voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:46

Heeft hier al eens iemand op de Evolution SKY light close contact of Evolution SKY light GP van Skyriding gezeten?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:50

Blijheid schreef:
Heeft hier al eens iemand op de Evolution SKY light close contact of Evolution SKY light GP van Skyriding gezeten?

Bert is pas geweest vorige week en heb alleen de Freeform uitgetest.
Hij raadde de Evolution wel ook aan maar ik viel helemaal voor het Freeform model. De Evolution is iets nieuws dacht ik.

Hij gaat je vast kunnen helpen, is een super kerel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:56

@iana: Ik ben niet echt op zoek hoor :)
Had deze zadels/bbps alleen nog niet eerder gezien, dus ben wel nieuwsgierig hoe ze in de praktijk zijn :j Met name de ringen voor de stijgbeugels vind ik een beetje vreemd zitten, vraag me af hoe dat is met rijden.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:05

A ok, ja ik zag het die 2 modellen Barebackpads hebben dat...kzou het niet weten of het lekker zit :)

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:40

Ik rijd het kiest met mijn london, maar heb alleen wat weinig steun door de dunne knie wrongen. Daarom lijkt mij een barrydale wel wat voor mij. Alleen vind ik die rand die bij de knie wrongen langs loopt er niet fijn uit zien, voel je die niet onder je been?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:47

Ik voel de rand van de Barrydale echt nooit, had eens de beugelophanging verplaats en toen voelde ik een randje boven in mijn been maar nu ik de juiste stand heb gevonden nergens last van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:52

raya00 schreef:
En zoals (een tijdje terug al) beloofd, hierbij weer een foto van Bailey en de Hidalgo. Niet de beste foto ooit trouwens, telefoon is geen goede fotograaf en pony had niet al teveel geduld ;)
Onder het dekje ligt een op maat gemaakt schapenvel. Ik heb er mijn flexrides aanhangen, en een zadeltasje. Gaat prima zo! Zadel begint zich nu echt mooi te vormen. Het zadel is natuurlijk vrij minimaal, maar ik zit er echt superlekker in en mis dingen als wrongen echt totaal niet! Heb nog geen moment ook maar íets van zadelpijn gehad met dit zadel. Bailey loopt er ook lekker mee weg.
Na al onze zadelproblemen blijf ik voorzichtig, maar tot nu toe bevalt de Hidalgo echt heel goed.
[ Afbeelding ]

Zit wel een beetje met dat dekje... ik vind die ronde hoeken nogal lomp :o Iemand tips?
Liefst geen ronde hoeken en niet synthethisch, want Bailey kan niet tegen alle synthetische materialen...
Beetje stoer/apart/barok mag best, kan ik wel waarderen :D

rendiervacht?
heb er nog 1 te koop..

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:53

Oke dan moet ik helaas eens als Vest zadel gaan aan vragen. Ik vind de barrydale alleen niet zo mooi, maar de lexington denk ik niet dat het wat voor ons is, is voor paarden met veel front en dat heeft Tjalle niet

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:05

Vind de Barrydale wel mooi (ik heb de special Edition) maar helaas heb ik te korte benen dus ik hoop niet dat ik het ooit moet gaan verkopen....paard reageerd redelijk maar kom er maar net onderuit :=
De Cherokee gaat prima met mijn korte benen maar die heeft idd minder steun maar is wel soepeler qua leer.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:06

Mijn paard heeft wel veel front (zie profiel voor foto), maar voor ons was de Lexington ook niks. Zat er muurvast klem in, kon me er amper in bewegen, en hij zat KK duidelijk ook niet fijn.
De Barrydale past paardlief mooi, maar ik kan mijn lange benen niet mooi tegen de wrong aan kwijt. De London moet ik nog testen; ik hoop dat dat 'm wordt... :)

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:10

dierfysio schreef:
Mijn paard heeft wel veel front (zie profiel voor foto), maar voor ons was de Lexington ook niks. Zat er muurvast klem in, kon me er amper in bewegen, en hij zat KK duidelijk ook niet fijn.
De Barrydale past paardlief mooi, maar ik kan mijn lange benen niet mooi tegen de wrong aan kwijt. De London moet ik nog testen; ik hoop dat dat 'm wordt... :)

Heb jij de barrydale dan nu zelf? Of had je hem als test zadel? Mischien kunnen we ruilen barrydale/london

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:22

wereld schreef:
dierfysio schreef:

Heb jij de barrydale dan nu zelf? Of had je hem als test zadel? Mischien kunnen we ruilen barrydale/london

Vind de Barrydale te mooi om te ruilen :o ben helaas ook te klein voor de Londen dus het zal geen verschil zijn...

Maar wel super bedankt voor je aanbod!

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:49

@ zoek: ehhh haha, kijk even hierboven.. Ik schreef dat ruilen voorstel naar dierfysio ;)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:08

:o := Oei was druk en heb niet goed gelezen....sorry

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:56

Ik heb nu trouwens westernbeugels aan mijn cherokee is er iemand normale beugels eraan heeft en hoe zit dat?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:02

ik heb gewone beugels ( en riemen) aan mijn cherokee en ik vind het heerlijk zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:04

moppielover schreef:
ik heb gewone beugels ( en riemen) aan mijn cherokee en ik vind het heerlijk zitten.

Ik ook :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:21

Ik vond de cherokee echt verschrikkelijk zitten :')

Heb mijn cheyenne met vps binnen en het zit hem (de pony met hoge schoft, ruggegraat, die mijn cheyenne zonder vps niet heel goed paste) beter! Ook de pommel die erbij zat, maat M, zat hem veel beter!
Nu twijfel ik alleen.. Of ik daar de zachte+harde inlages in moet doen, of de heavy duty (met event. zachte erbij??)..

Het ligt nu al zo hoog := Doorzitten gaat voor geen meter :') En in galop gaat ie om de een of andere reden steeds naar links schuiven. Wat ik verkeerd doe geen idee. Hij schuift ook ietsje naar achter.

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:27

Ik heb wel de brede stijgbeugel riemen, maar ga er dan normale beugels aan doen.
Verder heb ik al een kleinere singel deze was erg groot ik hoop dat die dan minder schuift.

Soms schuift die namelijk met opstijgen ook en dat vind ik zo knullig!
Ligt als een huis zo een bodemlooszadel zeggen stalgenoten dan ;-) Pannekoeken zijn het!

Ik heb dus een barefootsingel te koop en westernbeugels (aluminium)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:47

wereld schreef:
@ zoek: ehhh haha, kijk even hierboven.. Ik schreef dat ruilen voorstel naar dierfysio ;)

Hai, ik heb een testzadel Barrydale hier en ook een testzadel London. Die London is te koop, en ik hoop dat dat ons nieuwe zadel wordt. Gezien de sneeuw hier hoop ik wel dat ik dat uiterlijk dit weekeind weet. Wel zo prettig voor de verhuurder/verkoper ook...

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:49

Ik heb een testzadel besteld! Ik ben énorm benieuwd en hoop dat alles past.
Want mijn pony heeft in het verleden rugproblemen gehad en het is soms nog steeds gevoelig en ik heb het idee dat ze een normaal zadel ook niet prettig vind. Dus hoop dat dit een mooie oplossing is. :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:50

Blacky schreef:
Ik heb een testzadel besteld! Ik ben énorm benieuwd en hoop dat alles past.
Want mijn pony heeft in het verleden rugproblemen gehad en het is soms nog steeds gevoelig en ik heb het idee dat ze een normaal zadel ook niet prettig vind. Dus hoop dat dit een mooie oplossing is. :j

Ben benieuwd! :D

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:51

Anders ik wel, haha! :D

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:19

Ik heb nu 2x met de barrydale gereden, en vind m heerlijk zitten! Helaas is de bak momenteel zo beroerd dat ik er alleen maar stapritjes mee kan maken, maar dat zit iig goed!

Rij er nu mee op de fries waar mijn jonge haf bij staat, en volgend jaar gaat hij op de haf! Ben benieuwd :)

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:55

Thanks weer voor het meedenken!

Jetta, dank voor de winkeltips, ik kende ze nog niet allemaal :)

Safiera, ik vind dat rood met geel wel heel heftig hoor! ;)

pleiada schreef:
Ziet er mooi uit de hidalgo op je paardje..Ik ben ook benieuwd hoe het je op de lange duur bevalt..
Waarom rij je niet alleen met schapenvel onder je zadel, dat staat best stoer en het maakt dat het zadel erg vast komt te liggen..Ik doe het zelf ook en vind het ideaal...Op ebay heb je geloof ik ook nog van die gekleurde merino vellen die je ook kan wassen, ook er leuk en handig ook al hou ik mijn vel best netjes met borstelen en regelmatig even afzuigen. .

Ik heb een vachtje op maat gemaakt, past precies eronder, maar is een goedkoop vachtje en alleen die vind ik wat te dun, vandaar een schaapje én een dekje.
Nu ik er zo over nadenk denk ik dat, als dit zadel ook op de wat langere termijn zo goed blijft bevallen, ik inderdaad gewoon een mooie dikke vacht koop voor eronder!

DarkChrystal, rendiervel? Klinkt wel heel mooi! Is dat net zo zacht als schaap? Dikker, dunner?