paarden115 schreef:hoi bokkers ik wil een zadel maar geen engels, maar spaanse en portugese zadels zie ik echt niet graag. Wat rraden jullie dan aan (liefst in belgie of nederland te verkrijgen?)
http://www.selleriecollet-import.be/
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
paarden115 schreef:hoi bokkers ik wil een zadel maar geen engels, maar spaanse en portugese zadels zie ik echt niet graag. Wat rraden jullie dan aan (liefst in belgie of nederland te verkrijgen?)
Bandida schreef:
Francis schreef:Bandida schreef:
Grappige site... m'n frans is niet best (zeg maar nagenoeg non-existent) dus ik klik op het taalkeuzevakje... Je kunt twee talen kiezen... Frans en Frans
Stocksaddle heb ik hier nog liggen voor de liefhebbers. Nagelnieuwe Horseman outfitter Stocksaddle met brede boom, worden niet meer gemaakt.
yole schreef:Dit vind ik ook wel een mooi zadel... en bovendien erg betaalbaar!
http://www.equitation-boutique.com/sell ... ques-0.htm
Cambiar schreef:Yole, mooi wel...maar goed? Wij zijn deze zomer eventjes gestopt nabij de Camargue bij een zadelmaker. Die heeft even uitgelegd waarom je beter niet zo'n goedkoop camargue zadel kunt kopen. Hij maakte er ook zelf, op maat. Die kosten 3000 euro. Hij wist dat ik geen zadel wou kopen en ik even uit interesse binnen gesprongen was. We hebben een erg leerrijk en aangenaam gesprek gehad.
Prijsverschil zit wel ergens in.
yole schreef:Cambiar schreef:Yole, mooi wel...maar goed? Wij zijn deze zomer eventjes gestopt nabij de Camargue bij een zadelmaker. Die heeft even uitgelegd waarom je beter niet zo'n goedkoop camargue zadel kunt kopen. Hij maakte er ook zelf, op maat. Die kosten 3000 euro. Hij wist dat ik geen zadel wou kopen en ik even uit interesse binnen gesprongen was. We hebben een erg leerrijk en aangenaam gesprek gehad.
Prijsverschil zit wel ergens in.
Dat klopt. Over de kwaliteit van dit zadel durf ik me niet uit te spreken (dit is trouwens een afgeleide van het echte camargue zadel). Een echt camargue zadel kost al gauw +2000 euro. Dat zijn wel juweeltjes trouwens!
tamary schreef:Zwaar zadel betekent meer gewicht te dragen voor het paard. Gewicht dat op langere tochten als vermoeidheid toch gaat spelen per uur zwaarder aan gaat voelen. Zelfde effect heb je ook bij backpackers, hoe lichter je kan pakken hoe beter bij langdurige belasting (ook voor je voeten en gewrichten).
Moragh schreef:tamary schreef:Zwaar zadel betekent meer gewicht te dragen voor het paard. Gewicht dat op langere tochten als vermoeidheid toch gaat spelen per uur zwaarder aan gaat voelen. Zelfde effect heb je ook bij backpackers, hoe lichter je kan pakken hoe beter bij langdurige belasting (ook voor je voeten en gewrichten).
Kan je beter de gemiddelde ruiter laten afvallen... die nemen vaak meer gewicht mee
Hoe zwaar een zadel is scheelt wel iets hoor, maar dan ga je het over een zadel van 5 kg vs een zadel van 15 kg hebben... paar kilo's is het verschil niet echt.
Wel de verdeling van het gewicht van de ruiter via datzelfde zadel!
Francis schreef:, maar nu begrijp ik dat het een zadli model is
Kuggur schreef:Ik begin er toch meer en meer van overtuigd te raken dat met mijn gebruiksdoel een mc clellan type zadel op een corrector een goede optie zou kunnen zijn.
Kan hier mss iemand de vraag beantwoorden of dergelijke zadels op "ijslandermaat" gemaakt worden, gerelateerd aan de gangbare models zou ik vermoeden relatief kort en breed.
N.B. Het mooist zou natuurlijk zijn mensen met ijslanders de daadwerkelijk ervaring met dergelijke zadels hebben, maar wat dat betreft knijp ik mijn handen niet dicht...
Huertecilla schreef:Francis schreef:, maar nu begrijp ik dat het een zadli model is
Je moet deze 'camargue' zien als een Zaldi spááns zadel in camargue lóók.
Niets mis mee en een prima zadel. Alleen geen camargue zadel.
Francis schreef:Ik had al gezien dat het een zadel is wat op een spaans zadel gebaseerd is, dat vind ik ook prima, zo te zien zijn het wel 'panelen' zadels en geen zadels op engelse boom en dit zadel lijkt me heel geschikt voor het doel waar ik toch uiteindelijk wel weer een paard voor wil kopen, nl. buitenritten, TREC en trektochten.
Hoewel ik nu (tijdelijk) geen paard heb blijf ik toch wel een beetje rondkijken naar interessante zadels voor mij.
Francis schreef:de kans is groot dat ik toch weer met iets breders/ronders thuis kom, ik val nou eenmaal op het 'sturdy' type paard.
Francis schreef:Ja, ik weet het HC, maar goed, ik ben zelf ook een wat 'sturdy' typeen ik op een smal paardje staat gewoon niet vind ik (ik wil nl. ook iets van rond de 1.48/150 en dat in combi met smal gaat em met mijn postuur niet worden). Daarnaast ben ik ondanks mijn sturdy voorkomen wel weer gezegend met brede heupen en extra lange benen, wat eea wel weer compenseert.