[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 00:40

Geryon schreef:
dierfysio schreef:
Heb foto's gemaakt van mijn Firenze Ghost in bruin vetleer met nubuck zitting en wrongen. Ik wil ze best mailen naar iemand dat diegene ze hier plaatst, want ik ben daar een nono in...

Je kan ze nu gewoon via bokt erop zetten he. :) via laptop of mobiel.

Ook dát lukt me niet. Wat ik al zei, enorme nono...

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 00:45

Wanneer je een bericht plaats, staat er "voeg foto's toe" onderaan het schermpje waar je in tikt.
Wanneer je daar op klikt kan je een afbeelding uploaden en dan klik je op "kies bestanden" Wanneer je dat doet, kom je in het fotoprogramma op je PC terecht. Je klikt op de foto die je wil uplaoden en kiest dan voor "save" De afbeeldingen verschijnen onderin je scherm. Klik op de afbeelding en die komt dan in je schermpje waar je ook je bericht plaatst.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 05:32

Geryon schreef:
dierfysio schreef:
Heb foto's gemaakt van mijn Firenze Ghost in bruin vetleer met nubuck zitting en wrongen. Ik wil ze best mailen naar iemand dat diegene ze hier plaatst, want ik ben daar een nono in...

Je kan ze nu gewoon via bokt erop zetten he. :) via laptop of mobiel.

Als ik het goed heb moet je dan bokt5 hebben in je instellingen. Kan namelijk ook niet direct foto's uploaden. ;)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 07:41

dierfysio schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dierfysio

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:19

Tnx Manon!!!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:24

Ik blijf het wel lastig vinden dat de pad zo los ligt onder het zadel, het zit enkel met een beter gestrikt achterop. Voor ligt gewoon los. Heeft iemand van jullie dat opgelost, en hoe?
Voor het oog ligt het zadel vrij vee naar achteren, maar het schudt vanzelf naar deze plek toe en verder naar voren klemt het het schouderblad in, wat me niet handig lijkt. Hoe is dat bij jullie? Ik zit er verder heerlijk in. Ik heb alleen vrij veel blad over voor mijn knie, denk dat de quevis ook wel een plan was geweest misschien. Ach, het zit niet in de weg nu of zo. Fijn zadel, mijn bekken vindt dit toch echt veel fijner zitten dan mijn mooie nootbruine London.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:34

Ik kan even niet zien of je een inkeping aan de voorzijde heb. Als je dat niet hebt zit daar als het goed is ook een lusje welke je aan de voorkant vast kunt maken, net als bij de achterkant.

Klemt het schouderblad in?? Ghost is flexibel, doe je hand maar eens tussen de voorkant en het schouderblad als je aan het rijden bent. Je voelt dat de schouder er mooi onderdoor kan bewegen.

Afbeelding

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:48

Mooi hoor dierfysio!

Dit is mijn rendiertje
Afbeelding
Afbeelding

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:55

Ik heb een pad met inkeping, heeft mijn ouwetje ook echt nodig. Dus geen kusjes aan voorzijde. Je zou verwachten dat er lusjes waren die je aan de ringetjes voor vast kon maken, want waar dienen die nu voor dan?
Echt inklemmen kan idd niet wegens flexibel, maar ik vind het ook niet fijn het zadel er zo boem! bovenop te leggen. Het glijdt dan toch terug naar de plek waar het nu ligt. Te ver naar achteren, of kan het goed?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:59

De ringetjes aan de voorzijde zijn er om de zitting te wisselen, of om tassen aan te hangen, je airbackvest aan vast te doen oid.

Je zou even kunnen kijken of je de singel wat verder naar voren kunt doen door het V-singelsysteem

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:15

Even over de lusjes die niet aan de voorkant zitten bij pad met inkeping - de VS dealer heeft daar twee ringen ingeslagen (van die gordijn ringen, of wat je bij een dekkleed ziet) en daar een veter door gedaan
Ik vind dat je paard in een waanzinnig leuke schuur staat (heeft geen bal met een zadel te maken, maar ik wilde het toch even kwijt :P ) verder ligt het zadel goed en inderdaad; wat BuitenZinnig zegt.

Het Rendier rent niet meer ;( ziet er wel heerlijk uit zo! :j

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:46

Nee dat klopt Kwetal, die doet het niet meer :(:)
Daarom heb ik die grote vacht ook niet gekocht, dan had ik twee keer bloed aan m'n handen :n

Maar daarom gebruik ik deze wel met extra veel liefde <3

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:48

Pippaa schreef:
Nee dat klopt Kwetal, die doet het niet meer :(:)
Daarom heb ik die grote vacht ook niet gekocht, dan had ik twee keer bloed aan m'n handen :n

Maar daarom gebruik ik deze wel met extra veel liefde <3

+:)+ :)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:02

Tnx, ja is super fijne plek waar Karel woont. :)
Ik ga eens kijken of ik aan mijn eigen pad iets van lusjes kan maken voor aan die ringetjes. Lijkt me handiger dan zo los. Dank voor jullie hulp!!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:04

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nog even wat plaatjes over hoe meneer woont. ;)
En kijk nou, de nono plaatst foto's!!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:45

Vandaag komt aks het goed is het arizona nut testzadel binnen. Helaas heb ik svond dienst dus morgen pas testen.
Ben benieuwd.
Freemax short trekt mij ook erg aan maae dan moeten eerst mijn beide boomzadels verkocht zijn voordat ik daar de passervice voor kan laten komen en er een kan kopen.
En dan nog sparen voor een tweede.
Maar ach nog een paar maanden zonder zadel kan ook wel haha.
De freemax ziet er erg aantrekkelijk uit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:39

Dierfysio, bedoel je dat het voorste randje van de zadelkussens dan zo tegen de achterkant van de verdikking van de schouder aan komt te liggen zeg maar?

Dat had ik bij Rena ook altijd met de (oude) Ghost, o.a. vandaar ook altijd graag mijn Christ-pad met inlages eronder, dat lag gewoon veel vloeiender en lekkerder :)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:56

Ja dat denk ik. Ik kan nog eens proberen hoe het met een andere pad is. Ik heb nog twee pads van het eerste model wat Kitty maakte, en ik heb een halfpad die iemand zelf voor me gemaakt heeft (wel echt netjes). Kan daar inlages in doen en eens kijken hoe dat zit.
Al heb ik niet het idee dat Karel er last van heeft hoe het nu ligt. Ik stap alleen nog maar, dus zweten doet hij daar niet van, dus zweetafdruk, geen idee... Het is nu meer een stofafdruk als ik hem slecht poets tevoren, en die ziet er wel mooi egaal uit. Geen idee of dat ook wat zegt? ;)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:05

zijn er boomloze zadels die echt fijn zijn bij friezen? ik zag in het topic een fries met een London maar dat die persoon in de galop de knieen over de wrongen had zitten. Dan lijkt een ghost fijner omdat je daar alleen de dij?wrongen hebt (weet even niet hoe die heten) of is er een ander zadel wat nog fijner is (bijv. een westermodel)?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:15

Een Fries is natuurlijk net een gewoon paard :P
Het ligt er maar net aan wat je (jullie) zelf fijn vindt qua zadel :)

Dijwrongen zijn sowieso fijn vind ik :j Maar die vind je niet alleen bij Ghost.

Met je knieën over de wrongen zitten dat ligt in principe niet aan het type zadel, maar hoe de ruiter er op zit. Dus ruiter te groot, of rijdt met te korte riemen, dat soort dingen :)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:25

aah oke, ja het is inderdaad net een gewoon paard ;) ik dacht meer in verband met de bewegingen van een fries. Ik hoor vaak dat dat wel heel anders is, dus was benieuwd. Gezien mijn opa een fries fan is en er nu een op proef staat.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:26

Ik wil zo graag weer rijden :') krijg de kriebels van die zadel verhalen :')
Laatst bijgewerkt door Marjo89 op 27-10-15 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:26

@xxdomiixx; dat was ik. :D Klopt idd van de knieën, maar dat was alleen in galop door de enorme sprongen die ze neemt. :+
Ik heb nu een Ghost Quevis. Helemaal blij mee. Maar ja, inderdaad gewoon kijken wat jij en je paard fijn vinden. Een Fries is ook gewoon een paard. Bij de een ligt het een fijner en bij de ander het andere. Misschien een keer Lilianne laten komen, kan je alles (Trekker, Barefoot, Ghost, etc.) voelen en berijden. :)

EDIT: dus idd ivm met de beweging/sprong is wrong wel fijn. (Vind ik)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:28

paard staat in duitsland :p en ben er niet echt vaak aangezien ik zelf een paardje in Nederland heb en ook in Nederland woon. maar dacht als opa wil dat ik haar ga rijden dan zou ik wel graag een fijn zadel hebben, want wat er laatst oplag zat echt voor geen ruk (was ook niet haar zadel, maar ze reageerde er prima op)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:32

xxdomiixx schreef:
paard staat in duitsland :p en ben er niet echt vaak aangezien ik zelf een paardje in Nederland heb en ook in Nederland woon. maar dacht als opa wil dat ik haar ga rijden dan zou ik wel graag een fijn zadel hebben, want wat er laatst oplag zat echt voor geen ruk (was ook niet haar zadel, maar ze reageerde er prima op)

Luxe-probleem dus ;)