Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sas27 schreef:Ik lees al een tijdje mee. Heb een kinder barefoot zadel waar ik erg tevreden over ben. We hadden ook een barefoot op onze belg, maar zijn overgestapt op een ghost. Ze loopt hier duidelijk veel vrijer onder en de ruiter heeft meer steun en het zit vooral minder breed.
Nu heb ik een jonge freiberger staan met een zeer korte rug. Ik heb even grofweg gemeten wat hij nu kwijt zou kunnen op zijn rug, ik kom op rond de 35 cm uit.
Hij is nu 3, ik wil hem volgend jaar pas in gaan rijden, maar wil mij wel alvast orienteren op de mogelijkheden. Wat raden jullie aan? Welke merken zijn geschikt? Welke passervice past hierbij?
Hieronder een foto van onze Ghost nog op mijn inmiddels overleden Welsh Cob:
[ [url=m/anKGOR.jpg]Afbeelding[/url] ]
En mijn freiberger:
[ [url=m/VGWrLp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Cinnepin schreef:
DubbelFun schreef:@Juniores: dat is zo moeilijk te beoordelen. Waren de droge plekken warmer als de omringende plekken of misschien zelfs iets dikker ??
Als de droge (druk)plekken echt door die pad komen zou ik eens een andere pad proberen en kijken wat die doet.
cbrmuisje schreef:Even een korte vraag. Weet iemand toevallig of je van een ghost ook een voor oog kan wisselen (zodat je die met een fork kan plaatsen). Of alleen bij het bestellen van een nieuwe..?
En betreffende die pad.. daar heb ik eerder ook naar gekeken, maar van de foto twijfelde ik heel erg of hij wel ruggegraat vrijheid heeft.