WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zappertje84

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:27

nee, nog altijd niets. Ga nu naar de post mijn ingebrekestelling aangetekend verzenden.
Mijn geduld is op.. :(

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:41

Balen zeg Zappertje!
Hopelijk helpt het en gaat het toch nog opgelost worden...

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:55

Niet zo netjes dat ze nu zo lang op zich laat wachten Zappertje.

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:58

Net nu krijg ik nog een mail binnen van wow zelf, wordt beweerd dat het mogelijk is dat een paard op enkele dagen een boommaat kan groeien.. en ze zegt dat ik de problemen met de eerste fitter moet oplossen want dat ze geen andere fitter willen sturen omdat deze normaal gezien heel goed werk levert...
wat een onzin. ik ga zooooo blij zijn als ik van het zadel vanaf ben en koop nooit nog zoiets..

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:29

wat een onzin,
als ik zelf niet zo blij was met mijn wow zou ik er ook nooit een kopen als ik zoiets zou lezen.....

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:44

Nou lekker dan Zappertje. Ik zou ook niet gecharmeerd zijn van deze reactie vanuit WOW. Je mag toch aannemen dat zij achter hun product en dus klachten van klanten zoals deze wat serieuzer opnemen.
Jammer maar zo krijgen ze een slechte reputatie en wordt het WOW concept om zeep geholpen.
Kan me voorstellen als je van plan bent er 1 aan te schaffen en je leest dit soort dingen dat je wel even 2x nadenkt en voor een ander zadel gaat. En dat is jammer, want goed toegepast is het een goed concept en een fijn zadel.

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:53

De grootste onzin vind ik dan nog dat ik niet eens een andere fitter mag nemen?? Ik kies toch wel zelf met wie ik wil samenwerken, losstaand van wie ik het zadel kocht. Staat er ook in de mail, ja het is normaal dat het zadel zo hoog ligt want dat zakt als je er gaat opzitten. Ja ok, het zakte wel een beetje, maar dan nog lag het bovenop m'n paard i.p.v. errond en knelt heel schoft en schouders in. Nu zit er HP 1 in en bijna geen lucht meer. Ik ben er zeker van dat het zadel niet past en merk dat de volle 100% aan m'n paard ook. Zeggen ze bij wow, ja trek uw plan ermee.. Is nu al zowat 7 weken aan de gang en het zit me nu wel écht hoog. Morgen ga ik met een wintec rijden die ik van een vriendin geleend heb. Daar hebben we een rode boom ingestoken om die te laten passen...

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:06

Jeetje wat heb je een gedoe ermee Zappertje!
Ik zat te denken om ook zo'n zadel te kopen, maar heb er nu niet echt vertrouwen meer in..

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:27

Zappertje ik denk dat het tijd word om eens contact met je rechtsbijstand verzekering op te nemen zodat de koop ontbonden kan worden.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:31

zappertje, heb je al een aangetekende brief naar de fitter gestuurd? dat je haar ene laatste kans wil bieden om het te corrigeren? en anders in gebreke stellen. Schrijf de brief even samen met de rechtsbijstand.
maar die tip was eerder gegeven.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:50

Zappertje84 schreef:
en ze zegt dat ik de problemen met de eerste fitter moet oplossen want dat ze geen andere fitter willen sturen omdat deze normaal gezien heel goed werk levert...

Ik vind dat op zich wel logisch, want WOW kan natuurlijk ook geen voorkeur gaan uitspreken dat een andere fitter het dan maar over moet nemen. Die bal ligt bij je zelf. WOW heeft een aantal fitters opgeleid en ik neem aan dat reacties zoals de jouwe heus wel zorgt dat er (achter de schermen) actie wordt ondernomen. Maar dat ze hun fitters niet afvallen en ook niet openlijk een voorkeur/advies voor een andere fitter uitspreken, vind ik begrijpelijk. En dan snap ik van jouw kant de frustratie heel goed dat je daar nog steeds geen hol mee opschiet, maar dit is nu tussen jou en je fitter.
Daarnaast is het natuurlijk erg lastig dat ze alles vanaf de mail moeten behandelen, wat ook nog eens geschreven is door iemand die het vertaald heeft (in het NL kunnen wij alles beter onder woorden brengen dan in het Engels), waardoor het voor hun ook erg lastig is om hier een oordeel over te vellen.

Ook zal het het, helaas, altijd zo blijven dat 1 op de zo veel problemen heeft, dat heb je met WOW, dat heb je met Hulsebosch, het zadel dat je bij de zadelmaker om de hoek koopt, of bij de grote ruitershop. Ik hoop echt dat je eruit gaat komen met je fitter en ik zou inderdaad rechtsbijstand inschakelen :j

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:28

Amaretto27 schreef:
Jeetje wat heb je een gedoe ermee Zappertje!
Ik zat te denken om ook zo'n zadel te kopen, maar heb er nu niet echt vertrouwen meer in..

Kan ik me voorstellen

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:30

Ik vind wel dat je de keuze vrijheid zou moeten hebben om een andere fitter langs te laten komen als de ene niet bevalt. Dat is toch vrijheid van keuze en daar betaal je toch voor?
Of zie ik het nou verkeerd?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:09

Natuurlijk heb je die vrijheid, het gaat erom dat WOW in dit geval niet zelf een andere fitter er op af stuurt (wat ik heel begrijpelijk vind). Dat is iets anders dan het 'niet mogen'.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:18

Zappertje84 schreef:
ik neem ook geen genoegen met 'ongeveer goed' maar beter dan dit krijgt ze het zadel niet.
Het gaat me ook niet om vage antwoorden, het gaat me om antwoorden waarvan ik weet dat het onzin is.

'ongeveer goed' is bij mij gelijk aan 'niet goed'. Als het 'niet helemaal goed te maken is', past het zadel niet punt. Dan moet ze het oplossen met een ander zadel/ onderdelen
or whatever. Als dat niet kan omdat het dan 'nog niet goed' is, is wow niet geschikt voor je paard en had ze je het zadel niet moeten verkopen,

goed dat je bezig bent met een ingebrekestelling, dat wow er niks aan doet begrijp ik wel, maar dat neemt niet weg dat de fitter hier niet correct handeld!

Zappertje84 schreef:
Net nu krijg ik nog een mail binnen van wow zelf, wordt beweerd dat het mogelijk is dat een paard op enkele dagen een boommaat kan groeien.. en ze zegt dat ik de problemen met de eerste fitter moet oplossen want dat ze geen andere fitter willen sturen omdat deze normaal gezien heel goed werk levert...
wat een onzin. ik ga zooooo blij zijn als ik van het zadel vanaf ben en koop nooit nog zoiets..

Als dat zo is ( wat me ENORM sterk lijkt) had de fitter je daarvoor moeten waarschuwen, dat is toch van de zotte :7

succes ermee en hou ons op de hoogte!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:19

Remember schreef:
Natuurlijk heb je die vrijheid, het gaat erom dat WOW in dit geval niet zelf een andere fitter er op af stuurt (wat ik heel begrijpelijk vind). Dat is iets anders dan het 'niet mogen'.

Ooh ok, ik dacht te begrijpen dat ze niet een andere fitter erbij mocht halen :o

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:20

Maar nog vind ik het een beetje rare zaak vanuit de fitter en ook vanuit WOW

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:25

Wow krijgt hierdoor een slechte reputatie, immers is het zadel zo goed als de fitter
;)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:26

Juist, dat is ook mijn punt

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:35

Esther28 schreef:
Remember schreef:

Ooh ok, ik dacht te begrijpen dat ze niet een andere fitter erbij mocht halen :o

Ik heb al enkele andere fitters proberen te overhalen om mijn zadel na te kijken, maar dan zeggen ze allemaal dat ik mijn eerste fitter moet laten komen. Ik kan met haar helemaal niet goed overweg, dus wil ik een andere fitter.
Dan had ik tegen wow engeland gezegd, kijk stuur me een andere fitter, mijn voorkeur gaat uit naar...
En die antwoorden dan nog steeds dat ik bij m'n eerste fitter moet blijven omdat die wel goed genoeg is???

Vandaag heb ik met een WINTEC zadel gereden, rode boom erin en hup, ging ze super mee, lekker los, niks gesteigerd of lastig met er hoofd schudden. Met de wow ging het helemaal niet goed. Het enige nadeel aan wintec, het zit me niet zo lekker...

ik kreeg vandaag ook een voorstel van de fitter. Ik moest zelf een afspraak maken bij een zadelpasser die niets met wow te maken mocht hebben (is al heeeel raar want laatst beweerde ze zelf dat een gewone zadelpasser niet bekend is met het concept) en dan zou zij tesamen met die zadelpasser komen om het zadel passend te maken.. Ok mooie dinges allemaal, maar wie gaat dat hele boeltje betalen???? Voor mij hoeft het écht niet meer..

Dit is een zinnetje uit haar mail
"De laatste keer dat ik bij je was lag naar mijn mening het zadel goed. Voor zover dat helemaal kon beoordeeld worden, want een paard dat nog pijn heeft, of herinnering aan pijn is niet helemaal objectief zoals je wel zal begrijpen."

ja een paard dat pijn heeft van het zadel loopt niet goed, zo simpel is dat!
vandaag was ze wel braaf en werkte goed, dus ligt het duidelijk aan de wow...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:36

Zappertje, is de niet-wow zadelmaakster al langs geweest om je zadel te bekijken ?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:43

Ik vind het echt een hele vreemde gang van zaken Zappertje....

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:07

Citaat:
Dit is een zinnetje uit haar mail
"De laatste keer dat ik bij je was lag naar mijn mening het zadel goed. Voor zover dat helemaal kon beoordeeld worden, want een paard dat nog pijn heeft, of herinnering aan pijn is niet helemaal objectief zoals je wel zal begrijpen."

Even gequote,

heb jij tijdens de laatste fitting tegen haar gezegd dat jij het zdel niet goed vond liggen?
en heb je gereden?

En ze heeft gelijk, hoeveel paarden zijn er met singeldwang terwijl de oorzaak al lang en breed weg is?
Wel vreemd dat die met Wintec erop dan niet dit probleem geeft, maar laat de fitter het oplossen. Hou de wintec bij de hand, laar haar de reactie op Wintec zien vs de reactie op de WoW.

En nog een laatste tip GA RIJDEN als de fitter er is. Wat ik uit jou verhaal opmaak is dat het zadel alleen op stand is bekeken, maar waarom ga je niet een rondje rijden met de fitter erbij?

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:16

De vorige keer dat de fitter er was heb ik gereden met het zadel (wow) maar als ik linksom wou en beetje stelling vroeg, ging ze in verzet. De fitter stond erbij toen het gebeurde. Met de wintec vandaag gaf ze de eerste keer linksom een kleine reactie en gaf toen onmiddellijk weer ontspanning.
Andere zadels zijn ook gepast (5zadels) maar allen waren die te smal vanvoor en lagen ook zo hoog. Met één van die zadels gaf ze net dezelfde reactie als met de wow, maar met de wintec (die dan opvallend breder is vooraan) geeft ze die reacties niet.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:25

Super vervelend dat je er niet uitkomt Zappertje. Ik denk dat het geen zin heeft om, op zicht, wolzadels te vergelijken met een Wow. Het hele zadel gedraagt zich anders dan wolzadel. Daarom snap ik ook niet dat je fitter adviseert om er een gewone zadelmaker bij te gaan zoeken. Dan gaan die 2 straks over jouw hoofd en portomonaie heen ruzie staan maken over de ligging van je Wow. Feit blijft dat je paard er niet fijn mee loopt.
Het zou ook zomaar kunnen dat je paard niet fijn reageert op de bewegelijkheid van lucht. Zeker als jij niet zo lekker erop zit en welicht wat gespannen bent (omdat je ervan uit gaat dat het mis gaat), kan lucht heel erg onrustig zijn. Mijn vorige paard liep volkomen anders toen ik er een (slecht passend) wolzadel op legde. ineens kon ze wel in balans galoperen en nageven. Ik heb toend e Wow eruit gedaan en een wolzadel gekocht, maar dat had dus niets met de Wow te maken.

Als je er niet uitkomt met de fitter of rechtsbijstand (hebben ze dat in Bels?) dan zou ik toch Eleonora Westebring laten komen. Zij is ook chiropractor en bewegingswetenschapper en kan heel goed beoordelen wat er mis gaat. Ik kan me niet voorstellen dat zij niet thuis geeft als je haar benadert, maar dat zal wel een beetje liggen aan de mate van ongenoegen die jij uit over de fitter of over Wow. Ze zal geen zin hebben om zich te mengen in een gevecht.