Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FelineNanet

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:53

Heb as zaterdag een wedstrijd, start als recreant. Heb dus nu maar een simpel hoofdstel voor 1x aangeschaft omdat ik niemand kende waarvan ik het hoofdstel kan lenen. Nu moet ik de rest van de dag toevallig bij de jury schrijven, dus ik wip even om 9 uur langs of ik toch niet gewoon met m'n multi mag starten. Vind het echt dikke onzin, vooral omdat als je dus internationaal zou starten er wel gewoon mee zou mogen rijden. Koekkoek |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 09:44

Het mag gewoon niet. Of je het nou onzin vindt of niet. Ik heb daarom een multi en een competition. Probleem opgelost. Internationaal in dressuur zal.je ze ook niet vinden omdat daar op S&T gereden moet worden dus een micklem óók verboden is.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:40

Ik ga een keertje onderling starten op officieel KNHS terrein, daarvoor ga ik geen nieuwe micklem voor aanschaffen ;)
Internationaal bij de pony's hoeft niet op S&T en gezien het FEI approved is zou je dan wel een multi mogen gebruiken.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:58

Afbeelding
Ik zit te denken om het ringetje er af te zagen en dan met longeren een harpsluiting te gebruiken.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:45

YvonneV schreef:
[ Afbeelding ]
Ik zit te denken om het ringetje er af te zagen en dan met longeren een harpsluiting te gebruiken.

Ringetje die in de neusriem zit is als hrt goed is een gesloten ringen en was om te buigen. Iemand in dit topic had dat gedaan en zo een type ringetje er zelf in gezet als jij laat zien

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:35

het zou toch eigenlijk mooi zijn als je de neusriemen los kon kopen, ipv dat je een compleet nieuw hoofdstel moet halen als je een Micklem met ring hebt.

anna_gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:51

Benfan schreef:
het zou toch eigenlijk mooi zijn als je de neusriemen los kon kopen, ipv dat je een compleet nieuw hoofdstel moet halen als je een Micklem met ring hebt.

Je kon toch wel losse onderdelen kopen ? Volgens mij had ik ergens in dit topic gelezen dat je ergens het hoofdstel kon samen stellen in verschillende maten,misschien kan je dan ook wel een losse neusriemen kopen.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:14

Ik had het gedaan met een harpsluiting! Overigens komt het gelijk genoeg om zonder bontje te doen, dus dat heb ik niet nodig.

Leen schreef:
Ben net maar naar de stoffenwinkel gegaan en de haakjes van prym gaan halen. Wel 18mm, maar genoeg ruimte om wat weg te veilen. Heb me er goed op los gelaten en het past!

http://boktimg.nl/img/m/f1GEdx.jpg

http://boktimg.nl/img/m/s81RPp.jpg

De bult aan de onderkant is niet zo hard voelbaar als het er uit ziet. Ik heb op stal ook nog een bontje om er onder te doen, dus ik ga kijken mocht het vervelend zijn dan doe ik het bondje er onder.

Edit, even linken juist gemaakt

Ulysess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:51

Wat een mooi hoofdstel zeg!

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:11

JenniferU schreef:
Ik heb mijne ook binnen en getest met longeren.
Zit hij zo goed?

[ [url=m/7Smc4W.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waarschijnlijk moet alleen de keelriem volgende keer gaatje losser zie ik nu op de foto :o
Het is trouwens een full maat en me andere hoofdstellen maat full zitten met de gesp veel meer omhoog (dus de rambo valt in mijn ogen klein uit....)

Zonder bit ( foto v quote)
Afbeelding
En 1 foto met bit (vind alleen se bitriempjes zo lang)

Afbeelding

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:14

YvonneV schreef:
[ Afbeelding ]

Je moet het ringetje er inderdaad afzagen, ik had eerst geprobeerd of het plooibaar was maar daardoor het leer bovenop de neusriem beschadigd. Plooien gaat dus niet, je moet het echt overzagen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 23:20

Leen schreef:
Ik had het gedaan met een harpsluiting! Overigens komt het gelijk genoeg om zonder bontje te doen, dus dat heb ik niet nodig.

Leen schreef:
Ben net maar naar de stoffenwinkel gegaan en de haakjes van prym gaan halen. Wel 18mm, maar genoeg ruimte om wat weg te veilen. Heb me er goed op los gelaten en het past!

http://boktimg.nl/img/m/f1GEdx.jpg

http://boktimg.nl/img/m/s81RPp.jpg

De bult aan de onderkant is niet zo hard voelbaar als het er uit ziet. Ik heb op stal ook nog een bontje om er onder te doen, dus ik ga kijken mocht het vervelend zijn dan doe ik het bondje er onder.

Edit, even linken juist gemaakt

dank je wel, maar eens op zoek naar zo'n harpsluiting zonder draaidingetje er aan. Wist niet dat die bestonden en zag in dat draaidingetje toch wel een ptobleem

JustAndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:14

Heeft iemand een PS of Sweden Jump Off Revolution hoofdstel? Ben benieuwd naar ervaringen qua pasvorm etc.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:15

Ja ik heb hem. Hier erg goede ervaring. Pasvorm is normaal

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:56

Jij hebt de originele toch Cemlys? niet de knock off van westeind?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:59

Nee, niet de westeind, ik heb de originele gekocht. Ontzettend mooi hoofdstel. Nog steeds erg blij mee

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:10

Als ik een keertje over een koffer met geld struikel, dan wil ik hem ook :P

JustAndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:01

@Cemlys Volgens mij heb jij de High Jump en ik bedoel de Jump Off ;)

Afbeelding

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:03

Ik heb vandaag mijn westeind binnen gekregen.
Moet zeggen na alle reacties die ik had gelezen over het leer dat het me alles mee valt.
Ik had al een pot leder olie gekocht om hem in te doen maar het leer is heel soepel.
Je ziet wel dat het hand werk is. Maar ik vind het er echt absoluut niet slecht uit zien. Een zeker goede 2e optie voor de ps.

Wel vind ik het kopstuk erg breed. Mijn bitloose fra had dit ook maar naar mijn idee is deze breder.
Vroeg me af of dit bij de officiële P.S. ook zo was misschien iemand die hem voor mij kan opmeten en dan bedoel ik het Breede gedeelte achter de oren.

Ik zal zo met mijn goede camera is detail foto's maken voor de geïnteresseerde. Vrijdag ga ik hem bij mijn pony passen.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 20:09

Vraagje of de rambo micklem met bit.

Wat is de functie van de plastic bit klippen, en kun je ook zonder rijden?

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 20:27

Ik heb met en zonder gereden.
Me paard heeft snel last van de inwerking van het bit en met clips werkt naar mijn idee het bit zachter in en liep hij er erg fijn mee.

Het schijnt dat met bitclips het bit minder op de lagen in werkt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 20:49

Maar je mag er niet mee starten toch?

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 20:53

Klopt maar zoiezo met de multi ( die ik heb) mag je net starten, maar voor deze fase heb ik toch gekozen voor bitclips.
Juun had een irritatie op de lagen en accepteerde het bit niet meer.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:01

Ja ik een er nu 1x mee gereden, maar mijn paard heeft een gruwelijke hekel aan druk op zijn neus, heeft vorig jaar zijn kop gestoten en daar ook een mooie bult aan overgehouden...

Ik had het idee dat door de Klipjes er ook druk op de neus komt en inderdaad minder op het bit.

Maar je kan dus ook prima zonder die klipjes rijden met bit?
En je mag met de klipjes ook niet starten?

Hij liep er overigens wel Fantastisch mee! Hij wou nooit het bit accepteren en loopt altijd te klapperen en te happen en dat was nu met opzadelen al over!! En met rijden had ik eindelijk echt contact en aanleuning! Alleen hij ging er ook in hangen en eraan trekken in het begin, en dat deed hij ook met bitloos.. Dus vandaar dat ik dacht misschien nog fijner zonder die klipjes..

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 06:22

Nadiine__x schreef:
Ja ik een er nu 1x mee gereden, maar mijn paard heeft een gruwelijke hekel aan druk op zijn neus, heeft vorig jaar zijn kop gestoten en daar ook een mooie bult aan overgehouden...

Ik had het idee dat door de Klipjes er ook druk op de neus komt en inderdaad minder op het bit.

Maar je kan dus ook prima zonder die klipjes rijden met bit?
En je mag met de klipjes ook niet starten?

Hij liep er overigens wel Fantastisch mee! Hij wou nooit het bit accepteren en loopt altijd te klapperen en te happen en dat was nu met opzadelen al over!! En met rijden had ik eindelijk echt contact en aanleuning! Alleen hij ging er ook in hangen en eraan trekken in het begin, en dat deed hij ook met bitloos.. Dus vandaar dat ik dacht misschien nog fijner zonder die klipjes..

Volgens mij komt er idd meer deuk op de neus en minder op het bit.
Je kan idd prima zonder clips rijden dat is gewoon een optie ;)
Met clips mag je niet starten