[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:35

Zijn er passers die ook silverado hebben?
Duurt nog een hele tijd…( pas 3 jaar).
Maar vind dat mooie zadels net als freemax..

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:15

dianaw33 schreef:
Heeft iemand toevallig nog een set dunne (zachte) ghost piccolo kussens liggen?

Mogen het lege zijn?
Ik heb twee paar oude kussens maar van de bovenste wil ik eigenlijk shims maken voor tussen mijn zadel en nieuwe kussens. De onderste mogen sowieso weg en zijn iets smaller maar wel even lang en hebben een (nep?) bont onderkant, alleen moet je daar dus zelf wel nieuw schuim in doen.
Afbeelding

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 15:11

IcePrincess schreef:
dianaw33 schreef:
Heeft iemand toevallig nog een set dunne (zachte) ghost piccolo kussens liggen?

Mogen het lege zijn?
Ik heb twee paar oude kussens maar van de bovenste wil ik eigenlijk shims maken voor tussen mijn zadel en nieuwe kussens. De onderste mogen sowieso weg en zijn iets smaller maar wel even lang en hebben een (nep?) bont onderkant, alleen moet je daar dus zelf wel nieuw schuim in doen.
[ [url=m/zwfYjp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja hoor, super. Ik stuur je even bericht.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 15:39

Muze schreef:

Ride with a smile in Leer (duitsland) heeft zowel Freemax als Silverado volgens mij.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 20:35

tjaakje schreef:
Muze schreef:

Ride with a smile in Leer (duitsland) heeft zowel Freemax als Silverado volgens mij.

En kifrahorse ook :j

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 19:48

Ah kijk aan.
Ik probeer me wat te oriënteren op aankomende zomer, dan wil ik rustig eens beginnen met zadelmak maken.
Neig ernaar eerst met barebackpad wat aan de gang te gaan en dan naar een kort boomloos of ander verstelbaar zadel..

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 11:34

Uiteindelijk bleek het een en ander mis te zijn met de inlagen. Zadel paste verder wel goed, maar toch gekozen voor een meer endurance zadel.
Afbeelding

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:45

Begrijp ik nou goed dat de freemax zadels een dezelfde lengte hebben ongeacht de zitmaat?
Maar dat achterste stukje, achter de zitting; dat draagt dan niet?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:50

Klopt! Dat geldt eigenlijk voor alle westernzadels :j

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:54

Ah dat wist ik niet. Maar ondanks dat het zadel dan misschien “ lang” is, zou het met een gepaste niet te grote zitmaat dan toch op een kortere rug kunnen passen?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 21:25

Muze schreef:
Ah dat wist ik niet. Maar ondanks dat het zadel dan misschien “ lang” is, zou het met een gepaste niet te grote zitmaat dan toch op een kortere rug kunnen passen?

Jep! Hier iemand met grotere bips en korte rug paard. Met Freemax zit dit (letterlijk) helemaal goed.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 14:36

Omdat ik op zoek was naar ervaringen met Edix zadels kwam ik hier uit. Ben daar al een tijdje heel enthousiast over en ik moet nu helaas aan een nieuw zadel geloven.... dus ben nu bezig met het afspreken van een pasconsult.
Ik ben dan vooral geinteresseerd in de softtree dressuurmodellen (Tudor ed). Ik was benieuwd hoe jullie deze ervaren qua zitting en zijn deze ook een beetje comfortabel voor lange buitenritten? Ben heel benieuwd!

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 15:54

Ik plaats niet zo heel vaak meer iets op bokt.maar deze wilde ik toch echt even laten zien.
Want vind dit zo gaaf staan op Fimke!!
Een mooi sidepullhoofdstel van biothane met dezelfde kleur neusriem als het zadeldekje. En dan samen met dit super mooie zadel van barefoot. Denk dat ik wel een beetje verliefd ben <3
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 19:22

Ik ben een ghost Italy aan het testen. Tot nu voelt het goed, al denk ik dat ik toch voor een torino ga.

Ze was alleen erg buikig vandaag -O-
Afbeelding

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 09:05

Mooi setje udje. Ik denk alleen wel dat de neusriem te laag ligt.

Hij moet op of vlak boven de neusinhammen liggen. Dat lijkt nu niet zo maar misschien heb je het wel gevoeld.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 14:57

manzano schreef:
Omdat ik op zoek was naar ervaringen met Edix zadels kwam ik hier uit. Ben daar al een tijdje heel enthousiast over en ik moet nu helaas aan een nieuw zadel geloven.... dus ben nu bezig met het afspreken van een pasconsult.
Ik ben dan vooral geinteresseerd in de softtree dressuurmodellen (Tudor ed). Ik was benieuwd hoe jullie deze ervaren qua zitting en zijn deze ook een beetje comfortabel voor lange buitenritten? Ben heel benieuwd!

Ik heb de Yasir en dan een demomodel. Is dus iets anders dan de uiteindelijke Yasir. Ben er heel tevreden over en zit erg lekker. Ik rijd niet perse hele lange ritten, maar ik verwacht dat dat wel kan. Een enduranceruiter heeft het vzh model eens getest voor GreenDistance en was erg tevreden.

Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:50

PeerAppel schreef:
manzano schreef:

Ik heb de Yasir en dan een demomodel. Is dus iets anders dan de uiteindelijke Yasir. Ben er heel tevreden over en zit erg lekker. Ik rijd niet perse hele lange ritten, maar ik verwacht dat dat wel kan. Een enduranceruiter heeft het vzh model eens getest voor GreenDistance en was erg tevreden.

[ [url=m/jbmapn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dank je wel!! Mooi zadel!
Goed om te horen dat het bevalt. Ben erg benieuwd dus hoop dat ik snel een afspraak kan maken voor een passessie.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:46

Mocht er iemand op zoek zijn naar een barrydale maat 2 dan hoor ik het graag! Heb zelf een ghost torino gekocht

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 12:11

Helaas komt mijn Freemax te koop -O- Ik twijfelde al wat langer, maar ook met een grotere fork blijft het matig. Vrijdag is de osteopaat geweest, zij constateerde gevoeligheid op de rug van Feyre en rond haar schoft. Directe link met het zadel, en ook het gedrag van Fey onder het zadel.

Zo zonde, want het is een heerlijk zadel en ik ben er ook echt van overtuigd dat het een heel mooi alternatief is voor een regulier westernzadel. That is... als je geen Tinker in maatje XXL hebt :=

Vooralsnog komt er eerst een reguliere zadelpasser, kijken wat zij heeft liggen.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 00:14

Sure_lee schreef:
Mooi setje udje. Ik denk alleen wel dat de neusriem te laag ligt.

Hij moet op of vlak boven de neusinhammen liggen. Dat lijkt nu niet zo maar misschien heb je het wel gevoeld.

Klopt.
Had hem na de foto ook wat hoger gehangen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 12:55

Zijn hier ook mensen met trekker aussi of true talent met die wrong fenders eraan?
Zit dat zadel fijn? Vroeger wel een gewone trekker gehad maar die vond ik niet heel fijn, maar misschien ook door die wrong en zweetbladen.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:53

Hallo allemaal! Sorry als deze vragen al 100x beantwoord zijn, maar...
Ik moet toch weer aan het zadel voor mijn ponypaard, waar ik wat specifieke eisen aan heb.
- Zo licht mogelijk
- Zo weinig mogelijk druk richting zijn schouders
- Veel plekken waaraan ik dingen kan ophangen

Ik kwam, ook op advies van Kitty van Kifrahorse, uit bij Ghost-zadels, ik heb er ook één op proef gehad nu en dat bevalt ons prima.
Ik twijfel nu alleen tussen welk model het beste aansluit bij mijn wensen, misschien kunnen jullie daar wat meer licht op werpen?
Het model Ghost Puro (+) beviel mij, maar de singelstoot-ophanging verschilt van de andere modellen (minder flexibel). Hoe is daarin jullie ervaring?
Hoe zit het met de beugelriemen, prikt de gesp van je beugelriem niet vervelend in je been als je geen zweetblad hebt?
Wrongen, ja of nee?
Voorboogje, ja of nee?
Ik heb een piccolo ter test, maar ik neig naar maat Bambino. Wat zijn daar de voors en tegens van?
Heb je een speciale Ghost-pad nodig of zou een Kifrapad ook voldoen?
Welke kussens hebben jullie en waarom?

Hierbij een foto van het zadel dat ik nu te leen heb. Er werd gezegd dat de kussens dik genoeg waren om zonder pad te kunnen rijden, dat bleek onjuist.
Afbeelding

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 13:34

Ik vind de piccolo hem wel mooi passen, je wilt zelf niet op de cantle komen te zitten, ik weet niet hoeveel ruimte je zelf nog hebt? Je kan ook een zit verkleiner toevoegen bij ghost om net dat beetje kleiner te hebben.

Als je veel dingen op wilt kunnen hangen is een voorboogje wel handig om toe te voegen, ideaal om je cap aan op te hangen :D
Ik vind zelf de meer dressuur modellen prettiger, ook de wrong daarbij zorgt voor mij echt voor stabiliteit. Ik had de veneto, volgens mij heb jij die nu ook op proef.
Ik heb zowel de oudere kussens als de nieuwere nr 3 kussens. De laatste zorgde voor wat meer stabiliteit.

In principe kan je elke boomlooszadelpad eronder doen, ik vind zelf die van grandeur heel fijn. Je kan dan nog spelen met de inlages die je erin doet.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 15:36

nessinator schreef:
Hallo allemaal! Sorry als deze vragen al 100x beantwoord zijn, maar...
Ik moet toch weer aan het zadel voor mijn ponypaard, waar ik wat specifieke eisen aan heb.
- Zo licht mogelijk
- Zo weinig mogelijk druk richting zijn schouders
- Veel plekken waaraan ik dingen kan ophangen

Ik kwam, ook op advies van Kitty van Kifrahorse, uit bij Ghost-zadels, ik heb er ook één op proef gehad nu en dat bevalt ons prima.
Ik twijfel nu alleen tussen welk model het beste aansluit bij mijn wensen, misschien kunnen jullie daar wat meer licht op werpen?
Het model Ghost Puro (+) beviel mij, maar de singelstoot-ophanging verschilt van de andere modellen (minder flexibel). Hoe is daarin jullie ervaring?
Hoe zit het met de beugelriemen, prikt de gesp van je beugelriem niet vervelend in je been als je geen zweetblad hebt?
Wrongen, ja of nee?
Voorboogje, ja of nee?
Ik heb een piccolo ter test, maar ik neig naar maat Bambino. Wat zijn daar de voors en tegens van?
Heb je een speciale Ghost-pad nodig of zou een Kifrapad ook voldoen?
Welke kussens hebben jullie en waarom?

Hierbij een foto van het zadel dat ik nu te leen heb. Er werd gezegd dat de kussens dik genoeg waren om zonder pad te kunnen rijden, dat bleek onjuist.
[ [url=m/C30yQ8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaston Mercier denk ik meteen aan. Is alleen wel met boom.

Die Ghost staat hem goed! Altijd met pad, ook met de dikste types kussen.

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 22:42

Hi allemaal !

Ik kom even binnen vallen. Wij hebben sinds kort voor onze merens merrie een boomlooszadel van barefoot aangeschaft. Nu heb ik online wat zitten lezen, maar nergens werd mijn vraag echt duidelijk beantwoord. Is het mogelijk om een normaal zadeldekje te gebruiken onder dit zadel ? Zoja moet ik deze dan direct op het paard leggen of moet het dekje tussen de pad en het zadel in?
Op de foto zien jullie de prinses waar het om gaat
Afbeelding