[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:12

Reageert een paard eens op onzichtbare hulpen is het weer niet goed :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:19

Ben gewoon heel streng. ~~}> ~~}>

Daarna ook wezen spelen met overgangen hij kan die billen wel gebruiken als het moet. :~

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:24

Ik zeg: hoe ouder je wordt, hoe langer het duurt voor je weer helemaal uitgeblesseerd bent. Hihi. Maar ik ben nog wat beurs of gekneusd onder mijn kont. Komt goed hoor. Mijn dochter leeft zich nu uit op onze Storm.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:56

Jetta schreef:
Ik zeg: hoe ouder je wordt, hoe langer het duurt voor je weer helemaal uitgeblesseerd bent. Hihi. Maar ik ben nog wat beurs of gekneusd onder mijn kont. Komt goed hoor. Mijn dochter leeft zich nu uit op onze Storm.

Gelukkig dat het al wat beter gaat.

Als ik een plof maak in het zand dan heb ik er weken erna ook nog last van.
Zal dan ook de leeftijd zijn :j Ik heb alleen geen dochter die mijn taakje over neemt. Wel een zoon maar die krijg maron niet van zijn plek :D

De singel zit nog in de verpakking, weet nog niet of die past. Maar dat kom nog wel.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:17

Vandaag lol met onze 3 tinkers in de bak gehad, we(mijn moeder, zusje en ik) waren annemaria-koekoek aan het doen (1 iemand staan bij a, de andere bij c, de persoon bij a roept anamaria-koekoek terwijl de mensen bij c zo snel naar a stappen/draven. Als het woord uitgesproken is moet je stil staan, anders moet je terug naar c. (de gene die het eerst bij a is wint)
Het is maar goed dat ik zo stevig zit in mijn barefoot, ik lag er bijna af van het lachen. (niets is zo leuk als van stilstand in galop en dan weer zo snel mogelijk stil staan volgens mijn zusje)

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:32

DubbelDun schreef:
Reageert een paard eens op onzichtbare hulpen is het weer niet goed :D

:D

Even wat bijgelezen: wat leuk om alle enthousiaste zadel verhalen te lezen! :D Mooie bf madrid en mallorca's! Qua zitmaat ziet de mallorca er wel klein uit, of is dat gezichtsbedrog door het zweetblad? :o De bruine variant lijkt me al helemaal gaaf trouwens.

Zag ook 'n hele knappe Jottum voorbij komen :D

Ik heb deze avond alweer heerlijk gereden met ... m'n nieuwe libra barebackpad! Haha, onder het mom van, toch maar eens proberen... vind ik die dus heer-lijk zitten, tegen m'n verwachting in eerlijk gezegd toen ik 'm uit de verpakking haalde :o . Maar aangezien ik nogal eens allergisch reageer op wol, ideaal voor mij dat het een nepperd is ;) Je schuift niet en je zit in een fijn kuipje. Fijne budget bbp. Inlages zitten erin maar zijn ook nog aan te passen. Blij mee +:)+

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:16

Iemand een idee of de onderkant van een skitopad echt wol is? Hoe was je dat?

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:55

Ik heb vandaag naast mijn "eigen" paard ook nog een andere Belg gereden. Twee uur intensief aan het rijden geweest op mijn Atlanta en nu heb ik fikse pijn in mijn enkels.... Ik merkte het tijdens het rijden al. Doorzitten op die lompe stamperts is een kunst op zich, dus ik ben 90% van de tijd aan het lichtrijden. Maar op de een of andere manier is de stand van mijn benen dan niet goed. Ik voel druk op mijn enkel en pijnscheuten aan de buitenkant van mijn enkel. Ik heb gewoon rechte westernbeugels aan mijn zadel hangen. Ik zit er nu aan te denken om tijdelijk de engelse beugels met scheve blokjes van en stalgenoot aan mijn zadel te hangen om te zien of dat iets oplost. Maar ik las ergens ook al dat het aan te lange/korte beugels kan liggen of aan het breed zitten. En jah, zo'n Belg zit best breed natuurlijk.... Hoewel ik op de smalste van de twee het meeste last had. Zijn er meer mensen met dit probleem? Of die een oplossing weten ervoor?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:20

@2a54z6e45r6r : dat is idd echt wol. Wassen met een speciaal wolwasmiddel op een wolprogramma.
@tjaakje : als die schuine engelse blokjes helpen kun je eens zoeken op ebay op 'slanted' of 'crooked' beugels. Die geven nl hetzelfde effect als de schuine engelse blokjes.
http://www.crookedstirrups.com/
Ik rij er al jaren mee en heb al meerdere bokkers van een paar beugels voorzien :)

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:24

Skitopad: heb even het onderhoudskaartje erbij gepakt.

-inlages verwijderen
-klittenband sluiten, wassen koud water of 30 graden, milde zeep gebruiken, geen bleek, en dubbel spoelen
-niet in de droger, gewoon plat laten drogen

Ik ben er ook nog niet over uit of het een soort fleece is of wol, ik behandel het dekje als een woldekje en was met wolwasmiddel.

Reinigen inlage:

-1 kopje witte azijn in 5 gallons (weet niet hoeveel dat is....) water. Ze adviseren dit in een bakuip te doen en er over heen te lopen met je blote voeten! (serieus!!!! :D )
-inlages afspoelen.
-in een handdoek rollen, niet wringen, plat laten drogen, niet in de zon.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:26

lotje5lotje schreef:
Ze adviseren dit in een bakuip te doen en er over heen te lopen met je blote voeten! (serieus!!!! :D ).
Dit is nog steeds de beste manier om sowieso westernpads te wassen :D

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:04

_O-

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:11

Tadaaaa:

Afbeelding

Ben door jullie toch wel wat gaan twijfelen over de maat, daar ben ik nu extra kritisch op :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:15

Staat wel prachtig, zeg <3

Mooie warme kleuren, heeeeeeel mooi !

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:18

Wat leuk al die nieuwe hidalgo eigenaren. Ik mag me er vanaf maandag bijvoegen, ga maandag een Hidalgo caracas II ophalen. Ben echt zo benieuwd weer, alleen ooit eerder de venice getest maar de spaanse versies bleven mij meer trekken. Hopelijk ook met rijden.

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:20

SuperLiesje schreef:
Tadaaaa:

[ Afbeelding ]

Ben door jullie toch wel wat gaan twijfelen over de maat, daar ben ik nu extra kritisch op :)

Wauw, staat super goed! Heb je ook al gereden?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:45

Ja heb gistern ook meteen even gereden. Amando liep ermee als een trein, dus die heeft hem al goedgekeurd. Ik wil eerst echt zeker weten of deze maat voor mij wel of niet kan. Moet alleen nog even wachten op mijn nieuwe T beugelriemen, want met mijn huidige normale riemen zit t niet zo lekker :P En is het verstellen van de beugellengte ook lastiger omdat ik ze op de kop heb hangen.
Hoop vanmiddag weer even een rondje te kunnen maken :) Kwa gevoel zit ik er goed in, in die zin dat ik het idee heb nog stabieler te zitten als in de London :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:10

SuperLiesje schreef:
Tadaaaa:

[ Afbeelding ]

Ooh hij is wel heel erg mooi :+:

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:27

pmarena schreef:
SuperLiesje schreef:
Tadaaaa:

[ Afbeelding ]

Ooh hij is wel heel erg mooi :+:

Jaa, dat vind ik ook! Ben er helemaal verliefd op :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:29

Ziet er goed uit SuperLiesje!

2a54z6e45r6r; Ik haal de haren van mijn pad met een rubber handschoen en zet daarna de tuinslang er op, met een stevige straal, en dan is hij daarna weer mooi schoon :j
Nou zijn westernpads wel nog dikker natuurlijk, maar als hij niet heel vies is, is het misschien al wel voldoende?

Daphneeee;j ik hoop dat je Caracas goed gaat bevallen! Ook foto's maken he, als je hem binnen hebt!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:23

Gaaf superliesje! Hij is echt heel erg mooi!

Op dit moment twijfel wederom. Hoe vind je het zadel zitten superliesje? Ik zie dat er nog een aantal Hidalgo's voor een aanbiedingsprijs weggaan.. Hoe "vast" zit je in het zadel? Hoe groot ben je zelf? Dan kan ik een inschatting maken of mijn derriere er ook in zou passen. (mag ook via pb uiteraard)
Ik vind m namelijk toch wel errug mooi :o En mijn cheyenne vind ik wel fijn opzich, maar niet top...

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:43

Ik hoop dat er nog velen gaan zijn die hun ervaringen over de Hidalgo's kan laten weten hier.
Want denk dat daar wel eens mijn toekomstig zadeltje tussen kan zitten voor Denna.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:03

SuperLiesje schreef:
Tadaaaa:

[ Afbeelding ]

Wat een prachtig zadel!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:40

SuperLiesje schreef:
Tadaaaa:

[ Afbeelding ]

Ooohh dat staat goed!!

Ik ben nu ook nog meer benieuwd hoe de hidalgo op mijn paard zit... -O- Is het al 1 juni?

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:56

Ben nog aan het wachten op mijn zadel -O- de panelen hadden een levertijd van 3 a 4 weken... morgen is er 4 week voorbij. Heb nog nooit zo vaak in mijn mailbox gekeken als nu.zodra hij binnen is, zal ik een foto plaatsen!