[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:23

Ik vind het een hele mooie kleur zadel en wat ben jij mooi slank zeg!

Vind wel dat de wrongen aan de onderkant wat in je been lijken te prikken, had je niet liever wat schuinere wrongen gehad? (ik neem aan dat dit de rechtere wrongen zijn tenminste?) :)

Kwetal

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:25

Dat zadel is wat aan de grote kant :oo

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:42

Dit is inderdaad de Quilty normale maat. De Firenze/Quevis heeft de wrongen iets schuiner en iets verder naar voren geplaatst. Je zou beter uit de voeten kunnen in een piccolo denk ik, en dan wellicht de Quevis piccolo. Wellicht kun je Teteltee eens contacten? Dan kun je diverse modellen en groottes uit proberen.

Ik denk dat de wrongen van de Lipica te recht voor je zijn, als ik het zo bekijk.

Verder ga ik met Kwetal mee wat betreft de kussens. De achterkant wordt nu niet ondersteund.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:03

Gewoon de kussens normaal onder het zadel doen hoor!Laat dan een foto nemen met jou erop,dan zul je zien dat hij mooi aansluit overal..Zonder ruiter erop kan je eigenlijk niet goed beoordelen..Vind de pad en je laarzen er leuk staan bij het zadel!

TrotterQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:13

Kwetal schreef:
Ja, zo'n pad is al prima - maar waarom leg je die kussens zo ver naar voor? Het sluit niet aan op zijn rug? Maar nu is de achterkant niet ondersteund! Dat is kennelijk een dingetje in jouw hoofd. *D De kussens (het hele zadel) is flexibel - dat sluit altijd aan.

Leg ze nou eens gewoon waar ze horen, parkeer dan het zadel waar het van zelf naar toe schuift. Ghost LIGT verder naar voor dan andere zadels. En heb je het pas filmpje bekeken dat door Buitenzinnig is doorgegeven?

Bovendien kan jij wel een kleinere maat gebruiken en dat ligt dan ook al weer iets anders.

Ja, de kussens leken niet mooi aan te sluiten op zijn rug. De achterkant lag hoger dan de voorkant.( ben een boomzadel gewent dus waarschijnlijk daardoor een ander beeld in mijn ) :o
Maar waar ik mijn zadel vandaan heb heeft mij nu ook uitgelegd dat het niet nodig is om de kussens zo ver naar voren te plaatsen en dat een kleinere maat idd ook beter zou liggen.
Maar voor nu kan het prima met dit zadel.
Ik heb ook het filmpje bekeken en dat helpt ook enorm.
Klopt wel denk ik dat het miss in mijn hoofd zit, maar de bovenlijn zag er wel beter uit op deze manier :o

Morgenavond probeer ik het nog eens maar dan met pad en de kussens waar ze horen, wordt vervolgd....

En bedankt nogmaals tot zover voor de tips :)

TrotterQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:15

Kwetal schreef:
Dat zadel is wat aan de grote kant :oo

Mijn kont is wat klein :D

Maar klopt, voor het goede had een maat kleiner wel beter geweest, maar daar had ik helemaal nog niet bij stilgestaan.

Mocht ik zo'n zadel gaan kopen dan wordt het uiteraard een maat kleiner.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:15

Afbeelding

Afbeelding

Even mijn rode zitting showen hoor..Vandaag op mijn oude dame uitgeprobeerd,maar hij is officieel voor mijn schimmels..Mijn basis is van wol,dus voor sommigen wordt het misschien wel erg bont nu :D
Zelf vind ik hem erg gaaf in elk geval :j

TrotterQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:23

pmarena schreef:
Ik vind het een hele mooie kleur zadel en wat ben jij mooi slank zeg!

Dank je. Hoef ik niks aan te doen, altijd al geweest, en zelfs na 2 kinderen nog steeds zo :)

Vind wel dat de wrongen aan de onderkant wat in je been lijken te prikken, had je niet liever wat schuinere wrongen gehad? (ik neem aan dat dit de rechtere wrongen zijn tenminste?) :)

Het lijkt wat erger dan het is. Op zich vond ik het juist wel prettig zitten.
Ondanks het gewiebel tenopzichte van mijn dressuurzadel waar ik voor mijn idee veel meer steun heb, had ik wel een goede steun aan die wrongen. Mijn paard sprong in het bos flink van het pad af omdat hij schrok van iets ofzo, maar ik bleef keurig zitten en het zadel ook :)

Terwijl ik het gevoel had dat al mijn steun weg was, vind het moeilijk uit te leggen. Ik was vond ik mijn balans kwijt en moest dat echt helemaal weer terug vinden. Maar dat is natuurlijk een balans probleem van mijzelf. Mijn paard liep alsof hij niets anders gewent was haha

TrotterQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:25

pleiada schreef:
[ [url=m/E9xKJA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9NNxCK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even mijn rode zitting showen hoor..Vandaag op mijn oude dame uitgeprobeerd,maar hij is officieel voor mijn schimmels..Mijn basis is van wol,dus voor sommigen wordt het misschien wel erg bont nu :D
Zelf vind ik hem erg gaaf in elk geval :j

Holy Cow, die is gaaf! Ik hou van bont en rood vind ik ook echt onwijs mooi!
Welke is dit?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:28

Haha dank je!Dit is een Roma standaard maat.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:56

Nice!

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:00

Leuk met dat wol er onder, zal vast mooi staan op je schimmels!
Ik ben nooit zo van de kleurtjes.. zou hoogstens nog eens een paarse pad wilen hebben. Zoals je op de vorige pagina ziet is de bruinschimmel waar ik op rij best knap met haar bruine zadel.
Tussen de nuchtere trekpaardliefhebbers zouden er heel wat zijn die raar op kijken als ik aan zou komen met een rood zadel.. :+

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:03

Val je in elk geval op!

Ik heb nog steeds de lavendel Quilty, haha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:03

Het bont vind ik mooi, het rood.....brrrr veels te grote oppervlakte en veels te rood voor mijn smaak, doe mij maar gewoon mooi nootbruin :P

Het zadel lijkt wel slechts een vuiltje in de vacht idd. bij dat nieuwe trekpaard ja :))

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:12

Maar wel een heel fijn, functioneel vuiltje.. haha
Met een paarse quilty lijkt het helemaal een vlekje denk ik.. Al zou ik, wanneer ik weer een ander zadel zou nemen, wel voor een zadel zonder zweetbladen kiezen. Maar dan een atlanta (zonder paardenkopje er op) denk ik.. zijn wat groter dan een quilty denk ik. :')

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:14

Ik zou er zelf nooit voor kiezen maar vind het toch prachtig om te zien dat rood, juist met dat bont er onder!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:56

Mijn merrie trapt sinds een week of 2 ineens naar haar buik, enkel als ze moet gaan lopen met mij erop en niet bij stilstand of onbelast.
Dit valt wel samen met de bekapping die niet naar mijn wens is uitgevoerd maar begin nu na 2 weken te twijfelen of het niet iets anders kan zijn. Nu begon men met de suggestie dat ze last heeft van het zadel. Wat denken jullie daarvan?
Hieronder een foto van een kriebelmoment, de enige foto waarop het zadel enigszins van de zijnkant te zien is met mij erop :o
Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:23

Azmay, probeer eens een Westip singel te lenen? Soms zetten mensen hun zadel net iets te vast - maar ik kan m eigenlijk niet voorstellen dat het een "zadel probleem" is.
De Ghost ligt er keurig op.
Zijn er nog andere dingen aangepast dan alleen de voeten? Voer? Weer binnen? Weeromslag? Hormoon dingetje?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:25

Kwetal schreef:
Azmay, probeer eens een Westip singel te lenen? Soms zetten mensen hun zadel net iets te vast - maar ik kan m eigenlijk niet voorstellen dat het een "zadel probleem" is.
De Ghost ligt er keurig op.
Zijn er nog andere dingen aangepast dan alleen de voeten? Voer? Weer binnen? Weeromslag? Hormoon dingetje?

Nee totaal niet, staat altijd buiten. Een andere singel kan ik nog proberen, had zonder elastiek maar ze werd nijdig, met elastiek gaat het al wel een stuk beter. Ben inderdaad wel bang voor schuiven (ben er op die manier al eens af gedonderd) dus zal de volgende keer bewust een gaatje minder doen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:26

Pleiada, ik vind heel persoonlijk de rode zitting op een neutralere onderkant wat mooier, maar jij bent blij, daar gaat het om :#

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:28

Azmay schreef:
Nee totaal niet, staat altijd buiten. Een andere singel kan ik nog proberen, had zonder elastiek maar ze werd nijdig, met elastiek gaat het al wel een stuk beter. Ben inderdaad wel bang voor schuiven (ben er op die manier al eens af gedonderd) dus zal de volgende keer bewust een gaatje minder doen.

Gewoon elastiek is ook vaak te slap, probeer echt even ergens een Westip/FRA singel te scoren om het te proberen - dat is echt een wereld van verschil!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:33

Kwetal schreef:
Azmay schreef:

Gewoon elastiek is ook vaak te slap, probeer echt even ergens een Westip/FRA singel te scoren om het te proberen - dat is echt een wereld van verschil!

Ik balen dat ik er geen kocht toen ze op bokt voor 30 euro stonden, ik moest en zou een leren zonder elastiek :')
Maar ik ga op zoek, sprak me toen stiekem ook al aan.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:23

Helenalena schreef:
Leuk met dat wol er onder, zal vast mooi staan op je schimmels!
Ik ben nooit zo van de kleurtjes.. zou hoogstens nog eens een paarse pad wilen hebben. Zoals je op de vorige pagina ziet is de bruinschimmel waar ik op rij best knap met haar bruine zadel.
Tussen de nuchtere trekpaardliefhebbers zouden er heel wat zijn die raar op kijken als ik aan zou komen met een rood zadel.. :+

Ik vind dat bruine zadel met lichtbruine pad(of wat het ook voor kleur is)erg leuk staan..Net weer even anders dan standaard..Hou ik wel van zoals je misschien al vermoedt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:32

ik vind westip dus niks, té hard...maar hoor er veel goeds over.
heb de mijne net verkocht.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:36

Als je je Westip te stug/ruw vindt - kan je er een bontje omheen doen. Maar de meeste paarden hebben er echt geen last van en bovendien helpt dat "ruwe" mee om het zadel op zijn plek te houden