Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ze heeft zelf een tinker.
Slofje schreef:gok dat dan haar huidige zadel knelt en dus pijn doet..
Ik zit er zelf ook onvast op.
Ik heb al zo vaak zonder zadel moeten rijden vanwege dit soort grapjes. 
En een leenzadel kost ook weer geld en meukmeukmeuk ik kan eigenlijk niets extra's missen..
(Arme studente
) Ik heb ook gedacht aan een westernzadel op maat maken, omdat deze dan ook prima de druk verdelen, maar goed dat kan ik helemáál vergeten, dat is echt onbetaalbaar.
Daarbij zijn die dingen echt loeizwaar, dat kan ik de kabouter niet aan doen, weeg zelf ook zo rond de 66..
Die site heb ik idd al meerdere keren grondig doorgespit.
Mijn pony heeft boommaat 31 ongeveer. Ik heb er nu een medium boom in zitten en dat zit goed. 13,50 voor testen is idd niet veel! Dat is zéker het proberen waard.
Het hele inlagegebeuren klinkt nog enigzins als een soort abacadabra voor mij, omdat ik nooit zo'n zadel in handen heb gehad.
Heb er veel over gelezen maar zoiets moet je toch eerst zelf zien denk ik. Ik zou er eigenlijk iemand met verstand van zaken bij moeten hebben voordat ik zelf aan ga lopen prutsen. 

karev schreef:waar woon je marloez? Als je een trailer hebt, en er een ritje Gasselternijveenschemond voor over hebt, mag je hier komen testen! Gratis uiteraard,haha. Dan weet je waar je het over hebt, en kan je aan de hand daarvan een testzadel bestellen.
).
Anne_mieke88 schreef:Het testen van het zadel is twee keer 13,50. De eerste moet je overmaken zodat marcel hem kan versturen. En de tweede wanneer je hem zelf terugstuurd.
Super dat dat kan, ik denk dat ik dat maar ga doen.. Zou graag de dressuuruitvoering willen testen namelijk.. maar ergens zit ik er gewoon aan te denken om gewoon een 2ehands barefoot zadel aan te schaffen! Ik wen er zelf maar aan, ik ben er steeds meer van overtuigd dat dit de oplossing is om mijn poown tevreden te stellen. 
).
haha
Marloez schreef:Lijkt me ook wel zo verstandig idd! Ik vraag me trouwens af of ik met mijn lengte (1.76) voor een maat 2 moet gaan?Heb een normaal postuur.
Heb overigens de site gevonden van Marcel, via MP.
Heb broekmaat 38 overigens.
Maat 1 lijkt me idd het beste idee! M'n pon heeft an sich geen korte rug, maar ze is simpelweg niet zo groot.