Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KPet

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 20:54

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er hier mensen zijn die een ab-pony in de micklem multi hebben lopen. Past de pony maat op de kleine hoofdjes? Het gaat hier om twee ponies van 1.16 en 1.20 met smalle neusjes.

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:07

Ja heb ik hier, cob past bij de ene, pony bij de andere.

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:13

Gladijs schreef:
Ja heb ik hier, cob past bij de ene, pony bij de andere.

Was dit een reactie op mijn vraag? En zo ja, heb je foto's misschien?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:18

Pony zou wel op de kleintjes passen. Ik heb sectie a s en ben benieuwd of een pony maat hun past.

Verder ben ik nog steeds erg tevreden over mn ps of sweden

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:03

Ja sorry _O- was in reactie. Heb zo even geen foto's maar als je bijvoorbeeld welshjes hebt zou ik me eerder druk maken om de kaakriem die vallen echt heel raar soms := als je pony een lang hoofdje heeft met een bol kaakje dan is wellicht de cob een betere optie. Is er misschien een test service of iemand in de buurt waarbij je het mag proberen?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:15

Probleem is idd veel kaak (en korte Bakstukken). Weet niet of ie ergens in pony maat te krijgen is in testversie

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 00:27

Benfan schreef:
Wat was er precies mis met je vorige hoofdstel Jaime?

De gespen waren ondanks zeer weinig gebruik helemaal verbogen :\ Heb het als het goed is eerder in dit topic wel gepost met foto!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:40

Dat is wel heel netjes! Zeker bij een Agradi :=

Cemlys, hoe valt de PS of Sweden qua maat? Mijn paard heeft een breed voorhoofd, dus kopstuk en frontriem nu in full, maar hij heeft een smal (en kort) bekkie, dus de rest van het hoofdstel is in cob, en dat is bijna nog te groot... >;) Heb een heleboel gaatjes bij moeten maken.
Waar ik mijn huidige hoofdstel heb gekocht (Ascot, niet bijzonder anatomisch) deden ze niet moeilijk over het ruilen van kopstuk en frontriem voor een full, maar zo makkelijk zijn ze vast niet overal.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:25

Ik heb een cob liggen, mag je altijd proberen als je wil. Mijne heeft een cob maat normaal maar vaak neusriem en derg op zn langst, hiervoor had ik een cob premiera

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:36

Trouwens bij ps kun je volgens mij het hoofdstel ook in aparte onderdelen kopen

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:51

Zag inderdaad dat ze 'Pick n Mix' hebben om verschillende maten te kunnen bestellen.
Ik ga komende week een Rambo Micklem testen (van Vientje :+ ), misschien klop ik daarna ook nog even bij jou aan ;) Ik ben wel echt een sucker voor mooi leer, en ik hoor hier toch verschillende verhalen over de Rambo.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 10:11

Ik ben al net zo n fan van mooi leer maar de micklem kon mij toch niet bekoren, de ps daarentegen :9

anna_gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 22:01

Ik ga waarschijnlijk ook een Rambo aanschaffen. Waar kan ik ze het best kopen? Is het trouwens allemaal dezelfde prijs of ook verschillende prijzen? Als het allemaal hetzelfde zijn moet ik gewoon wachten op een actie of iets dergelijks want die zijn er best vaak bij de EJ en de Divoza. Ik heb geen haast met het kopen van het hoofdstel dus dan wacht ik liever af op een actie .

Ik las dat de kaak riem nog een probleem kan zijn? Normaal heeft mijn paard cob-pony voor haar hoofdstellen en halsters. Moet ik dan Cob of Pony nemen?

ojaa het gaat over de multi ;)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 22:23

Ik heb van een bokker een imitatie micklem gekocht. Ik denk niet dat het wat is voor onze poown want ze loopt contant met haar mond open. Als ik de neusriem een gaatje strakker doe is het gevoel met de mond veel minder. Hebben we het hoofdstel zo goed zitten?
Afbeelding

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 22:50

Ik vind dat de keelriem op een gekke plek zit, meestal zit deze lager op de kaak. De neusriem kan ik met deze foto niet echt beoordelen helaas.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 23:26

Wat mij meteen opvalt is dat de frontriem te hoog zit. Zo zit het echt irritant voor je paard lijkt mij..
Voor de rest lijkt hij wel goed te zitten.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 23:57

Frontriem zit veel te hoog, kaakriem ook, en de neusriem is slecht beoordelen ivm donkere foto, maar lijkt oke te zitten. Ben toch niet bepaald te spreken over de pasvorm van die nepperds hoor, zou dit niet op mijn paard hoeven te hebben... Ziet er niet comfortabel uit.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 08:42

anna_gail schreef:
Ik ga waarschijnlijk ook een Rambo aanschaffen. Waar kan ik ze het best kopen? Is het trouwens allemaal dezelfde prijs of ook verschillende prijzen? Als het allemaal hetzelfde zijn moet ik gewoon wachten op een actie of iets dergelijks want die zijn er best vaak bij de EJ en de Divoza. Ik heb geen haast met het kopen van het hoofdstel dus dan wacht ik liever af op een actie .

Ik las dat de kaak riem nog een probleem kan zijn? Normaal heeft mijn paard cob-pony voor haar hoofdstellen en halsters. Moet ik dan Cob of Pony nemen?

ojaa het gaat over de multi ;)

Ik had die van mij bij de Agradi gekocht toen er 40 procent korting was en ik had nog 5,- kortingsbon. Hij was toen 128,-. Hoe is je pony gebouwd? Ik had ergens gelezen als je twijfelt tussen twee maten kies dan de grotere. Heb ik ook gedaan en hij zat uiteindelijk goed :j

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 08:47

Ik heb hem bij Divoza gekocht met 25% korting vanwege koningsdag, kwam uit op € 120. Ik moet hem nog passen maar het viel me al wel op dat de frontriem vrij kort is, 37 cm ofzo bij een maat cob. Normaliter is mt cob 39 cm lang. Ik denk dus dat de frontriem niet gaat passen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:55

Afbeelding
Op deze foto zit volgens mij de neusriem wat te laag dus heb ik er wat gaatjes bij gemaakt.
Frontriem kan op de eerste foto idd nog wel wat zakken

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 12:11

Ik heb mijne ook binnen en getest met longeren.
Zit hij zo goed?
Afbeelding

Waarschijnlijk moet alleen de keelriem volgende keer gaatje losser zie ik nu op de foto :o
Het is trouwens een full maat en me andere hoofdstellen maat full zitten met de gesp veel meer omhoog (dus de rambo valt in mijn ogen klein uit....)

Dakisto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:38

Afbeelding
Ik heb een Rambo Micklem Multi bridle gekocht en hij bevalt me erg goed. Het was nog een beetje wennen voor mijn paard omdat ie natuurlijk een andere in werking heeft, maar later liep hij er super op! Mijn vraagje is of ik hem zo goed heb liggen?

anna_gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 19:44

Kan zo nu geen goede foto vinden. Maar het is een appaloosa. Maarja hun schelen ook weer in vorm van hun hoofd :=

Maar ik denk dat ik dan toch voor cob ga ik kan toch nog wat gaatjes erbij maken

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 20:40

YvonneV schreef:
[ [url=m/pikUgs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Op deze foto zit volgens mij de neusriem wat te laag dus heb ik er wat gaatjes bij gemaakt.

Ik zou toch voor een maat kleiner gaan dan deze, je kaakriem zit veel te hoog, en je neusriem mag weer niet lager. Welke maat heb je nu?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:38

Benfan schreef:
YvonneV schreef:
[ [url=m/pikUgs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou toch voor een maat kleiner gaan dan deze, je kaakriem zit veel te hoog, en je neusriem mag weer niet lager. Welke maat heb je nu?

Volgens zeggen is het een cob