Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kwetal schreef:Misschien roep ik hier nu iets waarmee ik op vele gevoelige tenen ga staanmaar elke keer wanneer ik over problemen hoor - heeft iedereen zitten klooien met pads - andere/extra/HD inlagen in pads die er niet voor gemaakt zijn. (niet alleen bij Ghost!!!) Het kan zijn dat een bepaald materiaal gewoon niet ideaal is voor het gevoelige huidje van een paard, maar over het algemeen is bij de betere merken de combinatie wel getest en hebben ze er over nagedacht. De pad hoeft niet perse van het merk zelf te zijn, maar wanneer je je druk maakt over druk, realiseer je dan dat extra laagjes ook extra dikke randjes en dan dus drukpuntjes of schuurplekjes kunnen veroorzaken.
Méér is niet altijd beter.
Ook geheel zonder zadel ben je al niet zo lastig voor je paard.
[ [url=m/XKzpTu.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bPY22W.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U25zJY.png]Afbeelding[/url] ]
Ruiter ZONDER pad (wel de drukmat) in draf en stap - de meeste druk zie je tijdens de stap. Om de druk van de zitbeenknobbels zichtbaar te maken (!!!!!) is de drukmeting op extra gevoelig gezet, anders had je hooguit een gelig stipje gezien. Ruiter is een normale vrouw, slank postuur.
Er is ook gemeten met diverse boomzadels, daarbij komen er hogere pijnpunten boven water, met name onder het kopijzer wegens niet perfect passen, of omdat de ruiter in onbalans raakt door de constructie van het zadel. Als je niet wil dat je paard last van je heeft, ga er niet opzitten.En knutsel niet aan een product waarover is nagedacht.