Ervaringen met LeMieux?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:17

mavantos schreef:
HorseTimeXL schreef:
Pfoe twijfel toch wel erg. Denk dat die van mij l ook wel kan hebben. Heb paard van 161 aan zn rechter voorbeen zit een schiefel. Zou dat ervoor zorgen dat been iets dikker is? Zit gelukkig wel op een goede plek.

[ [url=m/nDHKQC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier zie je er een foto van. Da heeft foto's genomen en het kan geen kwaad gelukkig.

Gewone neopreen beenbeschermers daar kan die bij maat full net dicht.

Ik heb altijd geleerd dat het echt een no go is om harde beschermers om een schiefel te doen. Dit drukt en kan de schiefel weer activeren. Bij paarden met schiefels gebruik ik altijd zachte beenbeschermers en absoluut geen beschermers met een harde schaal zoals de snugboots.

Mocht je toch lemieux beschermers willen zou ik gaan voor de brushing boots, support boots of die flextrainers look-a-like.
o echt? Ben ik even blij dat ik het nog gevraagd heb!

dieseltje09

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:53

Ook hier een met schiefels en helaas inderdaad zijn die door net schurende randjes etc groter geworden.
Ik wil deze nog testen zodra ze uitkomen van LeMieux:
https://www.horsehealth.co.uk/s-s-2020- ... _510_2753&
De Carbon Mesh Wrap Boots en als dat ook niets is dan blijft het een blote benen paard(is het nu al maar met springen vind ik wat om toch wel heel prettig)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:34

Had er nooit zo bij stil gestaan eigenlijk, ook goed om nu aan te denken. De schiefel is gelukkig rustig zei de DA. Maar dat wil ik dan wel graag zo houden.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:18

Ik lees hier meestal stil mee maar kom nu even binnenvallen. Mijn paard heeft ook een schiefel die groter wordt wanneer hij zichzelf aantikt. Ik moet zeggen dat ik normaal vanwege de temperatuur van pezen een voorstander ben van dressuurtrainen zonder beschermers maar dan kan nu niet meer. https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... orId=10041
Zelf heb ik nu deze, lekker soepel om zich mee te vormen met de schiefel en toch genoeg bescherming voor het aantikken. En van het bespaarde geld kun je iets anders mooi bij le mieux bestellen ;)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:47

welshfan97 schreef:
Ik lees hier meestal stil mee maar kom nu even binnenvallen. Mijn paard heeft ook een schiefel die groter wordt wanneer hij zichzelf aantikt. Ik moet zeggen dat ik normaal vanwege de temperatuur van pezen een voorstander ben van dressuurtrainen zonder beschermers maar dan kan nu niet meer. https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... orId=10041
Zelf heb ik nu deze, lekker soepel om zich mee te vormen met de schiefel en toch genoeg bescherming voor het aantikken. En van het bespaarde geld kun je iets anders mooi bij le mieux bestellen ;)

O daar zeg je iets heel gevaarlijks haha. Wel een hele goeie. Hoe vind jij deze vallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:58

welshfan97 schreef:

Alleen deze zijn niet vergelijkbaar met de le mieux in warmte. Deze worden echt veeeeeeel warmer.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:00

Ik heb de mint polo besteld. Kon het weer niet laten :D Ben benieuwd!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:47

welshfan97 schreef:

Deze beschermers vind ik echt flut dingen, zakken altijd soort af en zitten niet mooi. Ik gebruik altijd de Harry's Horse flextrainers.

Bescherming van een schiefel is belangrijk, maar minstens net zo belangrijk dat het goed vormt. Ik zou persoonlijk zelf de support boots aanschaffen. Lijken op die uit de link hierboven, maar hebben een veel betere pasvorm, zijn helemaal zacht en beschermen toch goed aan alle kanten. Eventueel een set brushing boots erbij als het erg warm weer is. Alleen met de temperaturen die we nu hebben ben ik nooit zo bang voor te warm, m'n paarden zweten amper op de hals en benen blijven ook droog.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:10

Ik heb de mesh brushing boots en wil niet anders meer :D

Voor de voorbenen gebruik ik ze al 2 jaar en die zijn nog steeds zo goed als nieuw na intensief gebruik.
Heb ze nu ook voor de achterbenen aangeschaft. Ze bieden best wat bescherming en blijven inderdaad koel, dat vind ik persoonlijk heel belangrijk. Voorheen ook gebruik voor een paard met schiefels door de flexibele vorm heeft het paard weinig last van schuren met deze bescherming.

De brushing boots ook gehad alleen deze kwamen qua maat niet lekker uit op mijn PRE van 160.
Daarnaast vond ik het aan en uitdoen echt een ramp. Vooral bij koude vingers :brr:

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 00:20

mavantos schreef:
Deze beschermers vind ik echt flut dingen, zakken altijd soort af en zitten niet mooi. Ik gebruik altijd de Harry's Horse flextrainers.

Bescherming van een schiefel is belangrijk, maar minstens net zo belangrijk dat het goed vormt. Ik zou persoonlijk zelf de support boots aanschaffen. Lijken op die uit de link hierboven, maar hebben een veel betere pasvorm, zijn helemaal zacht en beschermen toch goed aan alle kanten. Eventueel een set brushing boots erbij als het erg warm weer is. Alleen met de temperaturen die we nu hebben ben ik nooit zo bang voor te warm, m'n paarden zweten amper op de hals en benen blijven ook droog.

Ik vind het persoonlijk echt top dingen. Ja ze zijn warm, maar ik ben nog nooit beenbescherming tegengekomen die niet warm is.
Bij mij blijven ze top zitten en ik doordat ze wat slap zijn en 4 klittenbanden hebben krijg je ze altijd netjes aansluitend om ook als een been door een schiefel anders gevormd is dan normaal. En nee ik heb geen aandelen ofzo bij dit merk :P ik heb volgens mij de full en kan deze bij onze beide KWPNers gebruiken (een heeft dikke pootjes en de andere dunne pootjes). Doordat de klittenband over de gehele beschermer blijft plakken kun je heel erg variëren in maat.
Zelf heb ik ook nog de westernvariant van deze beschermers, die beschermen wat meer omdat ze nog dikker zijn en naar mijn idee dus ook nog wel warmer zijn. En ze kosten 115 euro voor een setje van 2, dus ik weet wel welke ik voortaan kies.

Even een vraagje, Zitten in de flextrainers niet ook een soort van harde plastic "kap".

De le mieux zijn wel mooier, dan moet ik toegeven.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 00:24

welshfan97 schreef:
mavantos schreef:

Ik vind het persoonlijk echt top dingen. Ja ze zijn warm, maar ik ben nog nooit beenbescherming tegengekomen die niet warm is.
Bij mij blijven ze top zitten en ik doordat ze wat slap zijn en 4 klittenbanden hebben krijg je ze altijd netjes aansluitend om ook als een been door een schiefel anders gevormd is dan normaal. En nee ik heb geen aandelen ofzo bij dit merk :P ik heb volgens mij de full en kan deze bij onze beide KWPNers gebruiken (een heeft dikke pootjes en de andere dunne pootjes). Doordat de klittenband over de gehele beschermer blijft plakken kun je heel erg variëren in maat.
Zelf heb ik ook nog de westernvariant van deze beschermers, die beschermen wat meer omdat ze nog dikker zijn en naar mijn idee dus ook nog wel warmer zijn. En ze kosten 115 euro voor een setje van 2, dus ik weet wel welke ik voortaan kies.

Even een vraagje, Zitten in de flextrainers niet ook een soort van harde plastic "kap".

De le mieux zijn wel mooier, dan moet ik toegeven.

Ik heb een paard van 1,61, zou daar maat cob voor passen? Ze hebben van ej geen full meer.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 00:30

Ik heb geen idee, heb je geen EJ in de buurt? dan zou je kunnen passen en ruilen als het niet past.
Als je paard hele smalle/fijne benen heeft kan het misschien. En anders een andere kleur? Ik zag dat bruin en wit er wel nog is, of wellicht een ander merk? Ik weet niet of bijv Divoza iets soortgelijks heeft. Ik heb deze een keer voor mijn verjaardag gekregen, vandaar dat ik zelf deze heb, maar misschien zijn er meer merken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 08:27

Nee zit geen harde plastic kap in. En ze zijn echt niet vergelijkbaar in warmte. Als ik ze af haal zijn de benen bijna niks warmer dan de achterbenen waar geen beschermers om zitten. Warmte is echt slecht voor de benen. Dus ik zou nooit kiezen voor van die warme niet ademende....

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:53

Oké dan heb ik eens andere in mn handen gehad die hier op leken, dan idd misschien ook eens het proberen waard! Warmte is idd heel slecht, daarom rijdt ik nog liever zonder en na het rijden benen weer koelen.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:03

Ik heb het Lemieux J'Adore shirt met wat korting kunnen kopen en deze past echt ontzettend mooi bij mijn nieuwe grijze dekje die ik heb gekregen voor mijn verjaardag. Eigenlijk vond ik het shirtje echt veel te duur, maar nu ik het in handen heb ben ik er wel blij mee. Super fijn sport stofje en hele mooie pasvorm.

Afbeelding

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:10

Wat een leuk setje Mavantos! Ik ben wel benieuwd naar een foto op je paard. Twijfel zelf altijd erg over dit soort kleurtjes, omdat grijs op zich vind ik niet zo'n mooie kleur maar vaak staat het heel chique op het paard.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:33

welshfan97 schreef:
Wat een leuk setje Mavantos! Ik ben wel benieuwd naar een foto op je paard. Twijfel zelf altijd erg over dit soort kleurtjes, omdat grijs op zich vind ik niet zo'n mooie kleur maar vaak staat het heel chique op het paard.

Mijn paarden zijn zwart, dus bijna alles staat ze goed :')

Het dekje lijkt op m'n paard haast wel een beetje zilver. Ik vind het heel chique staan

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:46

Ik zag Charlotte Dujardin ook met haar donker bruine merrie rijden met een grijs dekje en grijze bandages. Vond het er erg mooi en inderdaad heel sjiek uit zien. Misschien wat voor komende winter :')

EDIT: Ik heb zo juist de Ultra Support Boots besteld bij Divoza. Daar hebben ze toch een leuke actie van 25 procent korting dus dat is al een stuk leuker. Nadeel is wel dat ze niet de exacte levertijd weten omdat ze wachten op de leverancier. Maar kon mijn ongeduld onderdrukken en toch gaan voor de leuke korting. Vond de maat wel heel lastig, maar heb een beetje dit topic doorgespit en nu voor voor en achter maat M besteld. Hopelijk past het. Voor denk ik sowieso, maar achter weet ik het niet helemaal. Hopelijk zijn ze wel wat sneller :')

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:26

Oh ik vind grijs juist erg mooi en het past haast alle paarden.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:08

Al een tijdje lees ik hier mee, ben ook echt fan geworden van de dekjes. Heb voor nu de benetton blue en lavender, en de hunter green is in bestel. Ik wilde eerst de french rose er nog bij bestellen maar eigenlijk twijfel ik erg tussen die en de mulberry, iemand toevallig die beide heeft? Ook de peacock green vind ik erg mooi, maar ik neig nogal snel naar veel blauwige kleuren dus die mag ik van mezelf nog even niet bestellen :o

Wat de snug boots betreft trouwens, ik heb voor mijn Gelderse ruin een M en die past ie prima, zou niet groter hoeven. Tijdje geleden op de kop getikt met van die brush boots, alleen die gebruik ik niet, mocht iemand die zoeken.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:56

Die french rose
Heel benieuwd hoe dat op een bruine staat .
Had eerder zwart paard
De dekjes die ik van haar nog heb vindt ik minder geslaagd op bruin
Benneton blue en Bordeaux rood

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:21

Afbeelding
French rose op mijn bruine ruin.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:46

Thanks
Staat mooi

Mariska_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:09

Een paar dagen geleden bij Hypostore het mint dekje en polo besteld. Het dekje zou gelijk leverbaar zijn en de polo 2 tot 10 werkdag, krijg ik gisteren een mailtje dat de verwachte levertijd van het dekje 27 maart is en de polo 12 juni... Heb ik weer het zelfde gezeur als met mijn vorige setje... Twijfel of ik de bestelling van de polo zal annuleren. Ik weet wel dat ik niet meer bij Hypostore ga bestellen, echt teleurstellend...

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:41

Mariska_vD schreef:
Een paar dagen geleden bij Hypostore het mint dekje en polo besteld. Het dekje zou gelijk leverbaar zijn en de polo 2 tot 10 werkdag, krijg ik gisteren een mailtje dat de verwachte levertijd van het dekje 27 maart is en de polo 12 juni... Heb ik weer het zelfde gezeur als met mijn vorige setje... Twijfel of ik de bestelling van de polo zal annuleren. Ik weet wel dat ik niet meer bij Hypostore ga bestellen, echt teleurstellend...

Slechte service is voor mij ook een reden om niet meer bij hypostore te bestellen. Kwam in de verleiding toen ik het champagne dekje wilde bestellen maar blij dat ik het toch niet gedaan heb