Diep zadel en de rug van het paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Diep zadel en de rug van het paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 16:56

unamie schreef:
volgens H.v Z is de onderlijn van een walzerboom ronder
volgens KN is enkel de polsterung iets dikker
wat is het nu?

[quote:"Bestfit"]
Afgelopen 2 jaar hebben wij geexpirimenteerd met de nieuwe WALZER boom in het Symphonie zadel.
Dit verschil is voor een leek niet zo gemakkelijk te zien.
Wij noemden dat zadel de SYmphonie Plus voor Dames. (breder en diepere en zachtere zit)
Sinds een maand heet dit zadel de RUMBA waardoor het gemakkelijker te onderscheiden is van de normale Symphonie en misverstanden uit de wereld zijn.
[/quote]

*zucht*
De walzer boom is sinds 2002 in gebruik.
KN.at zegt niet wanneer ze die verandering aan de walzerboom hebben doorgevoerd, dat kan inprincipe in 2006 wel gebeurd zijn Wow!

Bestfit schreef:
Vanaf 2002 heeft KN een nieuwe zadelboom, DE WALZER ZADELBOOM.
Deze is iets dieper en breder in het zit gedeelte.
De onderlijn is iets ronder.

de onderlijn is iets ronder dan de andere boom die men anders in de symfonie gebruikt.. Haha!

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:01

Ohja, ik was het nog bijna vergeten te vermelden Bloos maar ik ben dus naar kale zadelbomen ga kijken bij 3 (!) verschillende en bekwame zadelmakers. Ik heb de bomen van Passier, KN, Schumacher, Stubben, Kieffer en Prestige gezien. Ik zou begot niet weten waar ik een "slag/ knik" zou moeten gezien hebben. De zadelmakers lachten me overigens ook uit toen ik de essentie van onze discussie uitlegden Clown Zegt genoeg, niet?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:39

Precious20 schreef:
De zadelmakers lachten me overigens ook uit toen ik de essentie van onze discussie uitlegden Clown Zegt genoeg, niet?

zegt idd genoeg over de zadelmakers bedoel je? Clown

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 23:19

unamie schreef:
Precious20 schreef:
De zadelmakers lachten me overigens ook uit toen ik de essentie van onze discussie uitlegden Clown Zegt genoeg, niet?

zegt idd genoeg over de zadelmakers bedoel je? Clown

Heb jij je flair zadels al opgehaalt? en heb je dus foto's?

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 23:21

Toevallig ben ik vandaag bij van Triest geweest Tong uitsteken en die heeft me laten zien hoe een boom op een paard moet liggen en waar hij op moet dragen enz. en ook liet hij me de twee bomen van KN zien en er zat wel degelijk verschil in.. de ene boom draagt mooi over het hele paard en de andere boom die draagt maar op 1 punt, maar ik ga me verder niet teveel in deze discusie mengen omdat ik er niet genoeg verstand van heb helaas.. Bloos
Ik heb wel slechte ervaringen met zadels van verschillende merken maar ik zal ze niet noemen hier Clown en ik denk dat heel veel paarden niet goed passende zadels op hebben Verdrietig en dat daar nog heel veel werk in zit voor Goede zadelmakers Cool

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 23:25

hij liet je dus 2 bomen zien en vertelde erbij dat ze van KN waren?
jammer dat je geen foto's hebt gemaakt Haha!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 23:32

Alane schreef:

Helaas Fototoestel net weggebracht om te laten maken ... Haha! ja het waren KN bomen zei hij en liegt hij dan lieg ik... Blond

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 23:36

Kajanus schreef:
Alane schreef:

Helaas Fototoestel net weggebracht om te laten maken ... Haha! ja het waren KN bomen zei hij en liegt hij dan lieg ik... Blond

nee hoor... als hij niet de waarheid vertelt.. dan hoef jij nog niet te liegen Haha!

volgens KN en Hans van Zuidweg, reseller van KN, is er geen verschil in bomen van KN van voor of na 19xx .

Blijf het een beetje vaag vinden allemaal Haha!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 23:38

Alane schreef:

ga zelf maar eens kijken
ogen zeggen meer dan foto's Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 23:46

unamie schreef:
Alane schreef:

ga zelf maar eens kijken
ogen zeggen meer dan foto's Knipoog

en waar blijf je dan met je 'grote' mond dat je foto's zou maken? Tong uitsteken Haha!

Ik hoef niet bij van Triest te kijken, een zadelmaker die merken 'zwart' maakt is in mijn ogen geen goede zadelmaker...

Ik ga wel uit van mijn eigen weten, kennis en ervaring en overleg wel met mijn 'eigen' zadelmaker, gaat al 25 jaar perfect samen en ook goed Haha!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 23:54

Alane schreef:
en waar blijf je dan met je 'grote' mond dat je foto's zou maken? Tong uitsteken Haha!

ik zeg niet dat ik geen foto's gemaakt heb Tong uitsteken
maar met eigen ogen zien is betrouwbaarder dan klakkeloos alles aannemen van iedereen
en ik vertrouw nog het meest op mijn eigen ogen Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 00:00

unamie schreef:
Alane schreef:

ik zeg nergens dat ik geen foto's gemaakt heb Tong uitsteken
maar met eigen ogen zien is beter dan klakkeloos alles aannemen van iedereen
en ik vertrouw nog het meest op mijn eigen ogen die bedriegen me n.l. nooit Knipoog

herstel: Waar blijf je dan met je foto's?

klakkeloos aannemen is ook het 'verhaal' van van Triest geloven...
Hoeveel zadels heeft hij voor jou ogen uit elkaar gehaalt en je de verschillende bomen laten zien?

Als je er geen weet van hebt kunnen ze jou en ook mij van alles 'wijs'maken... Maar als verschillende zadelmakers onafhankelijk van elkaar hetzelfde verhaal vertellen dan ben ik toch geneigd al die verschillende zadelmakers te geloven... ...
Maar ook mijn eigen zadelmaker... die kwam met de volende verklaring: Men verprutst 1 boom, of als hardleers bent meerdere en maakt je klanten wijs dat die bomen in hun zadels zitten/ hebben gezeten en voila... (even een samenvatting) verklaart natuurlijk de tegenstrijdige berichten van de andere zadelmakers/fabrikanten en het verhaal van Van Triest Haha!

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 00:20

Alane schreef:

klakkeloos aannemen is ook het 'verhaal' van van Triest geloven...
Hoeveel zadels heeft hij voor jou ogen uit elkaar gehaalt en je de verschillende bomen laten zien?

Als je er geen weet van hebt kunnen ze jou en ook mij van alles 'wijs'maken... Maar als verschillende zadelmakers onafhankelijk van elkaar hetzelfde verhaal vertellen dan ben ik toch geneigd al die verschillende zadelmakers te geloven... ...
Maar ook mijn eigen zadelmaker... die kwam met de volende verklaring: Men verprutst 1 boom, of als hardleers bent meerdere en maakt je klanten wijs dat die bomen in hun zadels zitten/ hebben gezeten en voila... (even een samenvatting) verklaart natuurlijk de tegenstrijdige berichten van de andere zadelmakers/fabrikanten en het verhaal van Van Triest Haha!

het heeft er alle schijn van dat er bomen zijn geprepareert om hun visie te ondersteunen.
Kan het me bijna niet voorstellen want dat zou erg "triest" zijn.
Ik kan geen knik vinden zoals die beweert word er te zijn en met mij vele collega's....
Laatst bijgewerkt door harnessmaker op 19-08-06 06:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 00:35

Koop gewoon een zadel waar je leker op rijdt en die goed past bij je paard. Neem een goed zadelmaker mee om te passen enlaat je door verschillende mensen informeren. Als je zelf goed kijkt en op je paard let zie je vast wel of een bepaald zadel geschikt is. Ik denk dat beginners veel baat hebben bij een dergelijke diepe zit en dat er inderdaad paarden zijn die daar niet tegen kunnen maar er zijn er ook genoeg die er wel tegen kunnen want dit soort zadels zijn er al te lang in de maak zodat ze nu niet ineens per se slecht zouden zijn.

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 00:55

Jeskoo schreef:
Koop gewoon een zadel waar je leker op rijdt en die goed past bij je paard. Neem een goed zadelmaker mee om te passen enlaat je door verschillende mensen informeren. Als je zelf goed kijkt en op je paard let zie je vast wel of een bepaald zadel geschikt is. Ik denk dat beginners veel baat hebben bij een dergelijke diepe zit en dat er inderdaad paarden zijn die daar niet tegen kunnen maar er zijn er ook genoeg die er wel tegen kunnen want dit soort zadels zijn er al te lang in de maak zodat ze nu niet ineens per se slecht zouden zijn.

En heb jij van de mensen waarvan de paarden wel tegen een dergelijke diepe zit kunnen de fyshio en DA rekeningen gezien??

Het zijn meestal de goede sullen paarden die het toelaten ja. Maar de paarden met een beetje pit die laten het wel merken wanneer iets van het tuig niet helemaal bevalt. Zo is mijn merrie bijvoorbeeld een goede graadmeter. Ze is in het verleden altijd met een niet goed passend zadel gereden. (niet bij ons maar bij haar vorige eigenaren) Zo heeft ze nu een opzadel trauma. Het gaat nu gelukkig goed omdat ze mij vertrouwt en ik echt een goede band met haar heb. Maar met rijden merk ik het meteen. Heb in de tijd dat ik zadel zoekende was zoveel zadels geprobeerd ja zelfs de onbekendere merken en 'goedkopere merken'. OP den duur sta je overal voor open en ga je inderdaad denken dat als het maar goed bij beide past het wel goed is. Allen op den duur merk je toch echt wel dat kwaliteit ook mee speelt en naderhand merkte ik gewoon dat ze niet tegen de zadels kon. Nu heb ik een zadel wat haar goed ligt en voor mij ook prima is. Ze loopt weer lekker en met het opzadelen gaat het ook gewoon goed.

Ik ben dus van mening dat het dus ook met het karakter van het paard te maken heeft. Dat is net zo als met manege paarden. Manege paarden zijn er om mensen het paardrijden op te leren. Niet elke leerling is een geboren ruiter en zal dus af en toe onbewust een bellemering voor het paard zijn. Toch zijn de paarden daar tegen opgewassen. Dat heeft te maken met de karakters van de paarden. Er wordt niet voor niets gevraagd om 'brave paarden' voor maneges. Met andere woorden, vergevingsgezinde paarden. Zo werkt het met zadels in mijn ogen net zo. Het ene paard tolereert het gewoon en het andere niet. Maar of zn paard er dan wel of geen 'last' van heeft?? Tja wie zou het zeggen.....

Het is het zelfde als met schoenen en de mens. Hoeveel mensen dragen wel niet slecht passende schoenen. In het begin merk je het niet en loop je er mee door. Totdat je een keer bij een arts of fyshiotherapeut komt die je er op wijst dat de schoenen die jou nog zo lekker zaten je schade aangebracht hebben die bija niet meer te verhelpen is....Dan kan je nog wel pijnloos zijn en het accepteren maar de schade zit er wel..

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 08:41

harnessmaker schreef:
het heeft er alle schijn van dat er bomen zijn geprepareert om hun visie te ondersteunen.
Kan het me bijna niet voorstellen want dat zou erg "triest" zijn.

als je dat denkt.. zegt dat natuurlijk meer over jou dan over hem Ziek

harnessmaker schreef:
Ik kan geen knik vinden zoals die beweert word er te zijn en met mij vele collega's....

dat het is droevig gesteld met de "deskundige" zadelmakers wordt zo wel steeds duidelijker
niet eens weten waar een boom precies draagt of hoort te dragen ..en het verschil in model bomen niet eens zien Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door unamie op 19-08-06 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 08:46

Alane schreef:

ik ben aan jou niets verplicht Knipoog

Alane schreef:
[klakkeloos aannemen is ook het 'verhaal' van van Triest geloven...

[/quote]

oordelen van achter de computer en dan afgaan op anderen is iets anders, dan oordelen over iets wat je met eigen ogen hebt gezien Doei, doei

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 11:29

Pff Unamie, ik word echt moe van jou...
Heel wat pagina's terug had je belooft dat je foto's zou gaan maken en deze plaatsen in een vervolgtopic. Dan zou iedereen het probleem gaan inzien. Je zou begin augustus naar VT gaan. Wel, we zijn meer dan half augustus en nog altijd geen foto's?!
Hoe langer dit duurt, hoe meer dat ik denk dat je je nonsensverhaal niet kan ondersteunen met harde bewijzen. Het enige wat jij doet, is andere zadelmakers bestempelen als "ondeskundig". Heel naief in mijn ogen. Want er zijn in deze wereld meer dan één of 2 goede zadelmakers.
Ik ben trws de beste zadelmakers hier in Belgie gaan opzoeken en verschillende verdelers (o.a. KN, Kieffer, Schumacher, Passier) én ik heb de mening gevraagd van verschillende osteopathen, fyiso's en manuele therapeuten. En die weerleggen stuk voor stuk jouw verhaal.
En ja, ik heb de bomen met eigen ogen gezien. Ik heb ze ze zelfs uit het zadel zien halen.
En nu jij...

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 11:42

ach Presious ook al zou ik foto's plaatsen...
dan wordt er weer gesugereerd dat de bomen geprepareerd zijn... etc Slapen
laat ieder zijn eigen ideen nu maar volgen, want we blijven in herhaling vallen

Harnessmaker zou trouwens toch ook langsgaan Pling

volgens mij kan er trouwens wel een slotje op dit topic
want er wordt niks nuttigs meer vermeld Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 13:07

unamie schreef:
ach Presious ook al zou ik foto's plaatsen...
dan wordt er weer gesugereerd dat de bomen geprepareerd zijn... etc Slapen
laat ieder zijn eigen ideen nu maar volgen, want we blijven in herhaling vallen

Niet gesuggereerd ik geef enkel weer wat volgens mijn zadelmaker aan de hand zou kunnen zijn... met de nadruk op "zou kunnen"

En zeker ben je aan mij niets verplicht... je hebt enkel (dacht zelfs meerdere malen) toegezegd om foto's te plaatsen...

Als volgens jou het zo duidelijk te zien is als een kale boom op een bok ligt dan zou het met foto's ook te zien moeten zijn....

Unamie schreef:
oordelen van achter de computer en dan afgaan op anderen is iets anders, dan oordelen over iets wat je met eigen ogen hebt gezien

Het ligt er aan wat je te zien hebt gekregen Unamie....
Soms moet je niet geloven wat je ziet of te zien krijgt, en daar zijn legio voorbeelden van...
neem bijv. de aarde, is die rond of plat? als je je ogen moet geloven plat.. Haha!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:11

Alane schreef:
Soms moet je niet geloven wat je ziet of te zien krijgt, en daar zijn legio voorbeelden van...
neem bijv. de aarde, is die rond of plat? als je je ogen moet geloven plat.. Haha!

dat weet je pas als jij het ook hebt gezien Pling
en aangezien jij niets wil zien, omdat hij "in jou ogen" geen goede zadelmaker is.....
(hoe je trouwens aan die mening komt, mag Joost weten,
want je kent hem niet eens, laat staan zijn werkwijze Scheve mond )..
dus neem je weer klakkeloos de mening van iemand anders over!
waar práten we dan nog over Slapen

het frappante vind ik wel dat iedereen die het ziet, ook meteen snapt waar het probleem zit Haha!
getuige het verhaal weer van Kajanus!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:53

unamie schreef:
Alane schreef:

dat weet je pas als jij het ook hebt gezien Pling
en aangezien jij niets wil zien, omdat hij "in jou ogen" geen goede zadelmaker is.....
(hoe je trouwens aan die mening komt, mag Joost weten,
want je kent hem niet eens, laat staan zijn werkwijze Scheve mond )..

Je moet mijn geen woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb...

unamie schreef:
dus neem je weer klakkeloos de mening van iemand anders over!
waar práten we dan nog over Slapen
Van iemand anders?!?!?!?!?
die iemand anders is oa: fabrikant van KN zelf, een reseller van KN, fabrikant van Passier, Stuebben, Kieffer .... Dat zijn niet zomaar 'iemand' maar mensen die het hebben over hun eigen produkten...
Waar jij het over hebt is een zadelmaker... een zadelmaker die je verschillende bomen laat zien en je daar iets bij vertelt wat jij dan ziet en ervaart als de waarheid, en ik zou dat waarschijnlijk ook doen echter met de info die ik nu heb heb ik mijn twijfels of de bomen met de naam KN ook daadwerkelijk KN bomen zijn.
Waarom heeft mijn zadelmaker, of andere zadelmakers en zelfs de fabrikanten dat nog nooit gezien?

unamie schreef:
het frappante vind ik wel dat iedereen die het ziet, ook meteen snapt waar het probleem zit Haha!
getuige het verhaal weer van Kajanus!

Wie is iedereen? zadelmakers? fabrikanten?
Of jij snapt mij niet of je wilt me niet snappen... Van Triest zal je daadwerkelijk 2 verschillende bomen hebben laten zien, de vraag is dan alleen waren het beide daadwerkelijk KN bomen?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:59

Alane schreef:

Alane schreef:

Ik hoef niet bij van Triest te kijken, een zadelmaker die merken 'zwart' maakt is in mijn ogen geen goede zadelmaker...

dit zijn toch echt jou woorden Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:46

unamie schreef:
Alane schreef:

Alane schreef:

dit zijn toch echt jou woorden Knipoog

ja op die fiets, maar ik doelde daarbij niet op zijn werk... en ik had het idee dat jij daar wel op doelde met je woorden:
Unamie schreef:
dat weet je pas als jij het ook hebt gezien

Maar wederom zoek je net overal de woorden eruit om over te 'melken' ipv bij het onderwerp te blijven...
oa je foto's, want met die foto's kon je ons allemaal overtuigen... ... ...

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:48

ik ben ook niet zo voor een diepe zit, mijn verzorgpaard heeft een BR vivaldi zadel, en die heeft een vlakke zit, en hij zit ook lekker Lachen