spookiejj schreef:Hallo.. ik heb een haflinger van net 5 jaar en bijna 160 cm.. ik ben zelf ook 160 en heb maat 38.. ik heb een leen/test zadel van barrydale maat 1. De eerste keren rijden voelde erg goed.. ondanks de lange zweetbladen en mijn korte benen hebben we super goed contact.. dit valt me dus erg mee.. hij reageert sneller, ik voel elke beweging goed, hij loopt veel ruimer en ontspannen, en bij zijn kwajongens sprongen( steigeren springen en noodstops) zit ik super vast in het zadel..
Nou dat klinkt super 
Citaat:
enige minpuntjes zijn dat ik de beugelriemen een gaatje korten moet doen om goede aansluiting te hebben met de kniewrongen.. (dit is een kwestie van wennen) en ik heb last van de gesp van de beugelriem onder mijn been. ( ook tijdelijk ivm testen) voor mij geen boomzadel meer!

Zal dat ook niet gewoon te maken hebben met korte pootjes, dat daardoor de wrongen wat ver weg liggen? Gesp van beugelriem onder je been is inderdaad natuurlijk simpel op te lossen door het anders bevestigen van riemen 
Citaat:
nu is mijn hafje wat kg afgevallen ( werd wel erg rond haha) maar nu schuift het zadel enorm.. ligt hij wat naar voren dan schuift hij naar de zijkanten, en hoe langer ik rij hoe verder het zadel naar achter schuift! Dan overigens niet meer naar de zijkanten.. ook kiept hij nu naar voren als ik naar voren ga zitten.. kan ik hier wat aan doen of past het zadel gewoon niet bij hem.. ??
Dit klinkt eigenlijk heel simpel als een zadel dat te ver naar voren gelegd wordt. Al leg je het maar een heel klein stukje te ver naar voren, dan ligt het vaak voor geen meter meer en gaat het alle kanten op schuiven. Het verhaal dat het wel goed stabiel ligt als het een stuk naar achteren is geschoven past hier ook bij, maar zonder "beeld" is het lastig te zeggen of je het zadel inderdaad te ver naar voren legt, heb je niet toevallig iets van foto's die je kunt plaatsen? 
Het naar voren kiepen klinkt dan weer als een te brede pommel, wat weer zou matchen met het verhaal dat het beestje wat spekjes kwijt is.
Maar misschien geven foto's een ander beeld dan hoe het nu klinkt hoor