En het ligt alweer beter dan eerst!
Het is echt een huge zadel en geer een beetje ielig, maar hij kan het prima hebben vind ik

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kwetal schreef:Sussanne schreef:Whahah gelukkig is deze niet van mij, kwam de foto een keer tegen op fb. Gelukkig heb ik wat donkerder honden. Dit was een gevalletje, net grasmaaien en dan een lichte hond hebben die er lekker doorheen rolt. Best humor.... gaat denk ik ook wel lukken met paarden, om ze zo groen te krijgen![]()
Hoe je het weer schoon krijgt? Geen idee, de broeken van de kids behandel ik met dasty van de wibra, als die zo groen zijn. Of dat gezond is voor dieren vraag ik mij af :
Cowboy Magic (als ik het goed heb) verkoopt een speciale shampoo voor witte paarden, dat werkt als een tierelier. We hebben daar ooit een keer de hond van de buurvrouw mee gewassen, omdat die een oranje botje had gekauwd vlak voor een show. Die was witter dan haar broertjes en zusjes - heel de jury moest een zonnebril op
missanita84 schreef:ook ik twijfel al een poosje om de dressage aan te schaffen en mijn ghost firenze te verkopen, ik begreep dat je niet perse pads met inlagen nodig bent op de dressage?
met het pasconcult van lilianne had ze het zadelnog niet twee week later zou die komen , zodoende helaas niet kunnen testen. is het kopijzer vergelijk baar als met wintec of zijn de kopstukken langer zeg maar
Sarah_Elise schreef:Oh jahoor. Het lijkt me voor het 'heen en weer' praten iets makkelijker in pb dan in een topic waar meerdere verhalen door elkaar lopen. Ik ben ook nog niet zo goed in quoten dus dat maakt het lastiger![]()
Even kort nav de 2 vragen die ik zie:
Er zitten bij het zadel 'kussens', ik vind het wel een beetje lijken op een halfpad. Hierin zitten (versmalde) HD inlages. Die zorgen voor wat ruggengraatvrijheid, maar met een wat dikker dekje onder je zadel merk ik dat dit maar beperkt is. Logisch natuurlijk. Het kopijzer vormt het zadel zodat het qua breedte bij je paard past. Waar ik op het moment tegenaan loop, is dat mijn kruising tinker met vrij brede rug een aardig breed kopijzer nodig heeft en dan maar erg weinig ruimte overheeft bij de schoft. Eigenlijk te weinig. Om dat op te lossen, wilde ik meer inlages in de kussens doen, maar dit past niet lekker. De versmalde HD inlages in combinatie met gewone zachte inlages maakte de kussens heel vol en bol en hierdoor gaat het zadel schuiven. Dus helaas.. ik ga kijken of een 'normaal' pad met inlages eronder in plaats van een gewoon dekje een goede oplossing is. Ik verwacht het wel, zo'n pad zorgt voor ruggengraatvrijheid en daarmee ook voor meer ruimte bij de schoft.
Mijn ervaring: ik denk dat je met normale dekjes prima uit de voeten kunt als de rug van je paard op een bepaalde manier is. Een smaller kopijzer is ook wat 'hoger' en zorgt dus voor meer ruimte bij de schoft. Best kans dat het kopijzer voor een dusdanige vorm van het zadel zorgt dat helemaal prima past bij de rug van je paard. Voor mijn paard is dit niet zo en dan moet je dat denk ik toch met een 'speciaal' dekje op gaan lossen aangezien de kussens niet heel veel ruimte hebben voor extra inlages en zelf maar weinig ruggengraatvrijheid creëren. Dit zijn mijn ideeën, correct me if I'm wrong pmarena en teteltee![]()
Over de kopijzers in vergelijking met die van wintec durf ik trouwens niets te zeggen, die heb ik niet naast elkaar gezien
Kirsha schreef:Jets, persoonlijk zou ik dan voor die tweedehandsjes gaan, ze vraagt er 25 euro voor toch? En dat voor amper gebruikte HD inlages, lijkt me wel een goede deal