Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Geryon schreef:Ik heb een anatomische singel geprobeerd. Even gegooglelt en dat lijkt erg op een banaansingel.
Ziet er gaaf uit Marcella! Ik bedoelde dat ik denk dat het meer gaat schuiven áls het zadel al schuiftMijn zadel schuift al behoorlijk en ik denk dat als het geen 'grip' meer heeft, het al helemaal gaat schuiven..
Simone0308 schreef:Gisteren voor het eerst de lexington (maat 2) erop gehad. Moet zeggen dat ik het voor het beeld een erg groot en grof zadel vindt, maar dat komt misschien ook door mijn scharminkel paard![]()
Rijden ging goed, alhoewel ik wel het idee heb dat hij wat naar voren schuift (eerst even gelongeerd) en wat voorover gekanteld/veel op de voorhand ligt. Weet niet of dit aan mij ligt, heb verder natuurlijk geen ervaring met boomloos, maar de maat van de pommel is in ieder geval wel goed (even kaal erop gelegd, sloot mooi aan) en de zitting ligt netjes horizontaal. Heb met lichtrijden wel last van de pommel, er ligt op de zitting een soort extra laagje met een dikke rand, waar ik elke keer met 'staan' tegenaan kom met de binnenkant van mijn bovenbeen.
Conclusie na eerste ritje: niet heel enthousiast, maar enthousiast genoeg om meerdere boomloze zadels te proberen
Buitenzinnig schreef:Oef - als ik je paard zo zie (de witte toch?) dan twijfel ik tussen 3 en 4 - ik ben zelf altijd voor meer ruimte en dan liever een wat dikkere pad, dan de kans dat het paard op de schouder groeit en dat het dan alsnog klem komt de zitten. Ik heb geen geen maattabel van hoe wijd het exact valt, maar je hebt geen hele platte brede Tinker type trekpaard.... vandaar de twijfel.