor, en Cherokee en JustAdjust vind ik zelf wat minder mooi voor het complete dressuurplaatje; Tinkertje is 1.55 en ik 1.77.
Deze singel heb ik nu, en daarmee blijft de wintec, die ook GEEN V-singelsysteem heeft aardig liggen http://www.divoza.com/images/products/1 ... singel.jpg Heb ook de Norton banaansingel gehad, noooooooit weer, die is me geknapt op buitenrit, en bovendien schoof het zadel nog alle kanten op.
Jeps, paard schrok, springt met vier benen de lucht in, ik grijp met vast aan de pommel van de stella die er toen op lag, bleef verder keuring zitten want dit deed ze wel vaker toen, maar helaas, singel geknapt, dus ik aan de ene kant eraf en zadel aan de andere kant, heb paard zelden zo sneu zien kijken Gelukkig viel ik op mn kont idd, ging best hard.
Zweetplek op bovenste foto is schijn, we hadden daar niet eens gereden, gewassen voor een fotomeeting, maar nu je het zegt, lijkt idd net zo. (Heb daarna nog wel een paar keer gewassen tot ze wit was hoor )