WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:56

toch weer de dames van schwung he? ik heb t al eerder gemeld maar ik heb nog never nooit zulke principiele mensen meegemaakt. echt top +:)+ maar ja sleesche ...weer een beetje duurder...en heb t hier meegemaakt dat ze die ook niet verkochten omdat t niet optimaal lag :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:19

PetraVANL waarom Wow afraden en Schleese aanraden?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:20

Ik heb even op de site van Schleese gekeken (snap eigenlijk niet zo goed waarom het hier ineens over deze zadels gaat, terwijl dit toch echt een wowtopic is), maar die zadels zijn nog duurder dan de wow :z

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:49

Omdat Schwung met WOW stopt;) en inderdaad knollentuin, ben natuurlijk ook op jouw aanraden afgegaan!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:51

Maar dan ben ik wel benieuwd wat in jouw ogen een Schleese beter maakt dan een Wow. (buiten de fitters!)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:03

ik begreep dat schwung nog wel de zadels blijft afstellen ,dus ik ben niet helemaal verdrietig. heb op dit moment wows genoeg :D

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:07

PetraVANL schreef:
Welke andere zadelmaker komt er 2 keer langs om toch nog een keer te kijken als het echt niet ging met passen?

Ik heb even dit stukje eruit gepikt :)
Hoe goed de dames van Schwung ook te werk gaan, dit geldt niet alleen voor hun.
Sterker nog.... Die 15 keer dat de zadelmaker bij mij langs is geweest omdat we de Wow niet passend kregen, viel allemaal onder de service bij de aankoop van het zadel.

Schleese is inderdaad een heel mooi concept :j
Wat betreft de prijs: dat valt wel mee. Ik meen dat Schwung 3000 tot 3500 euro rekende voor een nieuwe, toch?
Vergeleken met de huidige prijzen van Wow scheelt dat dus niet zoveel.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:09

Ik dacht dat ik op de site 6000 dollar zag staan, maar ik moet zeggen dat ik niet zo slim ben met zulke dingen dus het kan gerust ook een andere valuta zijn geweest :+

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:11

Ja, maar de prijzen mogen zelf bepaald worden door de verkoper :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:13

Aimee schreef:
PetraVANL schreef:
Welke andere zadelmaker komt er 2 keer langs om toch nog een keer te kijken als het echt niet ging met passen?

Ik heb even dit stukje eruit gepikt :)
Hoe goed de dames van Schwung ook te werk gaan, dit geldt niet alleen voor hun.
Sterker nog.... Die 15 keer dat de zadelmaker bij mij langs is geweest omdat we de Wow niet passend kregen, viel allemaal onder de service bij de aankoop van het zadel.

Schleese is inderdaad een heel mooi concept :j
Wat betreft de prijs: dat valt wel mee. Ik meen dat Schwung 3000 tot 3500 euro rekende voor een nieuwe, toch?
Vergeleken met de huidige prijzen van Wow scheelt dat dus niet zoveel.

ja ,valt onder de service bij aankoop van een nieuw zadel ja, maar ze komen van schwung dus rustig 3x meer dn 2 uur langs,laten een sleesche komen ,passen en persen m af en verkopen je vervolgens niks omdat ze r niet achetr staan ,en rekenen je niks... :+ ,nou jij weer

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:14

Ah, vandaar :j

Maargoed, swung doet geen wow meer, dus heeft swung ook geen toegevoegde waarde meer voor het topic imo.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:15

PetraVANL schreef:
Omdat Schwung met WOW stopt;) en inderdaad knollentuin, ben natuurlijk ook op jouw aanraden afgegaan!

Ze stoppen niet alleen met Wow.
Eigenlijk zijn ze zelfs eerder gestopt met Schleese, want ze hebben nu nog wel Wow zadels in de uitverkoop en geen Schleese meer ;)

Ik vind zelf de variatie het grote voordeel van Schleese boven Wow, Need.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:17

Jeetje knollentuin, het is geen strijd hoor. := "nou jij weer" Pfff.
Wie zegt dat Aimee voor die 15x heeft betaald?

Je hebt idd wel meer "modellen" zag ik. Dat is op zich wel fijn als je meer keuze hebt.
Maar of dat een zadel beter maakt...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:21

knollentuin schreef:
ja ,valt onder de service bij aankoop van een nieuw zadel ja, maar ze komen van schwung dus rustig 3x meer dn 2 uur langs,laten een sleesche komen ,passen en persen m af en verkopen je vervolgens niks omdat ze r niet achetr staan ,en rekenen je niks... :+ ,nou jij weer

:D
Ik ben er niet op uit om de servicekwaliteit van Schwung te ondermijnen hoor :n Ik vind ze ook top!

Het enige wat ik wilde toevoegen, is dat er nog een Wow-zadelpasser is die ook enorme service verleent.
Jij hebt het over 2 uur, ik heb de zadelpasser altijd zo'n 4 tot 5 uur op bezoek :=
Bij Schwung ben ik trouwens ook eens 4 uur zoet geweest, misschien ligt het aan mijn paard :+

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:22

Wat is er aan schleese allemaal aanpasbaar, wat aan wow niet aanpasbaar is?

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:27

Ik verkies schleese niet boven wow hoor absoluut niet, ik had immers geen budget en heb toch gewoon een wow gekocht, maar mocht ik in de toekomst nog een keer een zadel kopen voor een ander paard dan koop ik een schleese omdat schwung online dat merk wel nieuw blijft verkopen..

Ik heb geen andere wow fitters bij mijn paard gehad, wel heb ik op mijn stalling 6 mensen bij een andere fitter gesproken, 1 daarvan is slechts niet woest op hun fitter;)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:30

En waarom is men "woest" op hun fitter dan?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:38

Needje schreef:
Jeetje knollentuin, het is geen strijd hoor. := "nou jij weer" Pfff.
Wie zegt dat Aimee voor die 15x heeft betaald?

Je hebt idd wel meer "modellen" zag ik. Dat is op zich wel fijn als je meer keuze hebt.
Maar of dat een zadel beter maakt...

Ik heb dus inderdaad niet betaald voor al die eindeloze passessies.
Ook niet voor de twee langdurige passessies voorafgaand aan de aankoop van het zadel.

Beter is een beoordeling dat ik ook niet zou durven uitspreken :n

Wat ik zelf van Wow een heel groot nadeel vind, is dat er in feite geen variatie in zitting is.
Ja, de inchmaat is variabel en de diepte van de zitting. Maar ongeacht de diepte en maat blijft de vorm hetzelfde. Uitermate vreemd, want er is geen mens met dezelfde vorm bekken.
Daar heeft Schleese een grote plus. Zij hebben variatie in de vorm van de zitting, verschillend per model.
Om dat even tot mezelf te betrekken: ik kan een stuk beter zitten in een Schleese dan in een Wow.
Op een makkelijk uit te zitten paard geeft de Wow mij geen problemen, maar bij eentje die hoog opgooit, merk ik heel erg dat mijn zitbeenknobbels in de Wow niet (voldoende) ondersteund worden.

Daarnaast heeft Wow wel heel veel verschillende panels, maar uiteindelijk hebben ze allemaal dezelfde basisvorm. Er zit ook niets 'tussenin'.
Schleese heeft verschillende type panels, die ook daadwerkelijk qua vorm verschillen. Bovendien zijn die panels op de milimeter nauwkeurig te verstellen. Kies je bij Wow voor je brede paard tussen een WG en XWG, bij Schleese kies je niet, maar meet je precies af hoe breed het kussenkanaal moet zijn.
Bij Schleese kun je verder ook nog kiezen tussen wolvulling en flair. Bij Wow moet je zo wat hemel en aarde verzetten om foamkussens te bemachtigen (en ik heb ze nog steeds niet :( ), bij Schleese is dat gewoon een standaard optie.

Nou ja, en dan is de boom van Schleese ook nog eens volledig verstelbaar. Niet alleen de headplate, maar elke vierkante milimeter van de boom. En zo vaak als je maar wil.

Wat Schleese niet heeft, en Wow wel, is de flexibiliteit in de boom.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:17

Duidelijk verhaal Aimee.

Wat is in jouw ogen het voordeel van foamkussens? Die zijn toch niet aan te passen?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:23

Mijn vorige paard was een hele sensibele jongen en reageerde heel erg op de luchtverplaatsing.
Die hebben we dus een tijd met foamkussens gereden, en uiteindelijk terug op luchtkussens gezet.

Iemand trouwens nog interesse in een HP 2?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:25

Needje schreef:
Duidelijk verhaal Aimee.

Wat is in jouw ogen het voordeel van foamkussens? Die zijn toch niet aan te passen?

Foamkussens zijn wel aan te passen, alleen in mindere mate en bij mijn weten heeft geen zadelpasser in Nederland daar echt ervaring mee.

De reden dat ik daar interesse in heb, is mijn vermoeden dat mijn paard de flair eigenlijk niet zo prettig vindt. Bovendien gooit ie zo vreselijk hoog op en blijft zitten voor mij op die combinatie paard/zadel gewoon lastig :o
Hoe minder lucht er in de kussens zit, hoe makkelijker het doorzitten voor mij wordt. Maar ja, zolang er flair in de kussens zit, zal er lucht in moeten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:35

Lastig.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:37

ik heb soms ook het gevoel dat ik "stuiter" in het zadel. Zou dat door "teveel" lucht kunnen komen ? Mijn kussens zijn namelijk behoorlijk gevuld met lucht.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:43

Dat kan heel goed :j

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:50

even een vraag voor iedereen.
Als er andere kussens onder jullie wow moeten. Hoe gaat dat dan ? kan je eerst een paar weken dat soort kussens uitproberen ? En kan je je oude kussens dan inleveren voor de nieuwe voor een redelijke prijs ?