Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
M_hartje_M schreef:Haha Shirley niet twijfelen aan je zelf! Nergens voor nodig
Wat betreft mijn zadel, Bosrand, A&M Reitsport, hoe je het noemen wiltIk ben er erg tevreden over hoor
![]()
Echter zijn er wel enkele voor en nadelen, past perfect in dit topic:
Voordelen:
- Heerlijke diepe zit, zit dieper dan de arizona, atlanta van Barefoot. Ik voel me er ook echt heel zeker in.
- Mooi versierd leer, geen saai zadel dus.
- De forks van barefoot passen erin, ik heb er zelf ook eentje inzitten.
- Helemaal compleet geleverd voor een erg zachte prijs
- Door de bijgeleverde panels kan er een normale westernpad onder gebruikt worden. De ruggengraat blijft dan gewoon vrij.
Nadelen:
- Slordig afgewerkt. De seatsaver zit bijvoorbeeld met een stikseltje vast en hij kan niet helemaal eraf gehaald worden zoals dat bij Barefoot wel kan. Echter valt het wel allemaal te vervangen door een kundig persoon, het is alleen wel maar net waar je het geld in wilt stoppen
- De cantle is niet verwisselbaar, dat dacht ik eerst wel maar is niet zo. Staat wel tegenover dat het zadel een erg diepe zit heeft, wat dus weer positief is!
- Het leer is vrij stug in het begin. Na 3 x in de olie is het nu wel lekker soepel maar het had wel even wat 'aandacht' nodig.
Verder, een heel erg leuk zadel om mee te beginnen. Ik werk er 3 x per week mee en ook op lange buitenritten vind ik hem heerlijk. Ik rijd zelf wel met een barefoot arizona pad omdat ik een pony heb met een zeer gevoelige rug. Beter het zekere voor het onzekere![]()
Ik hoop de gene die informatie wouden hebben genoeg geïnformeerd te hebben en bij vragen hoor ik het wel. Ik lees hier niet zoooo super vaak dus via pb ben ik sneller te bereiken
Citaat:Goede info bedankt.
Hoewel ik de helft van de woorden niet versta haha