Ik heb de FRA, maar ik gebruik die niet wanneer paardjes in de wintervacht zitten.. de gespen vind ik dan te bloot liggen. Gebruik nu de singel van BF.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pleiada schreef:Mijn twee merries kregen er ook wondjes van..Ik heb net toevallig weer twee keer met de Westip gereden omdat ik mijn andere singel vergeten was,maar nu dus geen wondjes..Misschien gaat het beter met wintervacht dacht ik al..
Amazy,als ik het zo lees vind je paard op dit moment de druk van de singel niet fijn..Misschien maagklachten,buikpijn of een spier daar die gevoelig is?
SarahIlse schreef:Ik heb nog wel een vraag; ik heb nu de gewone korte pad van Ghost (zie foto hierboven) onder mijn zadel liggen, maar de riemen waarmee ik aansingel zegmaar die lopen nu voor een deel meteen over haar ribben/buik. Is dit normaal/de bedoeling en kan het kwaad? Op de foto van Azmay loopt dat minder zo. Meer over de pad, al is die van Kifra (volgens mij).
En met de beugelriemen? Die lopen nu ook recht over haar buik, nu schuiven ze niet heel veel, maar dit lijkt me niet heel erg comfortabel voor mijn merrie. Is dit oplosbaar met een bontje? Ander dekje (Kifra?)? Ik noem maar wat.
SarahIlse schreef:*komt weer even binnenvallen*
Het zit heerlijk hoor Geryon, zulke korte zweetbladen voor de dressuur.
[ [url=m/oeUFQm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben echt heel blij met m'n Quevis. In het begin vond ik het heel erg zoeken, maar ik merk dat ik er nu echt baat bij heb. Ik word niet 'opgesloten' en moet dus zelf m'n balans vinden en houden, waardoor je ook weer sterker word, enz. Heel fijn.
Ik heb trouwens een Barefoot Stretch & Breath singel. Misschien kun je die ook proberen Azmay? (Al maakt het bij mijn Friezel niet zo gek veel uit wat voor singel ik gebruik volgens mij.)
Gaaf die rode zitting zeg! Ik zou 'm zelf niet willen, bang dat ik 'm zat wordt, maar wel gaaf.
Ik heb nog wel een vraag; ik heb nu de gewone korte pad van Ghost (zie foto hierboven) onder mijn zadel liggen, maar de riemen waarmee ik aansingel zegmaar die lopen nu voor een deel meteen over haar ribben/buik. Is dit normaal/de bedoeling en kan het kwaad? Op de foto van Azmay loopt dat minder zo. Meer over de pad, al is die van Kifra (volgens mij).
En met de beugelriemen? Die lopen nu ook recht over haar buik, nu schuiven ze niet heel veel, maar dit lijkt me niet heel erg comfortabel voor mijn merrie. Is dit oplosbaar met een bontje? Ander dekje (Kifra?)? Ik noem maar wat.
Mariett schreef:Ik vond laatst iets over een boomloos zadel uit Argentinië: een Gaucho zadel. Weten jullie daar iets van? Het zou voor lange ritten geschikt moeten zijn.
Buitenzinnig schreef:Nu ik jullie vaak help wil ik jullie ook iets vragen
Mijn PRE heeft ter hoogte van zijn ellebogen melanomen. Het gaat nu nog goed met de singel (al zijn de melanomen wel aardig aan het groeien). Ik gebruik een Westip singel 105cm.
Een bontje er omheen heb ik ook geprobeerd, vond ik niet heel fijn (werd heel zweterig, was ook geen echt bont), Christ heeft geen 105cm singels met bont er omheen, maar waar ik eigenlijk wat naar zoek ik een H singel, maar dan de "stoten" niet zo breed. Met alleen een stukje leer oid in het midden. Maar nu ben ik ook eigenzinnig, het hoeft niet perse van leer, de elasticiteit vind ik ook prettig, van de westip singels.
Heeft iemand enig idee?