[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 01:01

Kwetal schreef:
Wat zonde dieseltje :( zo'n groot achterwerk heb je toch niet?

Helaas schijnbaar wel...(zoals ik al zei ik heb broekmaat 40) hij heeft nu echt te veel druk op het achterste gedeelte waar het het dus niet wilt hebben.
Baal als een stekker hiervan, wordt het toch opzoek naar een normale maat. Voor de time being ga ik terug op een boomzadel

Buitenzinnig

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:42

Even wat pads geprobeerd van Christ en we hebben een hele mooie gevonden die goed onder een Roma/firenze past (zadelvormig) en in 2 maten, voor zowel piccolo als normale maat 2 verschillende lengtes!

Afbeelding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:47

Mooi! Verkoop jij die ook? En zijn ze er in verschillende kleurtjes?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:56

Ja, ik verkoop alles van Christ.
Alleen zwart en bruin. Kosten incl. inlagen 125

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 11:32

Ik ben eindelijk geslaagd voor een vliegen rij deken.. Is natuurlijk een groot paard en de boomloosjes zijn vaak ook aan de grote kant.. voor de zadeluitsparing.. dus als tip voor de anderen.. :j
Ik heb zelf een maat 1 cheyenn, maar heb er ook nog zadeltassen aan de voorkant aan, denk dat hij dus ook best zou passen bij een maat 2.
Vandaag even snel de Amigo flyrider XL gepast. Had hem er even op gegooid, ligt niet echt keurig, maar goed. Het is wel een lichtelijk naveltruitje.. maar ben zo blij dat deze wel goed over die billen past.. :D

Afbeelding
Afbeelding

Kiwi was er nu nog niet echt blij mee.. :=

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:02

Hahaha, dat is wel veel paard met weinig deken ...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:15

haha, super, zelfs die grote maat staat nog strak!
Ik rij met een gewone vliegendeken dat ik ipv rond de hals rond het zadel vastmaak, werkt prima :D

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:17

:') langer voor de buik ga ik ze niet vinden ben ik bang... _O-

Deken lag nu ook wel erg ver naar achteren getrokken.. zal m nog eens een keertje netjes er op leggen..

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:31

Die deken heb ik ook in dezelfde maat, ik ook steeds meer denken dat ik een koudbloed heb i.p.v. een Groninger (= zwaar warmbloed) Ik heb hem nog niet met mijn Ghost gebruikt maar heb nu goede hoop dat het gaat passen.

Als je de deken iets naar voren legt denk ik dat hij inderdaad mooier gaat liggen, randje van de deken echt tegen de de achterkant van het zadel aan. Dan ligt de beenuitsparing ook mooier en is de buik meer bedekt.
Eventueel zou je een het klittenband tussen de deken en de hals wat kunnen verlengen zodat er minder druk op de schouder staat. Lijkt mij fijner voor je paard.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:35

feit is wel dat de trekpaarden meer bescherming nodig hebben op de kont door het ontbreken van de staart op de buik veeg ik de vliegen weg met mijn been of zweep, de kont is al moeilijker.
Maar ik denk dat door het klittenband tussen de twee delen te verlengen het inderdaad fijner zal zijn :).

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:35

Hij lag inderdaad erg naar voren, waardoor hij erg trekt. Heb er ook niet mee gereden.
Was zo blij dat het ruim over die kont viel. Dat ik gelijk foto's heb staan maken _O- Paard heeft een korte staart.. dus een lange deken is wel erg fijn tijdens het rijden.

Edit; inderdaad Duhelo

En ik weet ook niet of ik veel met hals zal gaan rijden.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:25

Helene83 schreef:

Deken lag nu ook wel erg ver naar achteren getrokken.. zal m nog eens een keertje netjes er op leggen..

je zou deze voor westernzadels kunnen proberen evt https://www.kramer.be/vliegendeken.htm? ... &ci=257166

bij de haf hangt maat 185 tot bijna op haar knieën

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:06

Ik heb ook westernvliegendekens voor mijn boomloze pony's :D Past een stuk beter qua zadeluitsparing.

Heb nu een nieuwe pony er bij dus als iemand nog eentje over heeft in maat 185 :))
(sowieso dekens in 185... vliegen, winter, zweet... want wil 'm van de winter scheren, maar dat is heel erg offtopic)

Ach mijn wishlist is nog laang... wil die Kifra pad winnen (vandaag werd dat toch bekend gemaakt?) en een andere pad nog voor de zomer, en een fra singel... Is niet goed om er een nieuwe pony bij te krijgen haha dan moeten er ook nieuwe spullen komen :o

@ Dieseltje: ik zit met maat 40 prima in een normale maat Quilty, kan me goed voorstellen dat een piccolo te klein is. Mijn vriendin met maat 36 was het zadel dan wel weer erg groot voor.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:27

Safiera schreef:
Ik heb ook westernvliegendekens voor mijn boomloze pony's :D Past een stuk beter qua zadeluitsparing.

Heb nu een nieuwe pony er bij dus als iemand nog eentje over heeft in maat 185 :))
(sowieso dekens in 185... vliegen, winter, zweet... want wil 'm van de winter scheren, maar dat is heel erg offtopic)

Ach mijn wishlist is nog laang... wil die Kifra pad winnen (vandaag werd dat toch bekend gemaakt?) en een andere pad nog voor de zomer, en een fra singel... Is niet goed om er een nieuwe pony bij te krijgen haha dan moeten er ook nieuwe spullen komen :o

@ Dieseltje: ik zit met maat 40 prima in een normale maat Quilty, kan me goed voorstellen dat een piccolo te klein is. Mijn vriendin met maat 36 was het zadel dan wel weer erg groot voor.

Neeeee dat kan niet! Die wil ik al winnen. :')

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:28

hobbelheks schreef:
Helene83 schreef:

je zou deze voor westernzadels kunnen proberen evt https://www.kramer.be/vliegendeken.htm? ... &ci=257166

bij de haf hangt maat 185 tot bijna op haar knieën

Maar dan is hij bij de kont waarschijnlijk te kort.. en dat vind ik ff belangrijker. Is overigens een trekpaard van 175 en de deken is maat 205..
Maar goed.. ff on topic.. De uitsparing is dus ook groot genoeg voor mijn boomloosje met tassen aan de voorkant van mijn zadel.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 15:48

Neeee die kifra pad kunnen jullie niet winnen, want mijn voorspelling is dat ik hem ga winnen :p

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 15:53

Nee joh.. ik ik ga hem winnen! :')

annnneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 16:29

Hoi!
Met mijn pony ben ik verschillende boomloze zadels aan het uittesten. Nu heb ik vandaag een BF Barrydale ontvangen en meteen even proef gereden. Super fijn zadel, ik zat echt in het zadel ipv dat ik erop zat wat ik bij een BF London en Ghost Firenze had.
Maar toen ik de barrydale eraf haalde keek ik even naar de zweetafdruk. Waar ik ongeveer zat was hij droog op zijn rug, terwijl er rond om heen wel zweet zat. Is de druk verdeling dan niet goed?
Het zadel klemde voor zover ik kon voelen nergens, maar ik vind het wel raar dat op mijn zit plek een droge plek ontstaat. Ik heb niet heel fanatiek gereden, aangezien pown herstellende is van blessures dus ongeveer een halfuur gestapt en 3 rondjes gedraafd links en rechtsom. Het was wel benauwd in de binnenbak

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 16:42

annnneeee schreef:
Hoi!
Met mijn pony ben ik verschillende boomloze zadels aan het uittesten. Nu heb ik vandaag een BF Barrydale ontvangen en meteen even proef gereden. Super fijn zadel, ik zat echt in het zadel ipv dat ik erop zat wat ik bij een BF London en Ghost Firenze had.
Maar toen ik de barrydale eraf haalde keek ik even naar de zweetafdruk. Waar ik ongeveer zat was hij droog op zijn rug, terwijl er rond om heen wel zweet zat. Is de druk verdeling dan niet goed?
Het zadel klemde voor zover ik kon voelen nergens, maar ik vind het wel raar dat op mijn zit plek een droge plek ontstaat. Ik heb niet heel fanatiek gereden, aangezien pown herstellende is van blessures dus ongeveer een halfuur gestapt en 3 rondjes gedraafd links en rechtsom. Het was wel benauwd in de binnenbak

welke pad en inlages heb je gebruikt?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 16:43

Een grote droge plek kan geen kwaad (zie ook filmpje dat hier al een paar keer gepost is).
Het is logisch dat er geen/minder zweet komt op de plek waar je zit. Alleen als je pony duidelijk gevoelig is op de rug na het rijden, of als je kleine, scherp afgetekende, droge plekken hebt, is er reden tot zorgen. Klinkt alsof jullie met de Barrydale het ideale zadel gevonden hebben! :)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 16:52

Vandaag foto's gemaakt van de Lazy Mountain op pony met hoge schoft.
Het lijkt alsof het zadel achterover helt, dit is echter niet zo, komt door de nog nieuwe zitting.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 17:00

Stond vanmiddag ineens naast mijn paard in plaats van dat ik erop zat. Discussie tussen links en rechts in galop en ik dacht de knop vast te kunnen pakken. _O-

Schitterend zadel, maar voor mij in combi met een maffe fjorden ruin waar een flinke dosis karakter en humeur in zit geen succes. :')

Heb foto's al staan op Facebook kan alleen op tablet niet de link van de foto's kopiëren en ben voorlopig nog even aan het werk.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 17:03

Heb je hem gekocht of alleen getest Marcella? Ik vind m wel heeeeeeel erg mooi! :~ <3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 17:05

Alleen testen gelukkig, want kopen gaat het zeker niet worden vlieg er iets te makkelijk eruit.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 17:06

Marcella schreef:
Stond vanmiddag ineens naast mijn paard in plaats van dat ik erop zat. Discussie tussen links en rechts in galop en ik dacht de knop vast te kunnen pakken. _O-

Schitterend zadel, maar voor mij in combi met een maffe fjorden ruin waar een flinke dosis karakter en humeur in zit geen succes. :')

Heb foto's al staan op Facebook kan alleen op tablet niet de link van de foto's kopiëren en ben voorlopig nog even aan het werk.

Balen Marcella, het is een leuk zadeltje!

Misschien eens een Freemax Western testen? O:)