WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:47

De wintec waar ze daarstraks mee liep, was met cair systeem. Ik weet niet het exacte verschil met flair, maar als ik het opzoek staat er ook dat er 4 vakken met lucht gevuld zijn.. De kussens waren echter, in tegenstelling tot de wow, lekker stevig en toch niet hard. Bij de wow zijn ze gewoon plat vooraan..

Nu heb ik Eleonora gebeld en ze wil wel komen, maar kan pas 13 februari...
De zadelmaker laten komen samen met m'n eerste fitter, daar heb ik helemaal geen zin in. Heb al genoeg zever gehoord en zou gewoon graag m'n zadel goed hebben voor m'n paard.

Rechtsbijstand in Bels :D , geen idee, maar veel hulp heb je hier niet op dat gebied. Had wel een advocaat gebeld die me enkel ook kon adviseren een ingebrekestelling te sturen.

Ing__

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:01

Cair en flair zijn overigens niet te vergelijken...
cair is een foam met luchtgaatjes (beetje een "spons" idee..
Flair is echt alleen lucht!

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:28

ok, ik vond niet echt een uitleg opt net. Dat is idd iets heel anders.. in elk geval, met dat zadel liep ze netjes. Andere "testzadels" zijn nogal moeilijk te vinden voor haar, de meesten zijn maar maat 33

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:00

Zappertje lees deze link maar ens na hoe je in aanmerking komt voor belgische rechtsbijstant.
Je hebt er wel degelijk recht op en zal zeer zeker geholpen worden.
http://ec.europa.eu/civiljustice/legal_ ... bel_nl.htm

Ik zou het er niet bijlaten zitten en al zeker niet nog meer kosten aan het zadel gaan maken.
Mijns inzien behoren extra kosten door inhuren van een andere fitter door je huidige fitter voldaan te worden. Meid sta in voor je recht!

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:22

ah! dat is wel iets héél nuttig dank u!
vandaag heb ik weer met de wintec gereden en was ze weer heel braaf, geen protest of gekke dingen, lekker los over de rug. thad mss nog gekund dat ze stijf zou zijn na gister en toch nog zou reageren maar helemaal het tegendeel zelfs. Ben zooooo blij datk nog eens heb kunnen rijden :):) :# miste het echt zo fel :)

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:14

en zoals ik al wel dacht, er zit iemand op het forum die info doorspeelt aan wow :D
kreeg de mail dat ik, en ik citeer "difficult to deal with" ben..
ja das zeker, iemand die maar ja knikt en akkoord gaat is veeeel makkelijker
nu loopt de emmer wel over!
ze kunnen de situatie niet degelijk beoordelen vanaf foto's of mail, maar ze kunnen wel ne mens vernederen en da voor 3000 euro!

+ ze zitten overal met hun spionnen, net een sekte }>

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:35

Zappertje, vergeet niet dat bokt een openbaar forum is ;)
Ook de fitter zelf kan op bokt mee lezen en dit deel van bokt hoef je ook niet ingelogd te zijn om mee te lezen.
Dit topic is gemakkelijk te vinden he...

het hoeft dus niet eens zo te zijn dat iemand de info doorspeelt, het kan ook een/de fitter zelf zijn die mee leest ;)

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:46

ja enfin, voor mijn part mogen ze alles weten!
uiteindelijk heb ik alles al gezegd via mail tegen hun :p
als ze van in het begin mijn probleem degelijk hadden tegemoetgekomen, had ik héél andere posts gemaakt op het forum!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 11:06

Jeetje, ik vind eerlijk gezegd een klant met een probleem "difficult to deal with" noemen niet erg professioneel van uit het bedrijf WOW.
Het risico van internet is dat als klanten niet tevreden zijn, gal gaan spuwen op een openbaar medium als bokt.
Dan zou er bij de leverancier toch juist een lampje moeten gaan branden om de klacht van de klant correct op te lossen?

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:35

is inderdaad erg onprofessioneel en dan nog, ook al ben je een lastig persoon, je hebt net zoals iemand anders betaald voor het zadel dus moeten ze maar even beter hun best doen...

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:28

Ze proberen gewoon alle verantwoordelijkheid van zich af te schuiven.
Ze stellen vanalles voor wel om het zadel passend te maken, ofwel zo'n drukmeting, of een andere fitter (nu ineens wel), of een zadelmaker erbij,...
Mijn vraag aan is nu, wie gaat dat allemaal betalen? want ik niet in elk geval.
En dan ben ik natuurlijk 'niet-meewerkend' en uiteindelijk hard to deal with.
Nee dat zijn mijn rechten waar ik voor uit kom.. die we allemaal hebben en wat we allemaal zouden moeten doen.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:34

ik zou me fijn beroepen op je 'leek' zijn en dat zij de professionals zijn, ik weet niet hoe het belgisch burgelijk wetboek eruit ziet en of je onder Nederlands recht of onder belgisch recht iets hebt gekocht, maar zou er maar juridische hulp bij zoeken....

florijnlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:08

Ik had altijd erg last van mijn heupen met het oude zadel van mijn pony,
Maar nu ik een WOW zadel heb doen mijn heupen niet meer pijn.
Mijn pony loopt ook erg mooi met het nieuwe zadel erop!!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:00

Raar dat Wow zo reageerd Zappertje. Ik heb zelf ook problemen gehad met een fitter welke door wow heel netjes zijn opgelost en hun de kosten zelf hebben gedragen. Ik heb toen kosteloos nieuwe onderdelen gekregen via een andere fitter. Problemen opgelost en ik heb er nu een heerlijk zadel aan waar mijn paard fijn onder loopt.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:06

Een forum heeft zijn voor en nadelen. Echter in bijna alle gevallen als ik lees dat iets niet goed is gegaan, is er ook altijd maar 1 kant van het verhaal. Het verhaal van de fitter zie ik nergens.

Begrijp me niet verkeerd ik wijs hierbij naar niemand, alleen maakt het het verhaal eenzijdig. Het is natuurlijk uiterst vervelend dat je met de ellende zit en dat er een oplossing moet komen is duidelijk, maar deze dient wel in redelijkheid te staan.

Er zijn wel meer verhalen bekend van ontevreden klanten die vervolgens heel internet volzetten van het 'onrecht' wat hen is aangedaan. Vervolgens blijkt dat de klant in dit geval zelf het advies van een fitter in de wind heeft geslagen en afgegaan is op de 'kennis en ervaring' van bijvoorbeeld een instructuur of zadelmaker die niets met Wow hebben. Waar sta je dan als fitter? Klant is ontevreden of je hem nu wel of niet helpt. Een fitter weet dan al vaak dat dit de slechteste keuze is om te maken. Dan is het weer niet goed en de negatieveteit wordt heel internet rondgestrooid, terwijl de fitter niet fout is.

Ook bij mij is er wel wat 'mis' gegaan met mijn zadel, na 1,5 jaar ineens van de een op de andere dag een lek kussen. Dat kan gebeuren. Petje af voor mijn fitter. Contact opgenomen en besproken wat we zouden kunnen doen. Ben 's avonds bij haar thuis geweest. Kussen vervangen en proefondervindelijk lucht bijgevuld. Allebei in de wetenschap dat dit een gok zou zijn omdat je altijd met het paard de lucht af moet stellen. De dag erna bleek dat de lucht niet goed afgesteld was. Heb toen een paar dagen moeten wachten tot ze bij mij kon komen. Ook vervelend voor mij, maar mijn fitter kan hier niets aan doen. Mijn fitter heeft zelfs de kosten voor het reizen en consultant uit haar portemonee betaald.

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:43

idd aan elk verhaal zijn 2 of zelfs meerdere zijden.
Dit int kort: er is een probleem met m'n zadel, de fitter heeft het al 3 keer op korte tijd nagekeken en aangepast, het is niet opgelost. Ik vraag wow om een oplossing die er niet meteen komt.. Frustraties bouwen op omdat je dure maatzadel in de kast hangt en je uiteindelijk met een wintec rijdt.
Mijn paard zal zeker wel wat veranderd zijn, ze is jong, training wordt aangepast, voeding verandert wat.. Daarom had ik ook de fitter gebeld, om het zadel aan te passen..
Daarom koos ik ook een wow, omdat als m'n jonge paard verandert, het makkelijk aan te passen is (of zou toch moeten zijn)
Nu kreeg ik vandaag wel een mail dat ze een oplossing geven en de hele boel gaan aanpassen tot het goed is.. zoooo spijtig dat dat nu zo lang moest duren met zoveel tegenwerking?

Buiten de fitter om heeft er nooit iemand aan het zadel geweest, je hoopt op een hele goeie samenwerking met je fitter.
Mn instructeurs hebben allen gezegd dat het zadel knelt vooraan.. overal waar ik kwam, op clinics of lessen werd hetzelfde gezegd..
In't begin hebk zelfs nog het concept verdedigd 'omdat het heel anders ineen steekt', tot je op zulke problemen komt en je je paard ziet veranderen in een gemeen, niet te rijden mormel om't cru uit te drukken.
Uiteindelijk kan een flair zadel evenveel schade brengen aan je paard als een wolzadel als het niet goed past.

Als je rondkijkt op wedstrijden of op manèges zie je zoveel mensen rijden met een zadel dat niet past en waar een bontje onder gefrommeld zit om het maar wat op te lossen.
Dan zou je met je wow er moeten bovenuitsteken en kunnen zeggen, kijk dit is perfect aan te passen aan m'n paard zodat ik nooit problemen heb.
Wat gebeurd er nu: iedereen die ziet dat net ik problemen heb met m'n zadel en het wow-concept met de vloer gelijk maken zonder dat ik er één woord over hoef te zeggen...

@Indomitable: jouw probleem was nog vrij snel opgelost, er kan altijd wat misgaan e.
Een weekje wachten zou ik nog niet zo erg vinden, maar langer dan 2 maanden...

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:54

Paardlief reageert zuur bij het aansingelen, moet nu dus echt op zoek naar een fitter. Ga Kerry maar eens benaderen.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:28

Weet iemand van jullie online een overzicht te staan van de prijzen van de verschillende Wow onderdelen? Ik ben vooral op zoek naar de prijzen van de veelzijdigheids- en springzweetbladen. Een Engelse site zou ook goed zijn, als ik maar een indicatie heb waar de prijsverschillen precies inzitten en wat dure en goedkopere zweetbladen zijn.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:59

Zappertje een drukmeting met de computer of een indrukpad??

Hoe hebben je instructeurs getest dat het zadel knelt?

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:07

een drukmeting met zo'n grafiekje op de pc.. als je je platte hand onder het zadel schuift als je erop zit, zit je hand tegen de harde stukken van de boom.
Ben nu weer een week verder en nog steeds geen oplossing.
Momenteel ben ik zelfs al zo ver datk me afvraag ofk nog wel wil paardrijden, als het toch altijd om't geld moet gaan en je mag geen andere fitter nemen en blablabla
Hou ik dit zadel of neem 'k een ander (nog eens zoveel weken wachten)..
Tennis is veel makkelijker, raket kapot, andere kopen. Komt geen fitter aan te pas :D
de fun is er wel af ondertussen..

@Mrijn, staan die niet op wow-saddles.com bij de online shop?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:19

Dat is in dit geval niet de goede manier van testen. Het wowconcept is zo niet te testen.

Ik zou zeker de drukmeting met de computer laten doen. Is een goed middel om de druk te meten.

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:25

Je ziet gewoon al dat het helemaal geknelt zit. Hoef je niet eens je hand tussen te steken.
trouwens, zo'n drukmeting of thermografie had'k ook overwogen, kost allemaal weer nen hoop geld.
Kheb al meer miserie gehad met et zadel dan plezier

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:27

Beetje raar dat jij je plezier in paardrijden laat vergallen door een fitter/ zadel.
Je moet gewoon echte stappen gaan ondernemen en volgens de wet gaan handelen.
je staat tenslotte als consument in je recht als je geen correct product geleverd hebt gekregen, ook in Belgie geldt dit.
En je bent ten allertijde vrij om een andere fitter te nemen.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:31

Ik snap het gevoel wel...in België is het erg moeilijk een goede hoefsmid te vinden, net als een DA en zadelmaker, instructie...je hebt héél veel extra gedoe doordat die mensen zich als bekwaam voordoen, maar het achteraf dus niet blijken te zijn. Er zijn nog heel veel 'boeren' in België op het vlak van paarden...lopen giga achter tegenover nederland en duitsland. Thermografie, drukmeting en zulke dingen zijn hier amper bekend en moet je dus véél geld voor neerleggen als je eindelijk iemand gevonden hebt die dat doet.

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:43

ja zo ervaar ik dat ook. dan hebben we het nog niet gehad over de jury's als je hier een dressuurproefke gaat rijden :D
Een goeie smid heb ik nu na 10 jaar eindelijk gevonden (eentje die blijft langskomen althans)
Een goeie dierenarts ben ik via via perongeluk tegengekomen.
Nu nog een goeie fitter :)

@Kaspar: mijn plezier in paardrijden is zeker niet weg, maar uiteindelijk wel de goeie moed om alle hindernissen te overwinnen vooraleer ik op da paard zit :)