[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

JoycexEnya

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:34

Ik heb mijn testzadel binnen de easytrek veelzijdigheid zadel, mijn eerst indruk is een erg mooi zadel en wil hem al aanschaffen<3 ( terwijl ik nog niet gepast heb of erop gereden heb) natuurlijk word die uitgebreid getest, straks maar eens kijken hoe die op de paarden ligt
Afbeelding

Die ghost staat indd erg mooi.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:28

rollyjogered: Het staat inderdaad prachtig. <3

Ik heb geen idee welke model pad je er bij besteld hebt - de Firenze? Of de Roma pad? Maar dat ziet er inderdaad een beetje vreemd uit. We hadden in principe wel een pad in het zelfde model kunnen maken als je Quevis, maar met langere "zweetbladen" . En singelstootbeschermers om de stoten, had ook al uitgemaakt.

Vetleer is naturel nubuck (dus ongeverfd) wat in de olie is gezet - zeker in het begin zie je daar snel wat op - een ietwat vettig doekje er over en die vlekken zijn weer verdwenen. Niet overdrijven met vet! Of even wat zadelzeep (niet te nat) dan zijn die vlekken ook direct weg.
Persoonlijk vind ik het heel erg mooi, want het leeft meer dan geverfd leer, maar het is wel iets kwetsbaarder voor vingers en kleine krasjes.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:46

Staat super zeg op het IJsje :+: Althans als het nog even een eind inzakt en gaat liggen :D Maar de kleur en model zijn erg goed gelukt +:)+

De(ze) Easytrek vind ik niet aansprekend :o Misschien ligt en zit hij heerlijk hoor, dat zou wel fijn zijn :j
Laatst bijgewerkt door pmarena op 30-06-17 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

rollyjogered

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:48

@DubbelDun:
Dankje! Ik denk alleen dat ik de beugels nog een gaatje korter moet doen, dus dan komen die 'beugelriemen' nog verder aan de voorkant. Is dat echt hoe het moet? :') Ziet er zo raar uit haha.

@Kwetal: De pad is het Firenze model inderdaad. Dit omdat de Firenze de lange versie van de Quevis is. Maar misschien had ik beter een Roma pad kunnen doen, want die gaat toch recht naar beneden? Ik vind het zelf mooier met een korte pad eronder, maar mijn paard ging daar super snel van lopen. Ik wist niet zeker of singelstootbeschermers genoeg zouden helpen, daarom had ik maar gewoon voor een lange pad gekozen.

Het leer met wat krasjes erop vind ik zelf ook erg mooi. Een beetje een verwilderde look inderdaad. Het ging mij alleen om die bilspleet-afdruk :') Maar als een doekje dat kan oplossen is er niks aan de hand. *\o/*

@pmarena: Dankje!! *\o/* Ze vond hem zelf ook mooi geloof ik.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:56

Ghost heeft ook een "universeel" model tegenwoordig - dat kan onder alle zadels, sluit dan niet helemaal mooi aan, maar was misschien beter geweest?

Afbeelding

Dit is met de Cavallin Crusader (Geen Ghost) maar het geeft in elk geval een beeld.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:59

rollyjogered schreef:
@DubbelDun:
Dankje! Ik denk alleen dat ik de beugels nog een gaatje korter moet doen, dus dan komen die 'beugelriemen' nog verder aan de voorkant. Is dat echt hoe het moet? :') Ziet er zo raar uit haha..

Bij mijn eigen zadel zitten ze dubbelgevouwen aan de achterkant, maar het is maar net hoe de sluiting van de beugels gemaakt is of dat mogelijk is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:11

Hier een voorbeeldje hoe ze naar binnen weggevouwen zijn.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:18

De fenders zijn zo gemaakt dat het riemoverschot aan de buitenkant zit en dan moet je ze dus idd óf onder de beigel doorhalen óf je moet ze ter hoogte van je beugel terugslaan en naar buiten toe omvouwen en vastzetten.
Afbeelding

rollyjogered

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:31

@DubbelDun: Zulke fenders heeft mijn vader ook aan zijn trail zadel. Maar de fenders van Ghost zijn anders. Ik kan geen foto vinden en mijn zadel ligt op stal dus kan er ook geen maken. Maar het zijn letterlijk twee beugelriemen die je door de ringen bovenin doet, dan komen ze naar beneden en daar heb je twee gespen zoals je aan normale beugelriemen ook hebt. Dus het overschot hangt altijd naar beneden aan de buitenkant...

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:46

rollyjogered schreef:
@DubbelDun: Zulke fenders heeft mijn vader ook aan zijn trail zadel. Maar de fenders van Ghost zijn anders. Ik kan geen foto vinden en mijn zadel ligt op stal dus kan er ook geen maken. Maar het zijn letterlijk twee beugelriemen die je door de ringen bovenin doet, dan komen ze naar beneden en daar heb je twee gespen zoals je aan normale beugelriemen ook hebt. Dus het overschot hangt altijd naar beneden aan de buitenkant...

Dat kan je terugsteken door de gesp en naar boven wegwerken.....
Ik heb helaas ook geen zadel hier, maar er komt beslist iemand voorbij die dat wel even kan fotograferen

rollyjogered

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:20

@Kwetal: Volgens mij snap ik wat je bedoeld! Ik ga morgen op stal even kijken. :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:53

Na het weekend kan ik een foto voor je maken!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:29

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het is jammer genoeg wat donker in de kamer, kan jet zien zo? Ik steek het laatste stukje riem door de gesp en dan onder de beugel door. Als het goed is steekt het uiteinde naar boven

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:37

@rollyjogered, wat een mooie combi met je ijsje, heel gaaf!!
Dit zijn de USA fenders toch, niet de normale? Vind het erg mooi staan.

Ik zag net dat mijn biothane beugelriemen goed op weg zijn om door te slijten. Hoop nooit mee te maken dat het breekt als we aan het rijden zijn, dus daar maar nieuwe van bestellen. -O-

Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:32

-O- :oo Het lijkt bijna of het tegen iets scherps heeft gezeten?

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 00:37

Stijgbeugelriem lijkt wel ingesnede door de gesp, heel gek.

Ik heb hier weer kopzorgen door mijn ghost zadel die besteld is. Zoals ik jullie hier al verteld heb waren er problemen met het kleur die ik wou. Het kon niet besteld worden maar achteraf bleek dat het dan wel kon.
Komt na 6 weken mijn zadel binnen bij de verdeler. Ik ben super blij. Zie ik de foto's, verkeerde model gemaakt... Nu versneld opnieuw besteld in juiste model.
Maar bij extra foto's van 'mijn' zadel bij de verdeler zie ik dat de stiksels ook wit zijn in plaats het gevraagde donkerbruin...
Ik denk dat dit mijn eerste en ook mijn laatste ghost zadel zal worden. Ik heb bij de bestelling tekeningen gemaakt en overal alle details duidelijk bij vermeld maar nog slaagt de fabrikant er niet in om dit custom zadel correct af te leveren. Dan moeten er ook geen custom zadels aangeboden worden vind ik...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 00:46

Oef ik snap dat dat heel eeg frustrerend is...

Was dat de ghost lipica die ik op bz haar facebook voorbij zag komen?

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 00:50

Nee is een ghost Quilty piccolo in bruin/bruinrood vetleer met western fenders zonder tooling of flashy stiksels. Gewoon basic dus.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 00:53

2a54z6e45r6r schreef:
Nee is een ghost Quilty piccolo in bruin/bruinrood vetleer met western fenders zonder tooling of flashy stiksels. Gewoon basic dus.

Bedoelde of dat de verkeerde levering was

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 08:09

De verkeerd geleverde lipica was voor mij. Is ook was mis gegaan, moest helemaal cognac worden. Maar het wordt keurig oplost bij ghost. Bij jou vast ook 2a54z6e45r6r. Is het leer verder wel geworden wat je uiteindelijk wilde?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 08:39

Het wordt altijd in overleg goed opgelost bij een verkeerde levering

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:47

Bij die op Facebook was het stukje zwarte kussen zeker het probleem? Is vast iemand voor te vinden die het geen punt vindt en er erg blij mee is :j Maar altijd balen als er iets verkeerd gaat...

Bevestiging van beugelriemen en singels e.d. die foto's staan al heel wat jaren bij mij op de site hoor mensen, dus als iemand nog een keer uitleg zoekt... :P

http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/hoe-f ... evestigen/

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:56

pmarena schreef:
Bij die op Facebook was het stukje zwarte kussen zeker het probleem? Is vast iemand voor te vinden die het geen punt vindt en er erg blij mee is :j Maar altijd balen als er iets verkeerd gaat...
/

Precies. Blijft inderdaad vervelend. Roelke wacht vol spanning en dan is het in ene zo een domper..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:09

Vaak zie je het zelf als verkoper ook niet omdat het een heel klein detail is, zoals stiksel-kleur ofzo. Dan denk je: mooi zadel! En dan krijg je zo'n verdrietige reactie :(:)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:13

2a54z6e45r6r schreef:
Stijgbeugelriem lijkt wel ingesnede door de gesp, heel gek.

Ik heb hier weer kopzorgen door mijn ghost zadel die besteld is. Zoals ik jullie hier al verteld heb waren er problemen met het kleur die ik wou. Het kon niet besteld worden maar achteraf bleek dat het dan wel kon.
Komt na 6 weken mijn zadel binnen bij de verdeler. Ik ben super blij. Zie ik de foto's, verkeerde model gemaakt... Nu versneld opnieuw besteld in juiste model.
Maar bij extra foto's van 'mijn' zadel bij de verdeler zie ik dat de stiksels ook wit zijn in plaats het gevraagde donkerbruin...
Ik denk dat dit mijn eerste en ook mijn laatste ghost zadel zal worden. Ik heb bij de bestelling tekeningen gemaakt en overal alle details duidelijk bij vermeld maar nog slaagt de fabrikant er niet in om dit custom zadel correct af te leveren. Dan moeten er ook geen custom zadels aangeboden worden vind ik...

Komt allemaal goed! De foto's waren van mijn eigen zadel en de verkeerde bestelling is idd netjes recht gezet door Ghost en niet te vergeten mijn hele fijne collega's, Kwetal en BZ.
Ghost is erg flexibel qua smaken en bestellingen.
Bij elk probleem of vraag was het antwoord en de reactie altijd snel en correct! Hier komt ook alles goed 2a54z..... ;)