[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 00:04

mijn tinker is heel vroeg gereden geweest waarschijnlijk met 2jaar al zo sneu! ze is nu 3,5 a 4 jaar stap 1x in de maand misschien es op

Stallinggoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 05:38

Mijn eigen merrie ben ik op der 5e gaan opleren.
Is nu 6 en rijd haar nu door.

Dit paard gaan we op 3 zadelmak maken. En tegen zn 4e ruitermak. Als hij dan 4 is pakken we hem door.

Ik wacht normaal gesproken liever wat langer maar ik ben niet de eigenaar.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 08:14

Ik ga aankomende week de easytrek testen op mijn tinker. Iemand ervaring met deze zadels ik ga voor de easytrekk classic veelzijdigheid zadel.
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 08:41

Stallinggoch schreef:
Duhelo schreef:
stallinggoch: En dan zou ik ook eerder kijken naar een tweedehandsje van een beter merk (barefoot, ghost, bob marshall, noem maar op) die in het budget valt, dan een nieuw van een b-merk.
Al mijn boomloze zadels heb ik tweedehands gekocht voor tussen de 300 en 500 euro, en ze waren allemaal zo goed als nieuw.

Haar budget gaat tot een 300.

Voorkeur is een 2ehands cheyenne drytex. Die moet voor die prijs wel te vinden zijn lijkt me?

Als paardje echt gereden gaat worden komt er zowiezo een goed duurder zadel.

Heeft ze al eens in een cheyenne gezeten? Kan per persoon verschillen of je er goed in kan zitten en met inrijden is dat wel heel belangrijk natuurlijk.
Voor ietsje meer heb je al enorm veel keuze overigens.

Wachten tot 5 met belasten vind ik ook niet nodig, maar vol aan de bak met 3 is ook niet mijn ding.

Stallinggoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 09:18

Ze heeft nog niet eerder in een cheyenne gezeten. Uberhaupt niet boomloos.
Maar hij zal voornamelijk gebruikt worden met zadelmak maken ruitermak. En dan tot hij 4 is zal er spelenderwijs eens in de week 10 minuten opgezeten worden. Dan zetten we het stuur en rem erop.

Pas met 4 gaan we echt verder. Mocht de cheyenne dan niet bevallen komt er wat eerder een duurder zadel.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:19

Ik heb mijn Silverado om de lengte van het zadel even te checken op Boris gelegd. (Dit zadel is van mijn merrie Tinky) Ziet er niet uit _O-
Afbeelding

Helaas gaat de BM hier dus de verkoop in. Ligt op hem op zich niet slecht, maar voor mij is het zadel niet ideaal. De fenders zijn overduidelijk te lang, die laten insnijden is zonde, want dan gaat de waarde deels verloren. Ik kan er nét in met mijn voeten, maar het leer is erg geforceerd in die positie waardoor de boel gaat opbollen onder mijn been wat dus venijnig prikt.

De zadelzoektocht voor Boris (en mij) is dus slechts begonnen.. %)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:44

Als de zit van het zadel goed is, is het dan geen optie om een setjes kortere fenders eraan te hangen? dan hou je de originele gewoon apart tot je deze eens verkoopt?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:50

De zit is eigenlijk voor mij ook aan de grote kant. Setje kortere fenders in de juiste kleur én juiste maat vinden is lastig. Die moeten haast op maat worden gemaakt. Helaas ben je dan al gauw 200 euro kwijt. (Ik heb het uitgebreid nagevraagd bij verschillende zadelmakers, ik vond het te veel gedoe.)

Ik heb nu eens contact opgenomen met een zadelpasser en we zien wel wat er van komt. Maakt mij niet meer uit of het boom- of boomloos is, zolang het lekker ligt voor mij en mijn paard ;)

De Silverado is erg fijn voor mijn merrie, maar betwijfel of die in die breedte geschikt voor dit paard zo lekker gaat liggen. Dit paard is echt model picknicktafel. Heel rechte, brede platte rug.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 15:42

ooh, deze op de foto is niet die dat de verkoop in gaat. Vind deze op de foto idd niet zo geweldig liggen, maargoed, vanaf een foto is dat moeilijk te beoordelen.

Maar als inderdaad de zitting al niet fijn is voor jou, is het beter om verder te kijken in plaats van te gaan proberen, kans dat je het toch nooit helemaal goed krijgt.
Voor zon breed paard zou ik richting ghost gaan, hier ligt die ook op mijn brede trekpaardmerrie en dat gaat super.
wat bij mij ook erg stabiel lag is hidalgo, ik heb nog een dressuurversie te koop, maar geen idee of die er in westernversie er zijn. Maar dat zadel ligt/lag ook als een huis!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 15:54

De foto was als grapje :+ Was gewoon als bedoeling om eens te zien hoe veel ruimte hij had met de lengte van dit zadel. Ligt echt beroerd :D Dat kan een kleuter al zien.

Wegens ervaring van een goede vriendin durf ik niet zo snel meer voor Ghost gaan. Ik wil ook een écht western model. Heb al van vele testers en goede vrienden gehoord dat de USA niet lekker zit. Uiteraard is dat voorkeur I guess. Maar ze hebben mij sindsdien niet meer echt aangetrokken. Hidalgo heeft geloof ik wel westernmodellen ook. Er reed hier op Bokt iemand met eentje op een fjord. Helaas zijn die ook zo moeilijk verkrijgbaar hier en wil er dit keer toch graag een passer bij.

Ik ga volgende week eens langs bij een westernwinkel en eens zien wat ik tegen kom. Mijn BM kan daar evt ook overgekocht worden dus dan is het 2 vliegen in één klap.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:04

Hidalgo heeft ook western varianten inderdaad. Net als GHost.
Mindul van beterboomloos (belgische Ghost dealer) heeft een USA als testzadel.
De klanten die ik heb vinden de USA juist wel lekker zitten. Hij zit eigenlijk hetzelfde als een andere Ghost. Wat vonden ze er niet lekker aan?

Vele testers zeg je. Ik heb hem niet als testzadel, Lilianne heeft hem voor tijdens de passervice en Ingrid van Beterboomloos ook. Maar zij heeft hem ook niet super vaak uitgeleend nog. Ben benieuwd wat de ervaringen dan waren?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:42

ik denk dat ik op zoek ga naar een dressuurzadel western is niet helemaal mijn ding.. dus gaat mn lazy mountain in de verkoop

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:24

Buitenzinnig schreef:
Vele testers zeg je. Ik heb hem niet als testzadel, Lilianne heeft hem voor tijdens de passervice en Ingrid van Beterboomloos ook. Maar zij heeft hem ook niet super vaak uitgeleend nog. Ben benieuwd wat de ervaringen dan waren?

De algemene ervaring bleek dat je er in door elkaar geschud wordt. Er had een vrouw letterlijk last van haar borsten er in :') Deze mensen hebben ook andere Ghost modellen geprobeerd en zijn daarvoor uiteindelijk gegaan.

Zij hebben het zadel ook via Ingrid getest geloof ik.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:50

JoycexEnya schreef:
Ik ga aankomende week de easytrek testen op mijn tinker. Iemand ervaring met deze zadels ik ga voor de easytrekk classic veelzijdigheid zadel.
[ [url=m/2pSWLi.png]Afbeelding[/url] ]

Je bent een van de eersten. Ik hoor heel graag wat je ervaring ermee is! :D

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:52

Aah oke ben heel benieuwd :D
Zal zeker mijn ervaring delen :)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:17

Jackytje schreef:
Buitenzinnig schreef:

De algemene ervaring bleek dat je er in door elkaar geschud wordt. Er had een vrouw letterlijk last van haar borsten er in :') Deze mensen hebben ook andere Ghost modellen geprobeerd en zijn daarvoor uiteindelijk gegaan.

Er heeft iemand een 2e handse getest met wrongen, ze vond dat ze te fel uit het zadel geworpen werd, in draf.
Het zadel was nog niet erg ingereden en nog niet echt een 'kuipje', de meesten houden van ingereden Ghostjes. Al mijn ingereden exemplaren vliegen de laatste tijd de deur uit.
Ik heb geen last van het inrijden en het stoort me ook niet, integendeel, mijn zit is erdoor op vooruit gegaan. Ik zeg iedereen dat ze het 20 uur inrijtijd moeten geven als ik een nieuwe verkoop.
Deze zomer ga ik mijn USA testzadel inrijden :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 19:04

Mss was ik daarom zo wiebelig op mijn Ghost in het begin. Nog niet ingereden. Of gewoon niet gewend aan een Ghost.

Nu zie ik allemaal mooie zadels (zoals de lazy mountain die hier iemand te koop wil aanbieden), maar ik hou zo zielsveel van mijn Quevis :D . Eigenlijk niet gezond. Wordt nooit meer een ander zadel, ben ik bang :=

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 19:28

mindful schreef:
Jackytje schreef:

Er heeft iemand een 2e handse getest met wrongen, ze vond dat ze te fel uit het zadel geworpen werd, in draf.
Het zadel was nog niet erg ingereden en nog niet echt een 'kuipje', de meesten houden van ingereden Ghostjes. Al mijn ingereden exemplaren vliegen de laatste tijd de deur uit.
Ik heb geen last van het inrijden en het stoort me ook niet, integendeel, mijn zit is erdoor op vooruit gegaan. Ik zeg iedereen dat ze het 20 uur inrijtijd moeten geven als ik een nieuwe verkoop.
Deze zomer ga ik mijn USA testzadel inrijden :D

Ah, dat kan wel idd. Is wel vervelend als je het zo lang moet doorrijden. Enfin, het is wat je er voor over hebt hé. Ik vind het fijn dat een zadel meteen gewoon lekker zit en ligt. :)

Maar wel fijn dat je zit hierdoor is vooruit gegaan. En wel leuk zeker, al die variatie onder je kont?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 20:35

Ja ik heb de Hidalgo Milwaukee en nog steeds super blij mee rij alleen niet meer zoveel.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 21:12

SecretLIN schreef:
ik denk dat ik op zoek ga naar een dressuurzadel western is niet helemaal mijn ding.. dus gaat mn lazy mountain in de verkoop

Biljft lastig he zadels. Je had hiervoor dressuur toch? Lazy Mountain staat nog steeds hoog op mijn wensenlijstje als extra zadel. Lijkt me heerlijk stevig zitten.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 21:58

Dat inrijden is idd gruwelijk. in mijn 2 de hands roma's zat ik super, nu een nieuwe roma, en wat bagger, de ene kant voelt harder aan (wss zit ik dus scheef), ding is knoerthard, zonder bontje heb ik het gevoel dat ik openscheur, ik vlieg vooruit tegen de wrongen ... Dat het ding maar snel ingereden is, nog 15 uur te gaan :P (en ik rij maar halve uurtjes, en maar 2 keer per week ofzo, dus ik ben nog 4 maand zoet :P)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 23:42

darkadia schreef:
SecretLIN schreef:

Biljft lastig he zadels. Je had hiervoor dressuur toch? Lazy Mountain staat nog steeds hoog op mijn wensenlijstje als extra zadel. Lijkt me heerlijk stevig zitten.

klopt een barefoot london
maar ga denk ik weer voor zadel met boom

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 23:44

Afbeelding

hij zit en rijd goed hoor heerlijk maar vind dressuur prettiger zitten had in het begin een kieffer wien deluxe. wil weer zoiets dressuur maar dan bruin.. mag iets duurder

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:14

Het inrijden.. tsja, dat blijft altijd een dingetje.. Net als nieuwe (leren) schoenen...

Over nieuwe dingen gesproken, de nieuwe demo zadels zijn binnen! De Lipica en Italy.
Italy
Afbeelding

Lipca
Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:30

Ziet er weer keurig uit :j