[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loretteeee

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:40

Die barrydale is mooi! :oo

Ik heb wel met enige regelmaat een paard met groene stukjes, maar niet zo groen als de hond hierboven.. Heb je die eigenlijk nog wel schoon gekregen? :=

Ik heb een beetje stomme vraag.. Maar de JustAdjust is toch van drytex? Heeft dat eigenlijk verder nog verzorging nodig? Ik lees namelijk op internet dat alleen een sopje genoeg zou moeten zijn namelijk.. :o? Hij begint namelijk een beetje te kraken, en hij is gewoon vies.. kraken kan misschien ook best zijn omdat ik met enige regelmaat wat verplaats op t zadel.. Heerlijk, zo'n bouwpakket. :D

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:41

Haha groen paard met een rood zadel, ZEker voor als je niet wilt opvallen.

De Barrydale maat 0 past voor mij prima, maar ik ben denk ik een gevalletje mug.
Ik denk dat hij met een maat 36 echt te klein is.
Ik zelf heb maat 32 max 34.
Wel iets om rekening mee te houden voor als je twijfelt tussen maat 0 of 1.

Ik heb bewust voor een 0 gekozen, omdat zijn rug vrij kort is.
Ook is hij nogal stakerig, dus wil absoluut niets op zijn lendenen hebben liggen

Wel al 2 mooie blauwe plekken van de wrongen op beide knieën 8)7

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:34

Naar aanleiding van de grote vierkante plekken na het rijden ben ik van plan andere inlages te proberen. Ik zat te denken aan HD inlages, maar heb nu iemand gevonden die zowel deze als memory foam inlages verkoopt. Welke zouden jullie eerder aanraden? Ik zat zelf te denken aan de HD inlages. Wat vinden jullie een nette prijs voor barefoot inlages die nog niet ingedrukt zijn en waar ongeveer 20 keer mee gereden is?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:37

Ik ben echt heel erg fan van de HD-inlages, vooral omdat die zo afgerond zijn aan de zijkanten.

En natuurlijk de drukverdelende kern en de vering van het materiaal er omheen :j

De juiste prijs is echt maar net hoe je er zelf als koper of verkoper in staat, de 1 koopt liever nieuw als de prijs niet minstens de helft van de nieuwprijs is, en de ander vindt elke paar euro minder kosten mooi meegenomen. Dus dat is echt iets voor jezelf om te bepalen :)

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:41

pmarena schreef:
Ik ben echt heel erg fan van de HD-inlages, vooral omdat die zo afgerond zijn aan de zijkanten.

En natuurlijk de drukverdelende kern en de vering van het materiaal er omheen :j

De juiste prijs is echt maar net hoe je er zelf als koper of verkoper in staat, de 1 koopt liever nieuw als de prijs niet minstens de helft van de nieuwprijs is, en de ander vindt elke paar euro minder kosten mooi meegenomen. Dus dat is echt iets voor jezelf om te bepalen :)

Kun je me uitleggen wat hier de nadelen van zijn? Ik vind het heel erg lastig te bepalen voor wat voor inlages ik zou moeten gaan. Degene van wie ik de pad kocht vertelde mij dat haar werd aangeraden om HD inlages te gebruiken voor haar Barefoot met versleten vps die ook zulke plekken veroorzaakte. Vandaar dat dit mij een logische keuze leek.

Ja het is inderdaad maar net hoeveel je wil uitgeven, maar vind het moeilijk een goede prijs te bepalen omdat er niet zoveel tweedehands worden aangeboden.

Edit: sorry ik las het verkeerd, ik dacht dat je geen fan was :')
Laatst bijgewerkt door Jets op 30-10-15 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:42

Wat de nadelen waarvan zijn? :)

Trouwens: Versleten VPS.... :? Die heb ik nog niet voorbij horen komen?

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:46

pmarena schreef:
Wat de nadelen waarvan zijn? :)

Trouwens: Versleten VPS.... :? Die heb ik nog niet voorbij horen komen?

Sorry ik las het verkeerd, ik dacht dat je geen fan was :+

Ik zeg het verkeerd, zij had ook een zadel met vps, maar deze was 4 jaar nadat ze hem kocht versleten. De zadelmaker heeft toen HD inlages aangeraden, maar ze is toen overgestapt naar een ander merk. Mijn zadel is ook met vps, maar al 7 jaar oud, vandaar dat dit voor mij misschien ook handig is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:49

Ik ben wel benieuwd hoe men tot de conclusie gekomen is dat het VPS versleten zou zijn....ik heb er nog nooit iemand over gehoord en kan me er ook weinig bij voorstellen eigenlijk, wat er mee zou kunnen gebeuren bij normaal gebruik :o

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:50

pmarena schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe men tot de conclusie gekomen is dat het VPS versleten zou zijn....ik heb er nog nooit iemand over gehoord en kan me er ook weinig bij voorstellen eigenlijk, wat er mee zou kunnen gebeuren bij normaal gebruik :o

Dat klopt dus niet, dat zei ik verkeerd. Het ging om een zadel met vps dat versleten was, niet het vps zelf. Ben lekker bezig :')

Edit: Ik hoor net dat de vorige eigenaar van mijn zadel ook HD inlages gebruikte en die had geen last van droge plekken, alleen bij de schoft, maar niet bij de beugelriemophangingen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:14

Oooohw, het zadel daar slaat versleten op, niet op het VPS :)* Nu snap ik hem 8)7
Je kan het op verschillende manieren lezen :))

Ik dacht al....

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:16

Nou pmarena, ouder vps is wel dunner als nieuwer vps... en na een tijdje gebruik vormt het zadel (incl vps) zich wat en 'veert het minder in'. Waardoor men zou kunnen denken dat het versleten is :)*

Ons drytexje van 2008 heeft in die zin ook 'versleten vps' :D

@ Jets: een versleten zadel vind ik bij Barefoot ook vrij stug eigenlijk :P Ok, als er gaten in vallen zou het zadel 'op' kunnen zijn. Maar functioneel is het vaak wel nog gewoon :P

Nieuw kosten HD inlages geloof ik 50 euro... ik zou ze nieuw kopen óf voor de helft van de nieuwprijs tweedehands. Mits er écht niet in geknipt is (heb dat met andere inlages eens gehad, nee was echt niet aan geknipt, krijg ik kleine inlagetjes binnen... bleek de vorige-vorige eigenaar ze kleiner gemaakt te hebben en de vorige eigenaar dacht dat de randjes altijd zo rafelig waren bij inlages _O-

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:16

pmarena schreef:
Oooohw, het zadel daar slaat versleten op, niet op het VPS :)* Nu snap ik hem 8)7
Je kan het op verschillende manieren lezen :))

Ik dacht al....

Ik ben ook een beetje aan het brabbelen :')

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:21

Safiera schreef:
Nou pmarena, ouder vps is wel dunner als nieuwer vps... en na een tijdje gebruik vormt het zadel (incl vps) zich wat en 'veert het minder in'. Waardoor men zou kunnen denken dat het versleten is :)*

Ons drytexje van 2008 heeft in die zin ook 'versleten vps' :D

@ Jets: een versleten zadel vind ik bij Barefoot ook vrij stug eigenlijk :P Ok, als er gaten in vallen zou het zadel 'op' kunnen zijn. Maar functioneel is het vaak wel nog gewoon :P

Nieuw kosten HD inlages geloof ik 50 euro... ik zou ze nieuw kopen óf voor de helft van de nieuwprijs tweedehands. Mits er écht niet in geknipt is (heb dat met andere inlages eens gehad, nee was echt niet aan geknipt, krijg ik kleine inlagetjes binnen... bleek de vorige-vorige eigenaar ze kleiner gemaakt te hebben en de vorige eigenaar dacht dat de randjes altijd zo rafelig waren bij inlages _O-

Hmm ja dat klinkt dan op zich wel weer logisch. Ik weet niet zo goed of die van mij versleten is, maar zou het niet gek vinden na 7 jaar. Ik heb ook geen ander zadel om het mee te vergelijken.

Ze zijn nieuw inderdaad 50 euro, zoiets had ik ook in gedachte, maar wist niet of dit redelijk was. Haha nou dat is ook lekker :') Ik zal dan eens goed naar de foto's kijken, bedankt voor de tip!

Wat ik ook apart vind is dat ik de ene keer zulke afdrukken heb als op de foto en soms juist weer kleinere afdrukken. Ik heb ook een keer een ghost pad geprobeerd, maar daarmee had ze alleen een rare natte plek achteraan bij het zadel, net alsof deze te lang was en ging schuren. Klopt het dat dat kan komen omdat de ghost pad geen lusje heeft? Verder was het helemaal droog, lijkt me ook niet helemaal goed. Het is zo moeilijk :')

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:23

Ja uiteraard kunnen zadels / inlages / kussens wat inklinken & vervormen, maar "versleten" vat ik op als echt "op" zeg maar, dat het gewoon klaar, over & uit is :P

Van de moosgummi en andere nieuwere inlages zie ik eigenlijk ook nooit exemplaren die serieus dunner geworden zijn, vroeger bij de oudere inlages (echt alleen de eerste paar jaar geleverd) kwam dat wel heel duidelijk voor :j

Heb overigens wel echt afgereden zadeltjes gezien van de eerste Barefootjes, maargoed dat is ook maar net hoe je er mee omgaat natuurlijk want er hobbelen er ook nog zat rond waar weinig aan mankeert verder en die toch ook gewoon niet bepaald ongebruikt hebben gelegen zeg maar :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 14:24

Jets, persoonlijk zou ik dan voor die tweedehandsjes gaan, ze vraagt er 25 euro voor toch? En dat voor amper gebruikte HD inlages, lijkt me wel een goede deal :j

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:16

Sussanne :oo Hoe kom je aan zo'n groene hond??? :#

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:10

Hahaha die groene hond :#

SussanneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:03

Whahah gelukkig is deze niet van mij, kwam de foto een keer tegen op fb. Gelukkig heb ik wat donkerder honden. Dit was een gevalletje, net grasmaaien en dan een lichte hond hebben die er lekker doorheen rolt. Best humor.... gaat denk ik ook wel lukken met paarden, om ze zo groen te krijgen :o
Hoe je het weer schoon krijgt? Geen idee, de broeken van de kids behandel ik met dasty van de wibra, als die zo groen zijn. Of dat gezond is voor dieren vraag ik mij af : }>

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:22

Hee ik krijg net bericht dat ik volgende week mijn Lexington-special binnen ga krijgen, de maat 1 Lexington met normaal VPS, leuk!

Mocht iemand hier erg gecharmeerd zijn van de Lexington maar niet dat gekke verhoogde VPS aan de achterkant willen, dan is dit je kans. Hij mag weg zonder de 150 euro kosten voor een special, voor de normale Lexington prijs. mits de koper dan wel wat mooie foto's te paard wil maken :)

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:34

Groene vlekken krijg je eruit met ketchup.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:37

Ja dat zeggen ze hè, is dat ook echt zo...?

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:45

Heb het toevallig net mijn mensen kapper over gehad. Dat ik erover had gelezen bij paarden. Hij kende het en had het zelfs ook wel eens aan mensen aangeraden als hun haar wat groenig leek (misschien bij verven en chloor en zon ofzo?). Volgens hem hielp het...

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:48

Ik heb mijn pony wel eens met ketchup staart en witte voetjes gewassen :P
Heel erg lollig om te doen! Eerst werd hij roze. Maar toen met shampoo uitgewassen en het was echt witter (vergelijkbaar met zilvershampoo-effect), onze handen voelden ook echt schoon aan. Dus als je eens gebrek aan handzeep hebt :+

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:49

Sussanne schreef:
Whahah gelukkig is deze niet van mij, kwam de foto een keer tegen op fb. Gelukkig heb ik wat donkerder honden. Dit was een gevalletje, net grasmaaien en dan een lichte hond hebben die er lekker doorheen rolt. Best humor.... gaat denk ik ook wel lukken met paarden, om ze zo groen te krijgen :o
Hoe je het weer schoon krijgt? Geen idee, de broeken van de kids behandel ik met dasty van de wibra, als die zo groen zijn. Of dat gezond is voor dieren vraag ik mij af : }>

Cowboy Magic (als ik het goed heb) verkoopt een speciale shampoo voor witte paarden, dat werkt als een tierelier. We hebben daar ooit een keer de hond van de buurvrouw mee gewassen, omdat die een oranje botje had gekauwd vlak voor een show. Die was witter dan haar broertjes en zusjes - heel de jury moest een zonnebril op 8-)

SussanneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:23

Ik verkoop zelf ook witshampoo wat geschikt is voor honden en paarden. Ik weet niet of het goed spul is, want ik heb geen testdieren in huis :+ die van mij zijn allemaal gekleurd en ik heb het nog niet zo lang op voorraad, dus heb ook nog geen recencies ontvangen. Maar ik geloof echt dat het goed spul is, maar of het voor grasvlekken werkt? Sorry was super off topic.... mijn schuld Y;(