Leen schreef:Ik denk dat dat laatste inderdaad er vooral aan ligt dat met losse bakstukken het bit bij het aannemen van de teugels gelijk een stuk naar achteren gaat. Terwijl het met de micklem net gewoon op de plaatst blijft waar je het op hebt afgesteld. Dus in mijn ogen een groot voordeel.
Het is wel zo dat je een micklem echt goed moet afstellen. Even echt de tijd voor nemen en eens als hij goed zit, blijft hij normaal ook zo tijdens het rijden. Terwijl ik met een gewoon hoofdstel vaker merkte dat met teugels opgenomen alles heel anders lag.
Maar qua maat van bitringen, ik zie zelfs mensen met pessoa bit rijden. Dus dat lijkt me dat dat kort genoeg kan voor grote bitten. Je krijgt sowieso ook 2 maten bitriempjes erbij om de meest ideale maat te gebruiken voor jouw bit.
[ [url=m/a4ST7v.png]Afbeelding[/url] ]
Brrr, griezelig zo'n bit met een lage neusriem. Maar beside the point.
Ik weet niet of het altijd een voordeel is dat het bit zo gefixeerd is. Qua rust wel, maar ik vraag me af hoe het de inwerking van het bit veranderd. Ik heb er geen antwoord op overigens. De bitclips die je erbij krijgt maken het een soort kineton neusriem, alleen zou ik dan denk ik de onderste riem weglaten (net als bij kineton).