[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:40

Ik denk hier niet zóveel verschil, eigenlijk... :o

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:42

Zeggen jullie niet meer erop gaan zitten of willen jullie screens ( word het dan ben vandaag alleen bij de paarden) van langere beugels zadel zonder ruiter en met ruiter waar ze recht staat en de foto ook recht is?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:51

Die eerste foto's vond ik kansloos vanwege veels te korte zitting, maar de nieuwe foto van opzij is veel duidelijker. Als ik die zie zou ik zeggen: goede pad er onder, zorg dat zadel goed horizontaal ligt d.m.v. juiste schoftbreedte en zelf je beugels wat langer doen zodat je beter in het midden zit...als dat lukt :)

Als je zo op de achterkant zit is het echt 3x niks, misschien dat er nog wat van te maken valt als je beter in het midden zit :)

Maar dit is precies waarom ik eerder zei dat het model zadel me niet aanspreekt (sorry Kitty :o ) want ik vind de zitting een rare vorm met het diepste punt erg ver naar achteren. Te hoge voorkant. En lüllige vorm wrongen. Het dressuurmodel vind ik er veel beter uitzien op sommige foto's :)

Maar ook dan maar een heel klein zitstukje omdat het geheel zo diep en rond loopt...waardoor ik benieuwd ben wie hier echt lekker op kan zitten :o Denk dat je hierdoor al snel een langere zitting wilt zodat die ronding wat flauwer wordt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:15

Ik denk dat in dit geval langere beugels ook niet gaan helpen, want het zwaartepunt van de zitting ligt gewoon heel erg ver naar achteren. Bij normale zadels met een naar achteren langzaam oplopende lepel kun je zonder beugels/met langere beugelriemen inderdaad naar voren naar het diepste punt van het zadel terugglijden, maar als dat diepste punt helemaal achterin ligt dan zul je daar ook zonder beugels blijven steken.
Sowieso vind ik het zweetblad een rare vorm hebben, zelfs als het een springzadel zou zijn; ook met zulke korte beugelriemen raken de knieen nauwelijks de wrongen, dus hoe kort moet je de beugels wel niet doen als je je knieen gewoon plat tegen de wrongen aan wilt leggen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:25

Zoals je nu op je nieuwe foto in het zadel zit: niet doen. Jammer! Altijd "leuk" zo'n zoektocht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:05

Dat denk ik dus ook, dat het dan nog steeds niet fijn uitkomt allemaal. Puur door de vorm van het zadel. Maar het is altijd wel interessant om het even te proberen, voor de zekerheid :)

Ik vraag me af wie er wel goed in kan zitten gezien de vorm, maar soms kan je je er op verkijken...dan lijkt het op het eerste gezicht niet goed te kunnen werken maar valt het in de praktijk toch reuze mee met de juiste ruiter / paard. Dus ik wil het niet meteen helemaal afzeiken want dat is ook niet aardig :o

Ik vond de London ook een waardeloos model hebben toen ik daarvan de eerste zag, maar (niet te kleine) mensen zitten er soms echt heel mooi in en vaak is het wel okee :P

Bij de Ghost verwachtte ik ook dat het in het begin wel zou passen maar later de voorkant strak zou gaan trekken over de schoft, en daar hoor ik toch ook geen klachten over :) Soms verkijk je je er gewoon op :j

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:07

pmarena schreef:
Die eerste foto's vond ik kansloos vanwege veels te korte zitting, maar de nieuwe foto van opzij is veel duidelijker. Als ik die zie zou ik zeggen: goede pad er onder, zorg dat zadel goed horizontaal ligt d.m.v. juiste schoftbreedte en zelf je beugels wat langer doen zodat je beter in het midden zit...als dat lukt :)

Als je zo op de achterkant zit is het echt 3x niks, misschien dat er nog wat van te maken valt als je beter in het midden zit :)

Maar dit is precies waarom ik eerder zei dat het model zadel me niet aanspreekt (sorry Kitty :o ) want ik vind de zitting een rare vorm met het diepste punt erg ver naar achteren. Te hoge voorkant. En lüllige vorm wrongen. Het dressuurmodel vind ik er veel beter uitzien op sommige foto's :)

Maar ook dan maar een heel klein zitstukje omdat het geheel zo diep en rond loopt...waardoor ik benieuwd ben wie hier echt lekker op kan zitten :o Denk dat je hierdoor al snel een langere zitting wilt zodat die ronding wat flauwer wordt...

Geeft niks :o

Bij nieuwe zadels is het altijd even kijken voor wie dit de beste combinatie is/ welk type ruiter (en paard) hier fijn mee weg rijden. Ik heb momenteel 2 paarden maar de 1 is te oud om nog fanatiek bakwerk te doen en pony 2 is pas sinds begin mei onder het zadel en nou niet echt representatief om wat foto's te schieten of een filmpje te maken :+ Gelukkig heb ik hier wat bokkers in de omgeving die het zadel willen proberen om zo een beter beeld te krijgen van een ruiter in het zadel, maar tijdsgebrek van mijn kant is momenteel het probleem -O-

Ik het Easytrek zadel inmiddels wel fijn met de PLIP pad kunnen testen.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:15

Hoi, ik kan een barefoot cheyenne overnemen voor 275 euro, inclusief pad, beugels en singel. Met VPS. Wat vinden jullie van deze prijs?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:23

Dat hangt er vanaf hoe het er uit ziet?

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:10

In mijn ogen in prima staat, kleine gebruikerssporen. Hij is zwart, dat is het enige, ik wil eigenlijk bruin haha

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:14

Hoe oud welk serienummer.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:34

Dat moet ik navragen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:36

Als het niet de kleur is die je hebben wilt zou ik hem niet nemen en nog even verder kijken :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:55

Voor een VPS zadel en met originele toebehoren en niet veel gebruikt is die prijs imo een koopje :)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:55

pmarena schreef:
Voor een VPS zadel en met originele toebehoren en niet veel gebruikt is die prijs imo een koopje :)

Ja dat leek mij dus ook, vandaar dat ik het zwarte misschien wel voor lief wilde nemen haha

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:22

Wij zagen er vorige week een voor 200 was helaas voor ons neus weg. Nouja we zouden hem vrijdag ophalen kregen we donderdag een berichtje hij is al weg.....

Toen op speurders een zo goed als nieuwe Nevada inclusief toebehoren gevonden voor 350. Vier keer mee gereden dus helemaal blij mee!

En toen hingen er 4 barefoot zadels en een bareback pad. :')

Ga wel de cheyenne maat 0 verkopen.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 02:44

Ik wil heel graag mijn Barefoot Cheyenne te koop zetten, maar ik heb geen idee wat een redelijke prijs is. Misschien kunnen jullie me hierbij helpen?
Het gaat om een nieuwe generatie bruine Drytex Cheyenne met VPS. Het is ongeveer 30 x gebruikt. Het komt uit 2016. Het zadel is een maat 1, heeft een wijde pommel en wordt geleverd met leren beugelriemen, beugels, beugelblokjes, een singel en een Grandeurpad met inlages.
Hebben jullie enig idee wat ik voor zo'n soort zadel kan vragen? Ik heb geprobeerd te vergelijken op Marktplaats, maar daar worden vooral oudere leren exemplaren aangeboden, die in aanschaf toch duurder zijn.
Ik denk zelf aan 300 a 350. Is dit redelijk?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:24

Ik vind het een hele nette prijs. niks te veel :j Snap ook niet waarom mensen voor belachelijk lage prijzen hun zadels aanbieden, op zich zijn ze prima te verkopen..maargoed als iemand er heel snel vanaf wil :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:43

Mogelijk doen Villa en ik op de valreep nog mee!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:33

Buitenzinnig schreef:
Mogelijk doen Villa en ik op de valreep nog mee!

Excuses, verkeerde topic!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:36

Ik heb weer een vraagje..

Kan het zijn dat de BF zadels met vps te stug zijn voor paarden met een iets holle rug?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:00

Hoe flexibeler iets is des te beter zal het de rugvorm volgen, dus ja het kan.
In hoeverre het materiaal buigt bij gebruik en in die vorm blijft staan weet ik niet, maar dat zou het gebruik op meerdere verschillend gebouwde paarden weer niet bevorderen.

Andere vraag: wie heeft ervaring met pads met als onderkant Tacky-Tack (o.a. Equinetech), Tacky-Too (o.a. Reinsman) en Sympanova. En zijn die materialen te vergelijken ??

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:34

DubbelDun schreef:
Andere vraag: wie heeft ervaring met pads met als onderkant Tacky-Tack (o.a. Equinetech), Tacky-Too (o.a. Reinsman) en Sympanova. En zijn die materialen te vergelijken ??

Er zijn tig verschillende Sympanova soorten en iedereen geeft dat zijn eigen naam - heb je een linkje naar de diverse soorten voor me (mag via PB) dan kan ik wel even kijken als je dat wil?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:58

Nou het gaat mij er eigenlijk om of het niet hetzelfde materiaal is wat iedere fabrikant en andere naam geeft :)
Iemand zegt van bijv. http://www.ridingwarehouse.com/Equi-Tec ... TTTTP.html dat dit materiaal géén haren 'grijpt' en dat ze dit ook adverteren. Maar ik kan dat nergens vinden en aan een opmerking dat een verkoper ze zelf ook gebruikt heb ik niet zoveel ;)
Zelf heb ik een HAF-pad en een Franse merkpad gehad (ben de naam even kwijt), maar die vond ik beide waardeloos omdat ze helemaal niet zo makkelijk schoon te maken waren door simpel af te spoelen. En als je met beleid een zachte borstel gebruikte lieten de rubber nopjes los.
Maar het grote nadeel van beide was toch wel dat de haren uit de rug getrokken werden (niet simpel afbreken, maar echt met haarwortel er uit getrokken) en in de pad zaten en er niet meer uit te krijgen waren. En zo lees ik meerdere berichten op internet.
Overigens zijn jouw ervaringen per PB altijd welkom :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:07

De HAF pad heeft dezelfde onderkant als die van Tacky-Tack - maar dat is dan het uiterlijk - als je het voelt, kan het soms anders zijn. Ik heb hier een monstervelletje liggen met 2 verschillende kanten - de ene is stroever dan de andere. En we hebben nog een keer iets anders gehad - het is in principe een soort foam dat in een vorm gespoten wordt, bolletjes, strepen, linnen-look, etc. Het wordt ook wel gebruikt als anti slip matje in badkamers (en ze zijn er ook dunner, als tafelkleedje waar je servies niet zomaar af schiet) Ik heb er hier ook een gehad die aanvoelde alsof ik in de brand stond bij wrijven - die is afgekeurd uiteraard.