Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FelineNanet schreef:Janouk heb jij ze nu beide in cob of toevallig een in full?
Ik ben heel erg benieuwd naar het verschil in cm tussen cob en full. Ik heb nu een cob multibridle maar met een verlengde keelriem (5cm erbij). En wil eigenlijk een competition erbij kopen: maar gewone cob gaat niet passen. Maar betwijfel of een full niet weer te groot gaat worden qua kopstuk, qua kaak en neusriem ga ik het redden.
Iemand die voor mij een full competition kopstuk wilt opmeten?
meiske1577 schreef:FelineNanet schreef:Janouk heb jij ze nu beide in cob of toevallig een in full?
Ik ben heel erg benieuwd naar het verschil in cm tussen cob en full. Ik heb nu een cob multibridle maar met een verlengde keelriem (5cm erbij). En wil eigenlijk een competition erbij kopen: maar gewone cob gaat niet passen. Maar betwijfel of een full niet weer te groot gaat worden qua kopstuk, qua kaak en neusriem ga ik het redden.
Iemand die voor mij een full competition kopstuk wilt opmeten?
Ik heb een cob en die is op z'n kleinst 38,5 cm, dus achter de oren langs van het eerste gaatje links tot het eerste gaatje rechts.
Amikaa schreef:Ik overweeg ook eens een micklem te proberen. Ik begrijp echter nog steeds niet heel goed waardoor de werking van een micklem nu zo heel anders zou zijn dan een standaard hoofdstel en een lage neusriem?
Leen schreef:Amikaa schreef:Ik overweeg ook eens een micklem te proberen. Ik begrijp echter nog steeds niet heel goed waardoor de werking van een micklem nu zo heel anders zou zijn dan een standaard hoofdstel en een lage neusriem?
Omdat bij een standaard hoofdstel de bakstukken apart zijn. Mij micklem zitten ze vast aan de neusriem. Daardoor ligt het bit stiller in de mond en hangt hij wat meer in het hoofdstel dan dat hij op de lagen ligt. Ook ligt het bovenste stuk van de neusriem beter tegenover een lage neusriem. Waar die bij een lage neusriem vaak op of onder herpt fragiele stukje bot ligt, ligt de micklem er net boven. De kinriem erbij geeft dan wel een soort gelijke werking als de lage neusriem: stabiele ligging.