Allereerst; ontzettend lief dat jullie dit aanbieden! 
karev schreef:waar woon je marloez? Als je een trailer hebt, en er een ritje Gasselternijveenschemond voor over hebt, mag je hier komen testen! Gratis uiteraard,haha. Dan weet je waar je het over hebt, en kan je aan de hand daarvan een testzadel bestellen.
Dat is redelijk in de buurt! Helaas ben ik niet (meer) in het bezit van een trailer ( en helaas heb ik ook geen rijbewijs.
).
@ Mallinka, zelfde verhaal en is toch wel een beetje uit de buurt haha, ik woon idd in Groningen. 
Anne_mieke88 schreef:Het testen van het zadel is twee keer 13,50. De eerste moet je overmaken zodat marcel hem kan versturen. En de tweede wanneer je hem zelf terugstuurd.
Dat klinkt heel logisch en aannemelijk.
Super dat dat kan, ik denk dat ik dat maar ga doen.. Zou graag de dressuuruitvoering willen testen namelijk.. maar ergens zit ik er gewoon aan te denken om gewoon een 2ehands barefoot zadel aan te schaffen! Ik wen er zelf maar aan, ik ben er steeds meer van overtuigd dat dit de oplossing is om mijn poown tevreden te stellen. 
Ik heb trouwens wel gehoord dat bij boomloze zadels de druk bij het aanzetpunt vd beugelriemen hoog op kan lopen. Klopt dat? Hebben jullie hier ervaring mee? Ik heb er niets over kunnen vinden op websites (maar misschien heb ik er overheen gelezen wegens de overdaad aan informatie daar
).
@uudje; Ja ik heb idd gehoord dat dit met de eerste Rosnner zadels het geval was.. Als je de zoekfunctie op Bokt gebruik lees je dat deze zadels eerder nooit zo goed waren maar dat ze enorm verbeterd zijn! Dus waarschijnlijk is dat nu niet meer zo? Mja, ik vermoed dat m'n pon toch weer slecht reageert op zo'n zadel.. Hoe goed ie ook aangepast is etc. Het is een echte merrie-merrie en ze doet gauw nukkig zodra iets te hard is. Net als harde borstels, moet madame ook niets van hebben.