Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sintara schreef:Ik weet het niet, je ziet toch nog steeds heel veel paarden met de gespen in de oksels 'omdat dat zo hoort bij een dressuur singel'.
Maar dan wel prutsen met bontjes enzo omdat ze wondjes krijgen
maralyn schreef:Sintara schreef:Ik weet het niet, je ziet toch nog steeds heel veel paarden met de gespen in de oksels 'omdat dat zo hoort bij een dressuur singel'.
Maar dan wel prutsen met bontjes enzo omdat ze wondjes krijgen
Maar dat zie je met alles toch?
Ik zie ook nog heel veel paarden met een strakke neusriem omdat ze anders met rijden hun mond openen. Dat het aan de ruiter ligt, tja... Dat moet nog even doordringen.
Eerder dacht ik ook zo. Bij alle ik trouwens. Maar voor kennis heb je tijd en goede voorbeelden nodig.
Ik denk dat het over vijf jaar er heel anders uit gaat zien en misschien wel passende dressuur singels tot 110 cm.
Hoe meer vraag. Hoe meer aanbod.
mlanghou schreef:- zijn er nog meer merken die goede maanvormige bontsingels hebben?
mlanghou schreef:- zit er verschil in de mate van ronding (hij moet natuurlijk niet recht trekken als je m singelt)?
mlanghou schreef:- zit er verschil in kwaliteit van het bont? dikte / hoe lang ze goed blijven?
mlanghou schreef:- zit er verschil in de breedte van de singels (op de breedste punten midden en bij de gespen en smalste punten bij de ellebogen? - hoe breed zijn jullie singels op die punten?
mlanghou schreef:- welke hebben een losse bonthoes en welke hebben het bont vast? Ik snap dat los makkelijker is met wassen, maar vast lijkt me stabieler.... Ervaringen?
mlanghou schreef:- deze singels zijn volgens mij altijd van stof. Klopt dat? Die van mattes hebben een nylon inlage - blijven ze dan vormvaster / betere drukverdeling / geen harde randen?
Ellen1983 schreef:Eerste keer met deze nieuwe singel gereden.
Anatomisch gevormd, 70 cm.
Zadel is netjes op zijn plaats gebleven.
Vóór het rijden:
[ [url=m/XRFpZW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na het rijden:
[ [url=m/PLwnao.jpg]Afbeelding[/url] ]