Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:09

ambre

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:11

O die is ook erg mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:14

Ik heb hem besteld in het zwart. Dan wil ik deze als springhoofdstel gaan gebruiken. Ben benieuwd hoe die zit. Mijn micklem is een xfull.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:18

Hoi! Ik heb even een vraagje. Ik ben opzoek naar een anatomisch hoofdstel voor mijn fjord in de maat Cob. Ik wil er een wedstrijd mee kunnen starten maar ook mee in het bos kunnen crossen.
Welk hoofdstel raden jullie mij aan?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:24

De rambo micklem competition dan. Of multi en dan ringetje eraf slopen :+

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:26

Saaams schreef:
De rambo micklem :+

:') haha. Ik weet dat die er is. Ik heb hem op mijn vorige paard gehad. Alleen vind ik dat riempje onder de keel niet fijn denk ik. Ik zie hier ook zoveel verschillende hoofdstellen :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 12:26

Van mijn multi is de neusring afgebroken terwijl paard niks raars deed met longeren. Ik kreeg wel keurig een nieuwe van Agradi! _/-\o_

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:26

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 20:31

Afbeelding
paard heeft hem zeker goedgekeurd!! fijn hoofdstel ipv mijn micklem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:35

Hier is toch weinig anatomisch aan? Gewone keel en hoge neusriem die over de zenuwen lopen...

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:18

Yvank_ schreef:
Hier is toch weinig anatomisch aan? Gewone keel en hoge neusriem die over de zenuwen lopen...

Even terug lezen ;) Ik had hier iig verteld overgestapt te zijn van mijn micklem omdat ik er niet tevreden over was en dat ik deze ging gebruiken. Iemand had gevraagt mijn ervaring met dit hoofdstel hier te delen als ik hem geprobeerd had.

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:46

Daphneeeej schreef:
[ Afbeelding ]

Ik vind het er niet heel prettig uitzien voor het paard heel eerlijk gezegt. maar als jij er tevreden mee bent dan is het goed toch!

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:41

ArmaWhis schreef:
Daphneeeej schreef:
[ Afbeelding ]

Ik vind het er niet heel prettig uitzien voor het paard heel eerlijk gezegt. maar als jij er tevreden mee bent dan is het goed toch!

Het is in mijn inziens wel fijner ten opzichte van een normale gecombineerde neusriem, ook wat ik bij de micklem niet fijn vond. Vaak word het bit zo door een sperriem of zoals de neusriem van de micklem is helemaal de mondhoeken ingetrokken. Ook zelfs als je hem heel los doet. Met deze is de hoek van de sperriem gunstiger, loopt nog wel onder bitje door voor wat stabiliteit maar trekt het niet de mondhoeken in. Dat is iig mijn reden geweest om voor deze neusriem te gaan ipv mijn micklem. Paard laat ook merken er blijer mee te zijn omdat hij dat bit liever niet te hoog in zijn mond heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 18:47

Daar heb ik geen last van eigenlijk dan moet je de Neusriem een gat lager hangen :)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:49

Yvank_ schreef:
Daar heb ik geen last van eigenlijk dan moet je de Neusriem een gat lager hangen :)

als ik dat doe bij de micklem zit de neusriem ver op het zwevende neusbotje wat ook niet mag met de ligging. Maatvoering is niet voor elk paard geschikt iig.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:07

Ik vind de neusriem van de micklem bij m'n merrie ook wat trekken in de mondhoeken indd, maar wat je zegt hij kan niet lager. Ik vind het hoofdstel juist erg fijn ogen Daphneeej, en mooi ook! Wat kost ie als ik vragen mag? :)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:14

Marloes__ schreef:
Ik vind de neusriem van de micklem bij m'n merrie ook wat trekken in de mondhoeken indd, maar wat je zegt hij kan niet lager. Ik vind het hoofdstel juist erg fijn ogen Daphneeej, en mooi ook! Wat kost ie als ik vragen mag? :)

Het zijn best wel dure hoofdstellen, maar wel ook super mooie kwalteit (voor zo ver ik tot nu toe kan beoordelen) de combinatie van kopstuk en neusriem die ik heb is 250.- Maar je kan dus zelf een kopstuk kiezen en een neusriem uitkiezen, alles heeft een eigen prijs.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:56

Ah ja dat is dan balen!

Ik heb de hooks binnen :j Voor de prijs voelt ie echt fijn, mooi kopstuk. Hij is simpel maar wel netjes afgewerkt. :) Zeker een goede prijs/kwaliteit. Vind hem niet groot ogen, kan ook door als cob denk ik. Maar vanavond na het passen kan ik dat beter zeggen.

Ik heb op het moment 4 hoofdstellen dus maar even kijken welke ik echt ga gebruiken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:04

Ik heb de hooks ook binnen, van de week is passen, hopelijk valt die gewoon als een full, want anders kan die weer terug. :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:20

Ben benieuwd wat jij ervan vind! Post je ook een foto als je hem gepast hebt?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:17

Benieuwd naar foto s

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:05

Hier vandaag met een gewoon hoofdstel gereden en pony liep niet fijn en ik kon aan haar merken dat ze het niet leuk vond.
Kan een paard zo anders reageren op een normaal hoofdstel als op de micklem? Of zie ik beren op de weg :+
Ze heeft voordat ik de micklem had nooit anders gelopen dan met een aansnoerneusriem ect

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:14

Saaams schreef:
Hier vandaag met een gewoon hoofdstel gereden en pony liep niet fijn en ik kon aan haar merken dat ze het niet leuk vond.
Kan een paard zo anders reageren op een normaal hoofdstel als op de micklem? Of zie ik beren op de weg :+
Ze heeft voordat ik de micklem had nooit anders gelopen dan met een aansnoerneusriem ect

Ik denk zeker dat het een verschil kan maken. Heb een hele tijd een haflinger gereden die jet al vervelend vind als je over zijn neus aait, die vond een hoge neusriem ook echt een hel. Lage neusriem ging nog maar zonder liep hij het fijnst.
Bij mijn eigen paardje eerst met hoge neusriem, daarna lage neusriem waarna ik over gestapt was op een micklem. Toch niet tevreden over de inwerking van de micklem voor hem en nu sinds een weekje ander hoofdstel en wat loopt hij daar fijn op! Echt wel een groot verschil nog.