Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:34

Benfan schreef:
Nee, die mogen niet gebruikt worden tijdens een dressuur wedstrijd. Eveneens mag je niet starten met een Micklem dat de ring nog op de neusriem heeft zitten.

Oke, dank je wel. Ik heb de uitvoering zonder ring dus dat is geen probleem. Clips zal ik er dus af moeten halen.

anna_gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:10

Waarom mag je dan geen ringetje op de neus hebben?dat heeft toch niks met het bit en het hoofdstel zelf te maken?of is het gewoon omdat het niet netjes staat ofzoiets

FelineNanet

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:54

Geen idee. Hoofdstel is FEI approved, maar KNHS wilt het niet :+

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:13

FelineNanet schreef:

Dan ga ik ze gewoon een mailtje sturen met de vraag waarom niet de multi en waarom wel de competition.
Dan zeg ik erbij dat ik weer vanwege het ringetje maar dan vraag ik door wat volgens hun de reden van afkeuren is vanwege het ringetje ;)

Edit: mail verzonden

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:22

Het ringetje bevat vast magische krachten waardoor je paard beter presteerd, geeft jou een onneerlijke voorsprong op de rest! :j

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:27

Ik ben benieuwd wat je terug gaat krijgen, Jennifer!
Ik vind het zonde om mijn ringetje er af te halen want ik gebruik het vaak. Maar ik heb ook niet genoeg geld over om even een Competition erbij te kopen :=

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:39

Ik doe een neusbontje er om heen. Zie je geen ringetje meer:)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:40

Ik denk omdat het dan onder kaptoom valt en met kaptoom mag je niet op wedstrijd rijden. Heel stom eigenlijk.

anna_gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:31

Misschien heel onnodig maar vandaag is er bij de ej en divoza korting bij de ej is het -21% en divoza-25% op artikel naar keuze.Ik was aan het wachten op korting tot ik hem zou bestellen.misschien iemand anders ook dus ik wou het even mededelen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:36

VWestra schreef:
Ik doe een neusbontje er om heen. Zie je geen ringetje meer:)

neusbontje is ook verboden op wedstrijden.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 23:24

JenniferU schreef:
FelineNanet schreef:

Dan ga ik ze gewoon een mailtje sturen met de vraag waarom niet de multi en waarom wel de competition.
Dan zeg ik erbij dat ik weer vanwege het ringetje maar dan vraag ik door wat volgens hun de reden van afkeuren is vanwege het ringetje ;)

Edit: mail verzonden

Medewerker van EJ gaf mij de tip om zwart ducktape over het ringetje te doen, zie je dan niks meer van }>

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 23:24

Moet je alleen geen bruin hoofdstel hebben :')

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:05

Zien ze wel, en dan kun je alsnog niet starten. Zou dan gewoon even ergens een goedkoop hoofdstel op de kop tikken en daarmee gaan rijden. Of het ringetje eraf halen.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:10

Ik wacht braaf op t andwoord vd knhs ;)

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:29

Hebben er mensen hier ervaringen met het dyon dressage trens hoofdstel? Fantastisch mooi hoofdstel, maar die prijs man. Hij heeft wel alles wat ik wil en zoek anatomisch kopstuk en neusriem. €310,- |( Afbeelding

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:52

Ik weet wel waarom je niet met het ringetje op de neus mag starten, het lijkt dan namelijk teveel op een kaptoom. De meeste kaptomen hebben naast ringetjes ook ijzer verwerkt in de neusriem, bijv. een ijzeren ketting. Voor juryleden wordt het onderscheid maken in wat wel of niet een echte kaptoom is en wat een Micklem met ringetje is een beetje lastig, van buiten kun je namelijk niet zien of de neusriem van binnen van ijzer is.. Vandaar dat je met geen enkel kaptoom-achtig hoofdstel mag starten.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:25

Maar wat dan alsnog wel vaag is, is dat ik geen B proef mag starten maar als ik internationaal zou starten dan zal het wel mogen :+

Beide kam mijn merrie niet maar toch :7

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:28

Mooi die dyon maar denk dat ik voor die prijs liever nog voor een PS of sweden zou gaan. Die heeft nog mooiere voor vergelijkbare prijs.

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:06

Ja idd :j zeker voor de ps of sweden, wat een mooie hoofdstellen zijn dat <3

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:26

Mijne pony gister met de PS of Sweden (ik vergaap me nog dagelijks op dat hoofdstel, wat een mooi ding)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Rijden ging maar zozo, maar ik had er ook een paar weken niet opgezeten, vanmorgen liep die weer als een zonnetje.

En een van de jonkies met de micklem (in vergelijking met mn Ps blijft het een aartslelijk ding)
Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:28

Kun je beter de competition hebben, die is veel verfijnder. Hij lijkt uberhaupt een stuk te groot te zijn, dat zal ook niet helpen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:29

Dyon heeft ook fijne kwaliteit, mn vriend rijdt met de working collection (maar als je heel intensief gebruikt dan is die kwaliteit mss net iets te min), deze die hierboven staat is wel een stuk duurder dus mss kwalitatief beter?

Maargoed als je rekent dat hij de hoofdstellen dagelijks gebruikt en dan meerdere keren per dag, ze nu een jaar of 3? Zijn dan is dat zeker niet slecht.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:30

Aleeneh schreef:
Kun je beter de competition hebben, die is veel verfijnder. Hij lijkt uberhaupt een stuk te groot te zijn, dat zal ook niet helpen.

Qua maat zou die goed moeten zijn, als je de neusriem hoger hangt dan mis je het uitgesneden stuk voren het bit, waar die het bot moet ontzien. Het ging me vooral om het kaptoom idee eigenlijk. Dus dan heb ik aan de competition weer niks. Verder rij ik die kleintjes niet onder het zadel, dit is puur en alleen longeerhoofdstel.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:33

Het onderste riempje hoort juist schuin te lopen en het ringetje van de neusriem hoort ongeveer boven het midden van de bitring te zitten. In mijn ogen zit hij dus inderdaad 1 tot 2 gaten te laag en is het hoofdstel dus te groot.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:43

Chesss schreef:
Hebben er mensen hier ervaringen met het dyon dressage trens hoofdstel? Fantastisch mooi hoofdstel, maar die prijs man. Hij heeft wel alles wat ik wil en zoek anatomisch kopstuk en neusriem. €310,- |( [ [url=m/4CK9oL.png]Afbeelding[/url] ]

Deze heeft een vriendin van mij. Echt een fantastisch hoofdstel, haar paard loopt er heel fijn op.