En misschien een domme vraag, maar hoe strak / los moeten de gespen van het hoofdstel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marleen_a_a schreef:Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik de micklem kin-/kaakgekruisd bevestig?
Foto`s of een duidelijke beschrijving?
(mijn paard loopt door de sidepull heen , dus vandaar dat ik zo nog een poging wil doen)
YvonneAa schreef:Vraagje: Als we puur naar de anatomische kopstukken kijken, wat voor een kopstuk is dan eigenlijk het meest drukverdelend?
Een kopstuk die naar achteren loopt om de oren te ontzien en die 'daarachter blijft' (foto 1), of een kopstuk die uitsparing heeft bij de oren en bovenin juist weer breder wordt en zelfs iets naar voren loopt (foto 2)?
Foto 1:
[ [url=m/AQQeIT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Foto 2:
[ [url=m/9QqrVE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wellicht kunnen jullie adviseren?
Jasmijn10 schreef:De zwarte muli heeft gouden stukjes maar ik wil zilver. Dus toen ben ik gaan kijken naar de competition bridle. Qua prij in vedergeval niet veel verschil maar deze heeft wel zilveren stukjes. Maar ik heb bij de appeljack website gelezen dat je hiermee niet uitloos kan rijden maar ik weet zeker dat ik dat nog eens een keer wil gaan proberen.
Is dit echt waar? Kun je de competition idd niet uitloos gebruiken? Zo ja, hoezo niet? Nog tips? Wat hebben jullie gedaan?
frisian_love schreef:Overigens had ook ik begrepen, dat je de competition ook bitloos kunt gebruiken
Daphneeeej schreef:frisian_love schreef:Overigens had ook ik begrepen, dat je de competition ook bitloos kunt gebruiken
Mensen nemen vaak zelf aan dat bitloos ook kan met de competition omdat ze denken dat de ringen van de neusriem het zelfde zijn. Dit is alleen echt niet zo! Het metaalwerk van de Multi is al steviger en hett interne leerwerk van dat deel is verstevigd.