Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

essie_blue

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:52

Staat zeker mooi dat dekje! :D

Ik ben helemaal om wat betreft de singel, paard heeft sinds hij die singel om heeft geen last meer gehad van takfouten in de uitgestrekte draf, heel erg fijn dus. Daarbij is hij ook minder nukkig met aansingelen, is het geld dubbel en dwars waard.

Aifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 10:12

Klinkt goed Estelle! Ik heb de singel besteld (weer een rib uit mn lijf :7) Arivo heeft nogal een lastig lijf, dus ben heel erg benieuwd :j

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:23

Zijn hier ook mensen die de proef op de som hebben genomen en keer terug hebben gewisseld naar de oude singel om het verschil te checken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:28

Remember schreef:
Zijn hier ook mensen die de proef op de som hebben genomen en keer terug hebben gewisseld naar de oude singel om het verschil te checken?

Ja, ik merkte zowiezo al niet zoveel verschil met de Fairfax, met mijn oude singel dus ook weinig verslechtering. Het enige dat bij mijn merrie opvalt is het feit dat ze met aansingelen minder reageert.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:31

Bij mijn paard merk ik een groot verschil! Fairfax is voor hem stuk prettiger...

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:51

Ik ben op zoek naar een andere singel. Ik heb de Fairfax gehad, schoof jammer genoeg helemaal in de ellebogen. Mijn dunne rechte singel is tot nu toe het beste omdat ze daarvan geen wondjes krijgt. Echter, ik had een anatomische singel (beetje Fairfax model met elastiek) geprobeerd en daar loopt ze beter mee, meer ruimte in het voorbeen. Deze singel had ook elastiek. Nu zoek ik dus eigenlijk een singel die het model van de Fairfax heeft, met elastiek en DUNNER. Fairfax vind ik absoluut niet soepel en zacht, ik heb veel zachtere singels gehad van mooier leer. Als hij mooi had gelegen had ik hem wel gehouden, maar omdat hij ook nog eens naar voren schoof, was het voor mijn paard geen fijne singel.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:26

@2005, ik heb hem toch aangeschaft, en hij bevalt goed! Niet dat mijn paard er ruimer van werd (dat kan haast niet want die liep al super ruim hihi) maar het is vooral een verbetering qua pasvorm en ligging. Geen enkel singelplekje meer gezien!! :)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:32

Mijn paard is ook echt lastig van singelplek. Mijn dunne rechte singel krijgt ze geen wondjes van, maar het belemmert wel de bewegingsvrijheid. De anatomische singel liep ze veel ruimer mee alleen daar kreeg ze wondjes van. Fairfax vond ze niet fijn, hoewel ze wel in de zijgangen beter liep met haar achterbenen. Maar omdat hij zo naar voren schoof ging ze voor steeds korter lopen. Als Fairfax dezelfde singel nog dunner en soepeler kan maken wil ik hem best weer hebben :D.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:34

Ik vind de singel nu juist wel lekker zacht... Ik had eerst de verkeerde maat en dat werkte niet. De singel was te kort en te breed en daardoor ging hij idd teveel in de oksels zitten schuurde de huid kapot. Heb nu de smalle versie in 28 inch en die licht wel heel mooi. Ik heb het idee dat hij naar je paard gaat staan en met elke dag balsem erop van rapide is de mijne echt heel soepel geworden.

Ik twijfel trouwens wel of de singel niet ' ingereden' moet worden, omdat ik vind dat hij zich naar je paard gaat vormen en steeds soepeler wordt...,, ik heb zelf in ieder geval het gebruik rustig opgebouwd....

Ik twijfel ook of je met een leensingel het juiste effect krijgt ook omdat ik het idee heb dat de singel zich naar het model van je paard gaat vormen en elk paard is toch weer anders....

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:47

Hier even snel met longeersingel. Te ver naar voren. Met rijden lag hij ook op die plek of nog verder naar voren. Als haar been dan naar achter beweegt, gaat de singel schuren. Ik baalde er toen enorm van, omdat ze wel meer ontspanning in de borstspieren en vanuit de achterhand had. Zie nu de singel op mijn nieuwe stal weer heel veel en al die paarden lopen er fijn mee, dat ik bijna opnieuw de singel zou willen hebben, alleen dan nog smaller, dunner, soepeler. Mijn paard is echt een extreem gevoelig type met een heel lastige singelplek.
Ik had verder goede maat, hij zat echt tegen mijn zweetbladen aan. Volgens mij kan hij op deze foto ook nog strakker, maar had ik hem al los gedaan, of moest ik nog aansingelen.

Afbeelding

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:51

Heb je nu de smalle gehad op deze foto? Bij mijn paard was het probleem hetzelfde, en de singel was ook nog te kort dus drukte de punt enorm in zijn oksels. Met de smalle gaat het nu goed. Trouwens ook een ander zadel inmiddels misschien heeft dat er ook mee te maken....
Aan mijn longeersingel hoef ik hem niet te doen, dat ligt gewoon niet fijn bij mijn paard...,

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:57

Ja, de smalle! Mijn zadel ligt goed, enige zadel wat niet schuift. Ik hoef hem bij wijze van spreke niet eens aan te singelen en hij ligt. Alleen omdat ze nogal eens leuke sprongen kan maken, wil ik er toch wel graag een singel omheen :D.
Dit was toen voor de foto, maar het maakte niet uit of ik hem om de longeersingel deed of bij het zadel. Beide ver naar voren. Maar ik heb nu nog steeds niet dé singel gevonden waar ik echt tevreden over ben en dan zie je al die andere paarden wel fijn lopen met Fairfax... Ga toch weer twijfelen. Met haar rechte singel heeft ze geen wondjes, alleen niet vrij in het voorbeen.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:42

Jammer! Het is idd een fijne singel. Ik heb ook mensen gehoord die tevreden zijn over een bontsingel, ik dacht van mattes of van wintec... Misschien is dat wat voor jouw paard...

Ik zie hem hier staan in het boek van Kramer, het is een singel van mattes ze hebben twee types... www . kramer. nl

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:39

Heb je de Tixerant singel al eens geprobeerd? Misschien is dat wel de oplossing :)

Ik vind het eerlijk gezegd heel maf dat deze loei-dure Fairfax zo populair is terwijl de meeste mensen niet van het bestaan van de Tixerant af lijken te weten...terwijl die toch zeker zo interessant is :j

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 20:04

Dat is te wijten aan slimme marketing en denk ik ook het feit dat je ze kan testen.
Die van tixerant zijn van kunststof, veel mensen willen liever lederen singels. Voorderest lijkt het me een prima singel.

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 00:36

Oke thnxs Aifa zal eens neuzen bij divoza. ;)

Amourette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 00:42

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:21

2005 schreef:
Ja, de smalle! Mijn zadel ligt goed, enige zadel wat niet schuift. Ik hoef hem bij wijze van spreke niet eens aan te singelen en hij ligt. Alleen omdat ze nogal eens leuke sprongen kan maken, wil ik er toch wel graag een singel omheen :D.
Dit was toen voor de foto, maar het maakte niet uit of ik hem om de longeersingel deed of bij het zadel. Beide ver naar voren. Maar ik heb nu nog steeds niet dé singel gevonden waar ik echt tevreden over ben en dan zie je al die andere paarden wel fijn lopen met Fairfax... Ga toch weer twijfelen. Met haar rechte singel heeft ze geen wondjes, alleen niet vrij in het voorbeen.

Heb je die van Mattes wel eens geprobeerd? Die hebben een rechte met uitsparingen van de ellebogen. Voor mijn paard lag die weer niet goed, maar wie weet bij jouw paard wel. Fijne mooie singel verder. Iemand hier op bokt verkoopt ze en kan je goed adviseren.

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:40

Net gebeld door divoza dat de mijne ook binnen is! Vanmiddag gelijk mee rijden :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:31

Ik heb imo wat vergelijkbaars van wintec. Snap het dus ook niet. :-)

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:44

Ik heb er mee gereden. Gister Nog met gewone neonpreen singel vandaag met de fairfax. Ik wil echt niets anders meer mn pony loopt er echttt super goed op!!

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:55

Onze zadelmaker raadde me dit gister ook aan voor mijn paard, ik volg dus even!

Aifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:07

Ik ben super enthousiast! Mijn paard loopt veel losser door zn lijf. Merk echt verschil!
Zal binnenkort nog eens met mn oude (anatomisch gevormde Kieffer) singel rijden en dat hier terugkoppelen.
Maar vooralsnog houd ik deze er even om. Heerlijk *\o/*

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 14:59

Duur grapje die singel. Eerst de singel zelf en nu een half jaar verder de zadelmaker omdat ze veel meer spierontwikkeling heeft :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:15

hahahaha Evony hier net zo..... en een vorig jaar gekochte deken van dik 300 euro die nu eigenlijk niet meer echt past.... Maar lopen als een tierelier met de fairfax