Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dianaw33 schreef:Heeft iemand toevallig nog een set dunne (zachte) ghost piccolo kussens liggen?
IcePrincess schreef:dianaw33 schreef:Heeft iemand toevallig nog een set dunne (zachte) ghost piccolo kussens liggen?
Mogen het lege zijn?
Ik heb twee paar oude kussens maar van de bovenste wil ik eigenlijk shims maken voor tussen mijn zadel en nieuwe kussens. De onderste mogen sowieso weg en zijn iets smaller maar wel even lang en hebben een (nep?) bont onderkant, alleen moet je daar dus zelf wel nieuw schuim in doen.
[ [url=m/zwfYjp.jpg]Afbeelding[/url] ]
manzano schreef:Omdat ik op zoek was naar ervaringen met Edix zadels kwam ik hier uit. Ben daar al een tijdje heel enthousiast over en ik moet nu helaas aan een nieuw zadel geloven.... dus ben nu bezig met het afspreken van een pasconsult.
Ik ben dan vooral geinteresseerd in de softtree dressuurmodellen (Tudor ed). Ik was benieuwd hoe jullie deze ervaren qua zitting en zijn deze ook een beetje comfortabel voor lange buitenritten? Ben heel benieuwd!
PeerAppel schreef:manzano schreef:Omdat ik op zoek was naar ervaringen met Edix zadels kwam ik hier uit. Ben daar al een tijdje heel enthousiast over en ik moet nu helaas aan een nieuw zadel geloven.... dus ben nu bezig met het afspreken van een pasconsult.
Ik ben dan vooral geinteresseerd in de softtree dressuurmodellen (Tudor ed). Ik was benieuwd hoe jullie deze ervaren qua zitting en zijn deze ook een beetje comfortabel voor lange buitenritten? Ben heel benieuwd!
Ik heb de Yasir en dan een demomodel. Is dus iets anders dan de uiteindelijke Yasir. Ben er heel tevreden over en zit erg lekker. Ik rijd niet perse hele lange ritten, maar ik verwacht dat dat wel kan. Een enduranceruiter heeft het vzh model eens getest voor GreenDistance en was erg tevreden.
[ [url=m/jbmapn.jpg]Afbeelding[/url] ]
nessinator schreef:Hallo allemaal! Sorry als deze vragen al 100x beantwoord zijn, maar...
Ik moet toch weer aan het zadel voor mijn ponypaard, waar ik wat specifieke eisen aan heb.
- Zo licht mogelijk
- Zo weinig mogelijk druk richting zijn schouders
- Veel plekken waaraan ik dingen kan ophangen
Ik kwam, ook op advies van Kitty van Kifrahorse, uit bij Ghost-zadels, ik heb er ook één op proef gehad nu en dat bevalt ons prima.
Ik twijfel nu alleen tussen welk model het beste aansluit bij mijn wensen, misschien kunnen jullie daar wat meer licht op werpen?
Het model Ghost Puro (+) beviel mij, maar de singelstoot-ophanging verschilt van de andere modellen (minder flexibel). Hoe is daarin jullie ervaring?
Hoe zit het met de beugelriemen, prikt de gesp van je beugelriem niet vervelend in je been als je geen zweetblad hebt?
Wrongen, ja of nee?
Voorboogje, ja of nee?
Ik heb een piccolo ter test, maar ik neig naar maat Bambino. Wat zijn daar de voors en tegens van?
Heb je een speciale Ghost-pad nodig of zou een Kifrapad ook voldoen?
Welke kussens hebben jullie en waarom?
Hierbij een foto van het zadel dat ik nu te leen heb. Er werd gezegd dat de kussens dik genoeg waren om zonder pad te kunnen rijden, dat bleek onjuist.
[ [url=m/C30yQ8.jpg]Afbeelding[/url] ]