[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sumiry76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 20:25

LyonaHorse schreef:
Hoi! Ik heb een vraagje, ik heb een IJslander van 135 cm en ik wil graag een boomloos (liefst barefoot) zadel voor haar. Welke kan het beste? De Merlyn ziet er goed uit maar is alleen best prijzig. Kan een Cheyenne bijvoorbeeld ook bij een IJs?

Alvast bedankt!

Vriendin van mij heeft voor haar merrie de Londen
En voor haar ruin een cherokee.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 20:38

Mijn pony is 136 alleen geen ijsland. Daar ga ik de cheyenne maat 0 voor kopen. Maar je kan altijd een testzadel testen

sevke

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:47

Mijn IJs deed het niet goed onder een boomloos zadel. Hij heeft nu een op maat gemaakt Prydi zadel. Heel tevreden van.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 19:45

Mijn IJslander loopt juist weer liever met een boomloos zadel als een boomzadel, had eerste en barefoot cheyenne, nu een barrydale.

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 10:01

Iemand ervaring met de freemax zadels? Ik mis mijn westernzadel wel een beetje, nog steeds gelukkig van mijn barefoot lazy mountain maar toch! De freemax zadeltjes ben ik zo verliefd op!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 10:07

Ik ben afgelopen winter overgestapt met mijn Haflingers van de Barefoot Arizona Nut naar de Freemax. Ik vind ze echt fantastisch. Veel betere zithouding dan de barefoot en ook veel stabieler.

In juni de Eper paardenvierdaagse gereden en daarvoor nog even een check laten doen door Kifrahorse en ze lagen perfect.

Afbeelding

Afbeelding

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 10:15

ELUNA schreef:
Iemand ervaring met de freemax zadels? Ik mis mijn westernzadel wel een beetje, nog steeds gelukkig van mijn barefoot lazy mountain maar toch! De freemax zadeltjes ben ik zo verliefd op!

Er is een topic alleen over de Freemax. Ik ben ontzettend fan van de Freemax, stabiele zadels die wel meer het gevoel geven van een boomzadel.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 11:36

Wat zijn tegenwoordig eigenlijk de hippe plekken om je tweedehands zadel te verkopen? De facebookgroep waar ik vroeger in zat, is al jaren niet meer actief haha.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 13:15

Er zijn nieuwe groepen, daar kan je je zadel laten adopteren......

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 13:38

ELUNA schreef:

Ik rij al jaren op een Freemax. Er is een apart topic over. Wat wil je weten? :D

Ik raak zowel de Barefoot cheyenne als de Silverado niet kwijt momenteel. Zit de markt op slot of doe ik iets niet goed?
Wel veel mensen soort van geïnteresseerd, paar keer gereserveerd en vervolgens niet meer reageren. Ik word er een beetje gedemotiveerd (en geïrriteerd) van :\

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 14:01

Denk dat men momenteel vooral geld uitgeeft aan vakantie nu dat eindelijk weer redelijk normaal kan. Hier ook 2 goede zadels te koop staan en bar weinig serieuze interesse… ik wacht het maar gewoon af.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 14:47

Kwetal schreef:

Zoals?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 14:48

Mariett schreef:
Kwetal schreef:

Zoals?

Ik kom daar niet, maar weet dat ze bestaan - zegt op facebook, misschien even zoeken?

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 14:52

darkadia schreef:
Denk dat men momenteel vooral geld uitgeeft aan vakantie nu dat eindelijk weer redelijk normaal kan. Hier ook 2 goede zadels te koop staan en bar weinig serieuze interesse… ik wacht het maar gewoon af.

Oh balen... Dan wacht ik nog even voordat ik 7 euro aan een marktplaats advertentie besteed

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 15:06

Daihyo schreef:
ELUNA schreef:

Ik rij al jaren op een Freemax. Er is een apart topic over. Wat wil je weten? :D

Hier ook een tevreden Freemax eigenaar. Heb er twee, voor ieder paard een :D
Inmiddels heb ik een goede vriendin ook om, zij is ook erg blij met deze zadels :j

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 15:08

Zadels verkopen is iets geks, soms gaat het super snel, soms totaal niet.
Soms zet ik wat op MP staat het er 2 maand op en maak ik een advertentie op FB en is het zo verkocht.
En soms is het andersom.. staat het op FB en is het binnen 2 dagen op Mp verkocht.. sja

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 15:34

Daihyo schreef:
ELUNA schreef:

Ik raak zowel de Barefoot cheyenne als de Silverado niet kwijt momenteel. Zit de markt op slot of doe ik iets niet goed?
Wel veel mensen soort van geïnteresseerd, paar keer gereserveerd en vervolgens niet meer reageren. Ik word er een beetje gedemotiveerd (en geïrriteerd) van :

Ik hoor nu net van zadelpasser dat het leer niet van goede kwaliteit is, drukplekken en onvoldoende drukverdeling (wel buffel versie).. maar zie het zadel enorm graag, mijn barefoot doe ik allesinds niet weg, enige zadel die ooit deftig gepast heeft op mijn paard.. maar zou graag zo een look a like westernzadel bij willen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 15:55

ELUNA schreef:
Ik hoor nu net van zadelpasser dat het leer niet van goede kwaliteit is, drukplekken en onvoldoende drukverdeling (wel buffel versie)..
Klinkt als een zadelpasser die weinig op heeft met boomloze zadels ;)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 16:53

Het zal niet te vergelijken zijn met een zadel van de gerenommeerde fabrikanten, maar dan hebben we het wel over een andere prijsklasse dan een Freemax

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 17:50

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 17:53

Welke Ghost heb je en wat is het probleem?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 18:15

Ik heb de quevis piccolo en hij blijft niet goed liggen. Hij schuift niet naar voor of achter, maar om het paard heen. Voor mijn gevoel zit ik ook te hoog boven mijn paard. Boomloos zadelpasser heeft 'm aangepast, ook singel bekeken en inlages geadviseerd, lijkt ook allemaal in orde. Ik kon toen zelf nog niet uitproberen wegens nog niet ingereden, dus kom er nu pas achter. Prachtig zadel en prachtig concept, maar niet voor mij helaas.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 19:08

@miereneter: als eens naar Silverado.de gekeken ?? https://www.silverado.de/de/sattel/saettel
De korte versie is bij een zitmaat van 14,5" (t/m broekmaat 40) maar 56 cm lang. De kussens zijn zelfs nog korter (49 cm).

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 19:17

DubbelFun schreef:
ELUNA schreef:
Ik hoor nu net van zadelpasser dat het leer niet van goede kwaliteit is, drukplekken en onvoldoende drukverdeling (wel buffel versie)..
Klinkt als een zadelpasser die weinig op heeft met boomloze zadels ;)

Is een zadelpasser van boomloze zadels haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 19:22

Dan ben ik benieuwd welke zadels dan wél door de 'keuring' komen :)