[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pippaa

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:09

Mooi en duidelijk verslag Phillipa!
Kan je hem nog lang testen om te kijken of het toch nog helemaal positief wordt?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:44

Zo, deze avond toch even de Topreiter op Pluis gedropt. Pad die eronder ligt is maar tijdelijk, tot ik een beter passend model binnen heb (al gevonden op ijslanderforum :D ).

Afbeelding

5 minuutjes gereden, maar heupen gingen zowat onmiddellijk in protest, dus ik ben heel snel weer moeten afstappen, was vandaag blijkbaar geen goed idee om iets boomloos te testen.

Ondertussen hangen er ook stijgbeugels aan. :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:48

@Horsefreak: klinkt als een zadel wat gebridged heeft.
@jokari: wat een leuk kleurtje heeft je pony :)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:00

Jokari, wat een geweldige pony! En een mooi zadel, maar ligt het niet te ver naar voren?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:24

Pony heeft het meest speciale kleurtje op stal. :D

Zadel ligt idd wat te ver naar voren, kreeg dezelfde opmerking al van andere mensen. Volgende keer beter op letten.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:53

dan zal ik het maar niet meer zeggen :x

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:54

En ik zeg alleen dat ik het een leuk beest vind :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:00

ja zadel ligt te ver naar voor en ja ik heb een leuke mooie pony. :D :D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:17

En een mooi zadel! :D ....

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:21

o ja dat ook. :D

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 00:22

Pippaa schreef:
Kan je hem nog lang testen om te kijken of het toch nog helemaal positief wordt?

Een testzadel mag je een week testen, dus dat is fijn. Ik ben overigens wel positief over het zadel (misschien kwam dat anders over uit mn verslagje), maar weet niet of het echt iets voor mij is. Meer als 2e zadel, maar daar is het budget nu niet naar.

Kwetal schreef:
Francis en Philippa - door de schuivende V singel bij Ghost heb je geen rare vormpjes nodig. Verder ben ik ook van mening dat een zadel geen longeersingel is - ik wil hier niet jouw ervaringen mee onder het carpet vegen, maar als iets toch niet helemaal lekker vast ligt (zonder ruitergewicht er op) kan bijvoorbeeld een overbouwd paard, de boel mee naar voren nemen. De Ghost is gemaakt om neer te leggen als een westernzadel - dus vrij naar voor - de inham (grove vuistregel) achter het einde van de manenkam en de kussens liggen dan min of meer naast de schoft. De schouders kunnen er goed onderdoor en de ruiter zit waar hij zitten moet - achter de schoft en niet ergens op de lendenen van het paard.

Fijn dat het zo lekker ging Philippa

Thanks voor de uitleg. Dan heb ik er goed aan gedaan hem weer iets naar voren te doen, maar dan moet ie toch net weer een klein tikkie naar achteren gok ik.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 00:41

Marcella schreef:
2a54z6e45r6r schreef:
Jup! bij Mzm geestig, maar die hebben geen telefoon blijkbaar :/

Als je het contact formulier ingevuld heb even geduld hebben tot je reactie terug krijg. ;)

Nog steeds geen reactie gehad jammer genoeg

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 00:44

Phillipa schreef:
Pippaa schreef:

Een testzadel mag je een week testen, dus dat is fijn. Ik ben overigens wel positief over het zadel (misschien kwam dat anders over uit mn verslagje), maar weet niet of het echt iets voor mij is. Meer als 2e zadel, maar daar is het budget nu niet naar.

Vandaar ook helemaal positief ;)

Ik vond het een duidelijk verslag, vooral mooi hoe je de plus- en minpunten tegenover elkaar hebt gezet :j het blijft natuurlijk altijd persoonlijk, maar hier kunnen anderen ook wat mee.

Misschien ben je over een weekje al wel helemaal om ;)

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 00:50

Door al die ghost verhalen zou ik er ook bijna 1 aan willen schaffen.. gelukkig hier ook geen geld.. :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 01:01

Ik word er ook wel weer nieuwsgierig naar, hoor, niet voor het eerst trouwens ;)

Ennnnn ... het is toevallig een zadel dat ik nog nooit gehad heb, dus .... O:)

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 01:52

Maar ja... testen kan altijd.. ;)
Doe het maar niet, dan ben ik straks verkocht.. Gaan ze thuis niet leuk vinden.. :roll:

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 07:17

Leuk om de verslagen over de nieuwe ghosts te lezen! Ik geloof dat dat voor ons wat te weinig zadel is :)

*\o/* tot nog toe lijkt het weerbericht goed voor de komende dagen :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:42

Ziet er inderdaad veelbelovend uit :D

En nee, ik begin er ook niet aan, blijf trouw aan mijn Barefootjes <3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:14

Shirley schreef:
Ennnnn ... het is toevallig een zadel dat ik nog nooit gehad heb, dus .... O:)

>;) := :+

Ach bij mij staan nog de dressuurmodellen op verlanglijstje om te testen. O:)

Weer is hier niet veel beloven hoor loop hier flink te rommelen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:34

@Phillipa; Leuk verslag, klinkt goed :j
Hoe bevallen de kniewrongen? Zou je er ook een sprongetje mee kunnen maken, of zitten de wrongen op 'dressuurhoogte' en schuif je er met kortere beugels overheen?

Jullie kunnen over een tijdje ook een testverslagje van mij verwachten trouwens, Suzanne komt eind van de maand ergens ook hier langs met de Ghosts. Ik ga dr geen kopen (nouja, dat is niet het plan, of het moet echt 100% perfect zijn) maar ik vind het gewoon heel interessant om op de hoogte te zijn/blijven van alle boomloze zadels, dus de Ghosts wil ik ook graag zien en testen :j

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:40

Ik overweeg nog een Grandeur pad te kopen type London. Weet iemand of daar HD inlages in passen?

Ik heb de HD inlages nu in mijn standaard bf pad maar vindt ze echt heel hard. Mijn paard liep er uiteindelijk wel onder maar moest echt even wennen. Zou ik dan misschien de originele inlages er nog onder moeten doen? Volgens mij past dat niet...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:47

Gisteravond is op het laatste moment Suzanne van Buitenzinnig nog langs geweest. Omdat ik toch erg twijfelde tussen een BF London en de Hidalgo venice 2 of Mallorca. Maar na een aantal rondjes was ik er al uit, het is een Hidalgo Mallorca geworden. *\o/*
Heb nog even getwijfeld over een Ghost maar ik ben bang dat het te weinig zadel voor mij is en ik meer steun heb aan een zadel met lang zweetblad. :)
Laatst bijgewerkt door Mayflower_ op 14-05-14 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:48

De vorm van de inlagevakken van mijn Grandeur pad (ik heb een vzh-type) zijn wel anders dan de vorm van de inlages van Barefoot. Ik weet niet hoe de inlagevakken van het type London er uit zien, maar ik zou het eerst even navragen :j

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:08

Blijheid schreef:
De vorm van de inlagevakken van mijn Grandeur pad (ik heb een vzh-type) zijn wel anders dan de vorm van de inlages van Barefoot. Ik weet niet hoe de inlagevakken van het type London er uit zien, maar ik zou het eerst even navragen :j

Hmmm oké. De pad is een 2e hands en ik heb het al even bij de verkoper neergelegd, hopelijk heeft ze er ervaring mee...

Dank je wel voor je reactie. :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:10

Ik kan mijn vorige post niet meer aanpassen, maar aangezien iedereen hier van de verslagjes zijn typ ik die hier ook even. :D
En in het kader, negatief advies wordt sneller gemeld dat positief advies wil ik hier toch mijn korte, maar eerlijke mening geven. :)

Ik gaf maandag Suzanne een berichtje dat ik binnenkort wel eens een Hidalgo wil proberen. Of ze binnenkort eens tijd voor mij heeft. Ze woont niet zo heel ver van mij vandaan dus het kon gelukkig ' even tussendoor'. *\o/*
Toen 3 zadels geprobeerd. Eerst de Hidalgo Mallorca, toen de Venice 2 special en daarna de Relvas. op de Mallorca zat ik als een huis, mijn pony liep als een stofzuiger, lekker over de rug en ontspannen. De Venice 2 special had een diepere zit (waar ik een sterke voorkeur naar heb), maar zat voor mij niet heel erg lekker (ik zit met een heupprobleem en hierin zat ik te ' vast' ). Daarna de Relvas. Ook een superfijn zadel!! Alleen prijstechnisch voor mij iets te prijzig. Omdat ik veel goede verhalen over Suzanne (Buitenzinnig) hoorde heb ik haar daarom ook laten komen. Ze is 2.5 uur geweest, heeft mij nog even les en tips gegeven (houdingsadvies) en gaf ook eerlijk advies over het zadel. Ik ben zelf altijd zeer kritisch als het om zadelpassers gaat (teveel gezien en meegemaakt), maar ik kan haar zeker aanraden. Eerlijk, kundig en no-nonsense. :)
En snel met leveren! Gisteren het zadel uitgezocht en kan hopelijk maandag binnen. :D