mavantos schreef:Deze beschermers vind ik echt flut dingen, zakken altijd soort af en zitten niet mooi. Ik gebruik altijd de Harry's Horse flextrainers.
Bescherming van een schiefel is belangrijk, maar minstens net zo belangrijk dat het goed vormt. Ik zou persoonlijk zelf de support boots aanschaffen. Lijken op die uit de link hierboven, maar hebben een veel betere pasvorm, zijn helemaal zacht en beschermen toch goed aan alle kanten. Eventueel een set brushing boots erbij als het erg warm weer is. Alleen met de temperaturen die we nu hebben ben ik nooit zo bang voor te warm, m'n paarden zweten amper op de hals en benen blijven ook droog.
Ik vind het persoonlijk echt top dingen. Ja ze zijn warm, maar ik ben nog nooit beenbescherming tegengekomen die niet warm is.
Bij mij blijven ze top zitten en ik doordat ze wat slap zijn en 4 klittenbanden hebben krijg je ze altijd netjes aansluitend om ook als een been door een schiefel anders gevormd is dan normaal. En nee ik heb geen aandelen ofzo bij dit merk

ik heb volgens mij de full en kan deze bij onze beide KWPNers gebruiken (een heeft dikke pootjes en de andere dunne pootjes). Doordat de klittenband over de gehele beschermer blijft plakken kun je heel erg variëren in maat.
Zelf heb ik ook nog de westernvariant van deze beschermers, die beschermen wat meer omdat ze nog dikker zijn en naar mijn idee dus ook nog wel warmer zijn. En ze kosten 115 euro voor een setje van 2, dus ik weet wel welke ik voortaan kies.
Even een vraagje, Zitten in de flextrainers niet ook een soort van harde plastic "kap".
De le mieux zijn wel mooier, dan moet ik toegeven.