Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:48

Waar hebben ze die te koop?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:06

Ik kon het niet laten net een rambo micklem competition in bruin besteld.
Had al een Multi bridle beetje een oudje. Hij was oorspronkelijk van me vorige paard en paste niet helemaal super. Nu maar eens een maatje kleiner besteld. Ga me gewone hoofdstel verkopen. Ik gebruik hem nooit meer de micklem vind ik veel fijner

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 17:03

Heb via marktplaats een Micklem overgenomen, hopelijk kan ze hem snel opsturen, ben benieuwd. Heb voor de zekerheid een XL overgenomen, Full leek bij de neus krap te worden.

Heb ook teugels bij agradi besteld, maar wil eigenlijk wat goedkopere zoeken, passen die van huismerk EJ er goed bij dat iemand weet?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 17:24

Beloven schreef:
Heb via marktplaats een Micklem overgenomen, hopelijk kan ze hem snel opsturen, ben benieuwd. Heb voor de zekerheid een XL overgenomen, Full leek bij de neus krap te worden.

Heb ook teugels bij agradi besteld, maar wil eigenlijk wat goedkopere zoeken, passen die van huismerk EJ er goed bij dat iemand weet?

welke kleur heb je gekocht, ik heb het bruine hoofdstel en kwam er per toeval achter dat de teugels van de decalon er heel mooi bij passen. en niet duur dacht 15 euro

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 17:51

Ik vind die Prestige toch wel interesant er uit zien. Hij is alleen nog nergens te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:12

Ik heb een bruine gekocht, zal die van decalon even opzoeken, misschien wel een goeie!

Heb nu voor de zekerheid die van micklem zelf besteld, en de teugels van fra pardoes, vind klipjes ook wel erg fijn.

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:21

koetjeboe schreef:
Beloven schreef:

welke kleur heb je gekocht, ik heb het bruine hoofdstel en kwam er per toeval achter dat de teugels van de decalon er heel mooi bij passen. en niet duur dacht 15 euro

Ik heb de bruine teugels van pagony gekocht bij divoza voor 14,95 dacht ik. Kleuren komen zo goed als overeen met de kleur van het hoofdstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:55

Oke ik heb er nu 2 besteld bij EJ, even kijken hoe die matchen en anders ga ik even bij 1 vd 2 shoppen, fijn dat er ook nog andere teugels matchen, hihi :D

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:06

Afbeelding
Afbeelding
Mijn hoofdstel is binnen, ik had de Multi al maar vind deze toch mooier.
Alle riempjes zijn net ff iets smaller.
Hij valt wel anders uit, ik had van de Multi de full, de keel riem zat op het langste. neusriem op zijn kortste.
Nu heb ik cob neusriem zit nog bijna opz zijn langste en de keelriem is echt veel langer als bij de Multi, dus dit lijkt beter te passen.
Zag wel dat een stikseltje niet helemaal deugt dus daar ga ik even contact over hebben

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 07:05

Ik heb toch besloten om misschien van de Micklem af te stappen. Paardje loopt er wel oké op maar vind de ligging van de kinriem niet fijn naae het bit toe. De neus/kinriem duwt het bit best wel flink de mondhoeken in en omhoog. Mijn paardje heeft ooit toen hij nog in buitenland waa een trauma op de neus gehad. Nu dan gekozen om een Silver crown hoofdstel te bestellen met mooi anatomische kopstuk en een X neusriem, een gecombineerde neusriem die de druk naar mijn idee over groter stuk zou kunnen verdelen.

Silver crown heeft trouwens hele mooie anatomische kopstukken waar je een neusriem bij uitkiest. Zit ook een soort Ps of sweden achtige neusriem in hun assortiment.

ik ga nu dus voor de volgende:
Afbeelding
met het volgende kopstuk waar ik als goed is de keelriem vanaf kan laten:
Afbeelding

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 08:15

Heeft er iemand van jullie ervaring met het Jump Deluxe hoofdstel van CB?

Afbeelding
Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:06

Ik heb hem besteld maar retour gedaan omdat ie niet paste. Wat wil je weten?

Ik heb nu deze in bestelling staan

Afbeelding

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:22

Hoi! Ik heb laatst een micklem gekocht voor mijn pony, nou is mijn vraag, zit hij goed? :)

Afbeelding

MikaJDGZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:27

Hoii ik heb het micklem hoofdstel ook gekocht(multi) maar hij zit een beetje los bij de neus. Is dit erg? Hij loopt er wel heel goed mee, ik merk echt verschil met mijn oude hoofdstel.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:14

oeh wauw Capriootje, dat is ook een mooie. Waarom besloten om deze te bestellen en niet de CB in een andere maat? Hoe vond je de kwaliteit van de CB?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:17

MPH schreef:
oeh wauw Capriootje, dat is ook een mooie. Waarom besloten om deze te bestellen en niet de CB in een andere maat? Hoe vond je de kwaliteit van de CB?

Deze had m'n paard al voordat ik hem kocht, dus via z'n vorige baasje kon ik makkelijk aan deze komen en wist ik zeker dat ie zou passen en dat de kwaliteit goed is. Deze was alleen wel een stuk duurder, zelfde prijs als de PS of sweden.

De CB is dus niet vergelijken qua prijs maar ik vond de kwaliteit echt goed voor de prijs. Hij zag er netjes afgewerkt uit en het leer was goed. In gebruik en een keer een beetje voeden word het echt fijn soepel denk ik.

De Micklem hierboven kan de neusriem wel een gaatje omhoog, dat de hoek mooier net onder het jukbeen valt en de neusriem ietsje hoger op de neus inwerkt.

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 16:25

Bedankt!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:40

Daphneeej wat een prachtig hoofdstel! <3 Laat je even weten hoe hij bevalt?!

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 19:11

Afbeelding

Mijn Rambo micklem hoofdstel heb ik nu een aantal weken en ik ben echt mega tevreden! Ze kwam er vaak uit en de hoofd-hals houding was wat onrustig. Ik heb echt het idee dat het hoofdstel hier aan bijdraagt want het gaat nu stukken beter! (Natuurlijk ook wel veel getraind maar toch..) Hier een tevreden klant :)

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 22:59

Afbeelding
is bij jullle rambo micklem competion het punt met de keel ook een zwak lijkend punt.
ik heb ook een mult daar voelt het veel steviger aan. bij de competion kan de het bakstuk hele maal heen in weer doen....ehhh lastig uit te leggen. als ik de keel riem iets te strak doe is mijn bakstuk al snel niet meer recht...snappen jullie wat ik bedoel. is dat bin jullie ook.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 20:29

Heb mijn tweede micklem binnen <3
Kleuren matchen perfect. De bruine is de competition en heb een zwarte multi. Bij hetzelfde bedrijf besteld en laten verlengen en alsnog compleet andere maatvoering. Scheelt bijna drie gaten. Erg verrassend

Afbeelding
Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 20:42

Mooi, maar geen frontriem?
Waar heb jij hem gekocht?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:02

Marloes__ schreef:
Daphneeej wat een prachtig hoofdstel! <3 Laat je even weten hoe hij bevalt?!

Ik had gehoopt al te rijden er mee, ze hadden perongeluk de verkeerde neusriem opgestuurd maar ze hadden meteen de goede extra op de post gedaan toen ze er achter kwamen. Krijg hem morgen of maandag binnen hoop ik! Kopstuk etc heb ik al wel, ben ik al erg content over.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:16

Ik rijd zonder frontriem omdat merrie het niet fijn vindt en voor een micklem niet perse noodzakelijk. Daarnaast zijn de micklem frontriemen qua maat natuurlijk helemaal om te janken :=

Beide komen van horsewaredekens.nl
Beide maat cob met een 5 cm verlengde keelriem
Dus dat ze zo anders vallen is wel apart

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:44

Hier mag de keelriem ook wel langer, zit op t langste gaatje en de rest erg strak (maat full). Ideaal dat dat kan! Ga is kijken.