Ervaringen met LeMieux?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 10:40

HorseTimeXL schreef:
Ik wil ook nog heel graag die glimmende champagne kleur. Hopelijk komt er rond Pasen leuke kortingsacties bij divoza en ej :D

Ik hoop ook op leuke paas acties... :D

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 13:15

Ik had gister het dekje op gedaan en er mee gereden en toen dacht ik: oliebol ben verkocht haha, nu wil ik nikd anders meer :'). Dan zie je dat soms goedkoop toch echt duurkoop kan zijn. Vind de dekjes ook fijner liggen dan die van PS of Sweden waar veel van stal fan van zijn.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 13:25

HorseTimeXL schreef:
Ik had gister het dekje op gedaan en er mee gereden en toen dacht ik: oliebol ben verkocht haha, nu wil ik nikd anders meer :'). Dan zie je dat soms goedkoop toch echt duurkoop kan zijn. Vind de dekjes ook fijner liggen dan die van PS of Sweden waar veel van stal fan van zijn.

PS of Sweden blijft bij ons ook voor geen meter liggen, Equestrain Stockholm ligt wel echt perfect :)

Over twee weken is ons zadel klaar, kan ik eindelijk mijn eerste Lemieux dekje testen :D

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:20

Pff door jullie positieve berichten zit er in mijn hoofd een 'ik wil een le mieux dekje!! ' kronkel :+

Ik heb een full cc liggen, helemaal nieuw. Alleen heb ik nu een dressuur zadel. Ik krijg het niet eens over mijn hart om die cc weg te doen, terwijl ik hem dus niet kan gebruiken. Ik heb een 'simpel' bruin paard. Twijfel wat voor kleur mooi op hem is. Heb al een leuke blauwe en groene Anky.
Afbeelding

Steffi4

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 15:34

Welke kleur heb je k_m?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 15:55

Steffi4 schreef:
Welke kleur heb je k_m?

De gewone navy!

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:29

k_m schreef:
Steffi4 schreef:
Welke kleur heb je k_m?

De gewone navy!

O, “helaas”. Ik wil een nieuw LM dekje maar heb al 2 navy niet-LM dekjes dus dat wordt hem niet. Gezien wij relatief dicht bij elkaar zitten dacht ik misschien de dressuur te kopen en dan konden we misschien wisselen. Sorry!

Edit: leestekens :')

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:53

Ah jammer idd! Ik denk dat ik trouwens voor de donker groene ga gaan voor mijn paard. Of de ice of Benetton blue, moeilijk!! :+

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:56

k_m schreef:
Ah jammer idd! Ik denk dat ik trouwens voor de donker groene ga gaan voor mijn paard. Of de ice of Benetton blue, moeilijk!! :+

Of allemaal ;)

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 17:22

k_m heb je een foto? Ik heb misschien wel interesse :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 18:09

Heb ik! Maar ik denk dat ik hem zelf houd :+ heb deze heel goedkoop kunnen kopen nieuw, en ik wil ooit toch weer een spring zadel erbij!

Waar kopen jullie de dekjes meestal? Of zijn ze overal even duur?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:56

Ik houd hier de tips in de gaten K-M ...heb net weer een buitenrit gemaakt met Mn lemieux en deze blijft wel goed liggen...Mn HV polo schuift enorm, ik zit er idd toch maar aan te denken om al Mn andere dekjes weg te doen....enige jammere vind ik dat alle lemieux effen zijn, zou een printje helemaal leuk vinden

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:08

@Pallatin, ik zit zelf ook in die dubio. Had sowieso toen ik mijn paard kocht niet veel dekjes. Denk 4 in totaal. 1 heb ik al weg gegooid, want die was echt niet mooi meer en een ander kan ik ook niet meer dan 5 euro verkopen eigenlijk. Heb nog wel 1 anky dekje maar ik vind het echt minder dat het niet voorgevormd is. Het anky dekje gaat bij die van mij toch weer te krap op de schoft zitten.. ook al doe ik hem van te voren omhoog. Bij de LeMieux zit dat precies goed.

Zijn er hier ook mensen die ervaringen hebben met de truien/shirts van LeMieux? Ik heb zelf een behoorlijk lang boven lichaam en vroeg me af of het een beetje lage shirts zijn? Mijn verlanglijstje wordt steeds groter :')

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:22

@horsetimexl, ik heb ook een lange rug, maar polo valt bij mij prima. Qua lengte denk ik iets langer dan Anky.

Ik was verbaasd trouwens over de schuivende singel hoezen? Hebben jullie de rechte of de fairfax hoes? Want ik heb die fairfax (voor mn prolite) en die blijft echt top zitten.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:26

@horsetimexl: wat betreft de shirts, ik ben lang (1.84m) en ben heel tevreden met dat lemieux shirt: is echt flink lang, volgens mij aan de achterzijde zelfs een tikje langer dan voor. Ik heb maat 40 en heb een L...ook de mouwen zijn zelfs voor mij lang genoeg (heb lange armen en benen).

En met die dekjes: ik krijg komend weekend Mn eigen zadel weer terug, rijd nu even met een leenzadel, als ook daar weer alleen de lemieux goed blijft liggen gaan Mn andere dekjes toch weg ben ik bang...
Moet wel zeggen dat ook de lemieux een pietsje strakker op de schoft ligt na het rijden dan met zadelen...

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:37

O super om te weten! Dan ga ik denk ook misschien heel pennyachtig voor een leuk shirt. Eerst nog het champagne dekje :')

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:48

Bij mijn nieuwe zadel liggen Anky en ES niet zo fijn. Enkel PS en Lemieux liggen perfect, maar mijn zadel heeft 3 singelstoten en die kan ik fijn kwijt in de lussen :D
Ondertussen heb ik 2 springdekjes (navy en benneton) en dressuur 7 (hunter green, Chili, plum, Olive, sorbet, peacock en citron is onderweg O:) )
Maar ik probeer enkel te kopen met kortingen

Pallatin gebruik je de lusjes vooraan? Bij mij blijft de schoft mooi vrij daardoor

Ik heb een prolite singel met fairfax hoes, hij schuift alleen maar net achter de benen maar echt minimaal hoor :)

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:03

Weten jullie of ergens het Olive springdekje nog te koop is? Ik kan hem online niet meer vinden dus ben bang dat 'ie uitverkocht is he?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:28

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:25

@ farjen: de lusjes voor aan gaan idd door de d-ringetjes van mn zadel en gebruik nu de 2 achterste lussen voor de singelstoten...moet maar even kijken hoe zich dit ontwikkeld, anders moet de zadelmaakster even kijken hoe dat komt

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 00:46

Ik wil voor mijn merrie de snugboots pro bestellen.

Ik heb alleen geen idee van maten.

Ze is een 1,58 ongeveer.

Afbeelding

Afbeelding

Iemand een idee?

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 07:40

Farjen schreef:
bliksemflits schreef:
Weten jullie of ergens het Olive springdekje nog te koop is? Ik kan hem online niet meer vinden dus ben bang dat 'ie uitverkocht is he?

Hier?
https://www.ooteman.nl/on-the-horse/sad ... tact-olive

Zo, die kwam op Google dus niet naar voren... Dankjewel!!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 08:33

Balou_k schreef:
Ik wil voor mijn merrie de snugboots pro bestellen.

Ik heb alleen geen idee van maten.

Ze is een 1,58 ongeveer.

[ [url=m/h1LDFO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8G3S8V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand een idee?

Er zijn geen kleine maten.. alleen M en L. Ik heb voor die van mij(PRE)van 1.58 M besteld en waren veel te groot.

Je kan je huidige beschermer/been ff opmeten en vergelijken met de le mieux beschermer. Maar als ik die van jou zo zie gaat het niet passen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 08:58

Bij mijn kepn van 1.62 pasten de M prima hoor.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 09:14

Hier een kwpn met stokjesbenen met maat M ook
Als je op mijn berichten in dit topic terugzoekt vind je een foto
Ze zijn vooral lang en vind ik zeker niet breed