De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 19:35

Nies_ schreef:
Oh ik had het bericht verwijderd na een stukje terug te hebben gelezen :)) Dan ga ik ze bestellen, ze zijn ook niet zo gek duur.

Welke kleur heb jij ze genomen en waar besteld? Zijn steeds lastiger te krijgen zie ik nu via google, veel webshops die ze hadden hebben ze nu niet meer erop staan. Misschien dan toch nu nog maar een setje bestellen :Y)

Damelza

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 19:39

Ik ga ook even volgen en alles doorlezen.

Ben opzoek naar fijne beschermers voor losgooien/dressuur/springen en geschikt voor modder en waar de benen ook nog eens lekker koel onder blijven.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 20:08

Zinzi_jewel schreef:
Heb vandaag de eskadron Memo gebruikt!
Passen net aan dicht maar net is net genoeg .
Misschien kan ik ze iets vaster doen nog .
Maar beentjes waren zeker niet warm en nattig .
Ze heeft zeker een half uur gestaan met beschermers aan , voor we aan t werk gingen .
Ik is blij .
Alleen passen de springschoenen maat XL niet van eskadron . Terwijl mijn bruine BR springschoenen maat XL zeker groot zat zijn .

BR springschoenen vallen naar mijn idee aardig ruim, moeten mijn paarden ook een maat kleiner van hebben.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 21:05

Capriootje schreef:
Nies_ schreef:
Oh ik had het bericht verwijderd na een stukje terug te hebben gelezen :)) Dan ga ik ze bestellen, ze zijn ook niet zo gek duur.

Welke kleur heb jij ze genomen en waar besteld? Zijn steeds lastiger te krijgen zie ik nu via google, veel webshops die ze hadden hebben ze nu niet meer erop staan. Misschien dan toch nu nog maar een setje bestellen :Y)

Bij mijn grote vrienden EJ. Calevo heeft ze in alle kleuren voor 10 euro minder, maar heb nu de bruine met korting :Y) Voor de achterbenen heb ik ze niet besteld, eerst eens zien hoe ze bevallen.

De beschermers van Premier Equine met kevlar zou ik ook nog wel willen proberen. Die zijn op het moment omgerekend rond de €80,-

Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:08

Die heb ik besteld maar kreeg ze helaas niet dicht bij Spook, zo balen want zagen er echt goed uit.

Ik heb rondom ook bij EJ besteld nu :)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:36

Capriootje schreef:
Die heb ik besteld maar kreeg ze helaas niet dicht bij Spook, zo balen want zagen er echt goed uit.

Ik heb rondom ook bij EJ besteld nu :)

Dikpoot :P

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:42

Vielen ze hetzelfde als Veredus of nog strakker? Angel past die ook alleen met opgeschoren benen dus strakker zal niet passen dan.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:50

Strakker dan veredus, die krijg ik net aan dicht maar dan zitten ze wel erg strak. Deze kreeg ik echt niet dicht helaas. Ja dikpoot is hij wel, een olifant is er niks bij := Eskadron valt echt mooi ruim en past hem gewoon goed dus ben maar gestopt met verder zoeken, was om gek van te worden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:53

Dat is jammer. Dan is het nog even afwachten hoe die andere zich gaat ontwikkelen.

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:54

Ik moet helaas ook weer opzoek, de Veredus piaffe revo die ik nu heb zijn helaas toch net iets te lang dus die mogen weg..

Iemand die een goede tip heeft? Pony heeft korte maar stevige beentjes, bij cob is de hoogte goed maar het klitteband past dan meestal net aan. Full is meestal net te hoog.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:00

Welke beenbeschermers heb je t over Capriootje ,die je nu opnieuw bestelde ?!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:01

Eskadron flexisoft air.

Welke maat heb je de Veredus, snorremans?

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:05

Nies_ schreef:
Eskadron flexisoft air.

Welke maat heb je de Veredus, snorremans?

Ik heb van de Piaffe maat L, de M was te klein qua sluiting. Misschien dat een ander paar Veredus wel gaat lukken in maat M, dat zou ik nog wel eens uit kunnen proberen.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:11

Maat L is voor de echt grote paarden, dus niet zo gek dat die voor jouw pony met maat cob te lang zijn...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:18

Dat zijn wel echt groffe benen dan. Ik heb de piaffe evo liggen in maat S, dacht eigenlijk dat die een stuk ruimer vielen dan de carbon gels, maar kan er ook naast zitten aangezien ze al tijden stof liggen te vangen. De Eskadron pro active hoef je in ieder geval niet te proberen, die vallen vrij krap.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:25

Nies_ schreef:
Bij mijn grote vrienden EJ. Calevo heeft ze in alle kleuren voor 10 euro minder, maar heb nu de bruine met korting :Y) Voor de achterbenen heb ik ze niet besteld, eerst eens zien hoe ze bevallen.

EJ :r

vertik meestal om daar wat te kopen haha. Behalve als ik op zeer korte termijn iets moet hebben. Dan wil ik nog weleens heengaan en dan duim ik altijd heel hard dat ze het nog in de goede maat hebben

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:26

snorremans schreef:
Ik moet helaas ook weer opzoek, de Veredus piaffe revo die ik nu heb zijn helaas toch net iets te lang dus die mogen weg..

Iemand die een goede tip heeft? Pony heeft korte maar stevige beentjes, bij cob is de hoogte goed maar het klitteband past dan meestal net aan. Full is meestal net te hoog.

Mijn paard heeft exact hetzelfde. Lengte cob, breedte full.
Ik hoop dat de le mieux snugboots in m passen.

Verder passen beenbeschermers vaak wel. Bijv. Back on track beenbeschermers, premiere equine crossbeschermers, woof wear club brushing boot (pijpkous-achtig) en dat was t zo wel..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:28

Damelza schreef:
Nies_ schreef:

EJ :r

vertik meestal om daar wat te kopen haha. Behalve als ik op zeer korte termijn iets moet hebben. Dan wil ik nog weleens heengaan en dan duim ik altijd heel hard dat ze het nog in de goede maat hebben

Haha nou zo is dat. Haal het eigenlijk nog liever ergens anders voor een hogere prijs, maar heb het inderdaad snel nodig. Nu nog hopen dat het inderdaad op voorraad is zoals er staat :')

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:38

MoniekV schreef:
Maat L is voor de echt grote paarden, dus niet zo gek dat die voor jouw pony met maat cob te lang zijn...

Voor het mooie zijn ze net wat te lang, is niet zo dat ze een aantal cm's te lang zijn..
De maat L en M van de Piaffe scheelt niet eens zoveel, heb ze in de winkel naast elkaar gehad.

De M van de Piaffe zou wel kunnen maar dan moet de sluiting op de eerste dicht, heb liever wat over. Ga een paar andere Veredus beschermers proberen in maat M, misschien dat dat wat is!

Bedankt in iede geval.

Jotoma: een paar van Le Mieux is ook wel het proberen waard! Zou je mij willen laten hoe ze bij jou paard vallen? :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:42

Ja zeker, voor mij komen ze al als winnaar uit dit topic nav de ervaring van oa TS.
Ik heb nu alleen nog voor de achterbenen en ik hoop toch echt met 1,5 week de voorbenen binnen te hebben.
Achter alleen nog gepast, hele fijne pasvorm. Nog nooit peesbeschermers gehad die als 'gegoten' zaten. Hopelijk gauw de voorbeschermers binnen en dan volgt mijn review zeker!

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 00:05

Nies_ schreef:
Capriootje schreef:

De beschermers van Premier Equine met kevlar zou ik ook nog wel willen proberen. Die zijn op het moment omgerekend rond de €80,-

[ Afbeelding ]

Je mag ze van mij overnemen. Stuur me anders even een pb als je interesse hebt. Is maat full

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 09:48

Nies_ schreef:

[ Afbeelding ]

Welke had je besteld? ik kan precies niet volgen hihi :=

die met kevlar lijken mij wel goed om te gaan springen :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 09:51

Ja, sorry. Ik had het antwoord al gevonden en mijn bericht verwijderd, maar Capriootje had al een reactie getypt :') Het gaat om de Eskadron flexisoft air.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 09:55

Aah :) haha oke nu kan ik volgen :D

edice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:30

Heeft er iemand de eskadron allround?
Wat is de lengte van een full, voor en achter?