Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blijheid schreef:Heeft hier al eens iemand op de Evolution SKY light close contact of Evolution SKY light GP van Skyriding gezeten?
raya00 schreef:En zoals (een tijdje terug al) beloofd, hierbij weer een foto van Bailey en de Hidalgo. Niet de beste foto ooit trouwens, telefoon is geen goede fotograaf en pony had niet al teveel geduld![]()
Onder het dekje ligt een op maat gemaakt schapenvel. Ik heb er mijn flexrides aanhangen, en een zadeltasje. Gaat prima zo! Zadel begint zich nu echt mooi te vormen. Het zadel is natuurlijk vrij minimaal, maar ik zit er echt superlekker in en mis dingen als wrongen echt totaal niet! Heb nog geen moment ook maar íets van zadelpijn gehad met dit zadel. Bailey loopt er ook lekker mee weg.
Na al onze zadelproblemen blijf ik voorzichtig, maar tot nu toe bevalt de Hidalgo echt heel goed.
[ Afbeelding ]
Zit wel een beetje met dat dekje... ik vind die ronde hoeken nogal lompIemand tips?
Liefst geen ronde hoeken en niet synthethisch, want Bailey kan niet tegen alle synthetische materialen...
Beetje stoer/apart/barok mag best, kan ik wel waarderen
dierfysio schreef:Mijn paard heeft wel veel front (zie profiel voor foto), maar voor ons was de Lexington ook niks. Zat er muurvast klem in, kon me er amper in bewegen, en hij zat KK duidelijk ook niet fijn.
De Barrydale past paardlief mooi, maar ik kan mijn lange benen niet mooi tegen de wrong aan kwijt. De London moet ik nog testen; ik hoop dat dat 'm wordt...
wereld schreef:dierfysio schreef:Mijn paard heeft wel veel front (zie profiel voor foto), maar voor ons was de Lexington ook niks. Zat er muurvast klem in, kon me er amper in bewegen, en hij zat KK duidelijk ook niet fijn.
De Barrydale past paardlief mooi, maar ik kan mijn lange benen niet mooi tegen de wrong aan kwijt. De London moet ik nog testen; ik hoop dat dat 'm wordt...
Heb jij de barrydale dan nu zelf? Of had je hem als test zadel? Mischien kunnen we ruilen barrydale/london
wereld schreef:@ zoek: ehhh haha, kijk even hierboven.. Ik schreef dat ruilen voorstel naar dierfysio
Blacky schreef:Ik heb een testzadel besteld! Ik ben énorm benieuwd en hoop dat alles past.
Want mijn pony heeft in het verleden rugproblemen gehad en het is soms nog steeds gevoelig en ik heb het idee dat ze een normaal zadel ook niet prettig vind. Dus hoop dat dit een mooie oplossing is.
pleiada schreef:Ziet er mooi uit de hidalgo op je paardje..Ik ben ook benieuwd hoe het je op de lange duur bevalt..
Waarom rij je niet alleen met schapenvel onder je zadel, dat staat best stoer en het maakt dat het zadel erg vast komt te liggen..Ik doe het zelf ook en vind het ideaal...Op ebay heb je geloof ik ook nog van die gekleurde merino vellen die je ook kan wassen, ook er leuk en handig ook al hou ik mijn vel best netjes met borstelen en regelmatig even afzuigen. .