voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:32

Nin_me: Als je paard echt breed en plat is zou de flexibele pommel wel kunnen denk ik. Onze trekpaardmerrie past de XXL pommel ook niet en wij gebruiken nu de flexibele pommel en dat gaat prima. Bij ons geen geschuif of ongemak ;)

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:20

Ik vroeg mij af of ik de onderkant van de physiopad van Barefoot kan gebruiken als halfpad onder mijn London? Het ziet er in mijn ogen bijna hetzelfde uit. Je hebt alleen geen lusjes eraan, maar die kan je er aan laten zetten natuurlijk. Vind het zonde om een halfpad aan te schaffen als het verder hetzelfde is.
Iemand ervaringen of ideeen. Of misschien een van de wederverkopers die hier verstand van heeft?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:50

Dag dames!

Heb al een groot deel van dit topic door gelezen, maar kom er nog niet helemaal uit.

Ben voor mijn 15 jarige merrie met zeer smalle en hoge schoft (het is sowieso een smal paardje) opzoek naar een nieuw dressuurzadel. Nou ben ik ook geinteresseerd in boomloze dressuurzadels, maar ivm haar extreem hoge schoft weet ik niet of dat verstandig is. Mochten jullie een foto'tje van het paard willen zien dan plaats ik die! :)

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn m.b.t. een hoge schoft en boomloze zadels.

Alvast bedankt!

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:52

millennium schreef:
Dag dames!

Heb al een groot deel van dit topic door gelezen, maar kom er nog niet helemaal uit.

Ben voor mijn 15 jarige merrie met zeer smalle en hoge schoft (het is sowieso een smal paardje) opzoek naar een nieuw dressuurzadel. Nou ben ik ook geinteresseerd in boomloze dressuurzadels, maar ivm haar extreem hoge schoft weet ik niet of dat verstandig is. Mochten jullie een foto'tje van het paard willen zien dan plaats ik die! :)

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn m.b.t. een hoge schoft en boomloze zadels.

Alvast bedankt!

ik heb ook een paard met hoge schoft en m'n free max ligt daar perfect op! is boomloos maar lijkt ook weer op een "gewoon" dressuurzadel.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 00:07

Millennium op de site van Barefoot kun je pasmalletjes afdrukken en dan kun je zien of de smalste pommel de schoft vrijhoud. Een testzadelaanvragen kan natuurlijk altijd. Ook zou je kunnen kijken of je een zadel kunt proberen van iemand in de buurt. Er zijn ook bedrijven welke boomloos verkopen met zadelpasservice.

SuzanneOV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:31

Hmm,, ik zal me ook maar even melden ;)

Heb al bijna een jaar een Barefoot Lexiton, ben er helemaal blij mee!! Niet alleen is mijn houding is enrom vooruit gegaan, maar mn paard loopt
er ook heerlijk onder. Zn vorige zadel was te krap bij zn schouders, met de barefoot loopt ie super ruim! 'T was voor ons wel flink wennen (3 ruiters,
allemaal geen boomloos gewent), maar na 2 maanden (we rijden niet heel veel ;)) waren we er allemaal thuis in.

Weten jullie trouwens of er van andere merken (ben plots de naam kwijt :() ook dekjes onder de lexinton passen??

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:52

de HKM pads (protector pads met inlages ) passen erook onder (wel onder de vps zadels van barefoot)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:54

missanita84 schreef:
de HKM pads (protector pads met inlages ) passen erook onder (wel onder de vps zadels van barefoot)

Deze idd: http://www.nickyskeet.nl/epages/0012580 ... l0001-0002
Ik heb hem sinds kort en vind hem super fijn. Ik heb alleen wel die 'inlages' die erin zaten eruit gehaald en de inlages van mn Grandeurpad erin gedaan.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:55

TinePine schreef:
Ik vroeg mij af of ik de onderkant van de physiopad van Barefoot kan gebruiken als halfpad onder mijn London? Het ziet er in mijn ogen bijna hetzelfde uit. Je hebt alleen geen lusjes eraan, maar die kan je er aan laten zetten natuurlijk. Vind het zonde om een halfpad aan te schaffen als het verder hetzelfde is.
Iemand ervaringen of ideeen. Of misschien een van de wederverkopers die hier verstand van heeft?

Ik heb laatst een halfpad besteld, en deze had ook geen lusjes, ik geloof dat ze ze tegenwoordig zonder maken, had namelijk ook een oudere met lusjes. Dus ik heb er zelf lusjes aangemaakt met klitteband. Werkt prima

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:58

wereld schreef:
TinePine schreef:

Ik heb laatst een halfpad besteld, en deze had ook geen lusjes, ik geloof dat ze ze tegenwoordig zonder maken, had namelijk ook een oudere met lusjes. Dus ik heb er zelf lusjes aangemaakt met klitteband. Werkt prima

Dank voor je terugkoppeling. Dan geloof ik dat het hetzelfde is. Op de pad van de Physiopad zit dan allen wel klittenband aan de bovenkant, maar die kan ik dan misschien gebruiken om aan een ander dekje te maken. gewoon met textiellijm klittenband er tegaan ;-)

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:49

Nou ik weet niet of textiel lijm wel houd, ik heb er een riempje met klitteband er aan genaaid, is denk ik steviger

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:34

De physiopad bestaat uit twee delen die over de hele lengte aan elkaar zijn gemaakt met klittenband. Twee brede stroken. Ik bedoelde dat als ik dan de onderkant van de physiopad gebruik met een gewoon dekje dat ik dan aan het gewone dekje de ook klittenband maak. Dan kan ik ze tegen elkaar plakken en heb ik hetzelfde als eerst, maar dan met een leuk dekje onder mijn zadel :-) Niet voor het bevestigen van lusjes dus.... :-)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 00:07

@Milennium: mijn vprige paard was smal van voren, had een flinke sc.oft en een lage rug en een hoge kont....en toch was ie mooi en lief en knap, maar dat terzijde. Ik kocht voor hem een Barefoot Trailrider (nevada zonder knop) en kocht daar een smalle, hoge pommel bij. Wat hebben we een plezier gehad samen. Geen enkel zadel lag zo rustig op zijn rug en ik voelde mee ook peima in. Ik heb het paard moeten laten inslapen, maar het zadel heb ik nog. Nu met een mediumpommel op mijn nieuwe paard.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 00:21

TinePine schreef:
De physiopad bestaat uit twee delen die over de hele lengte aan elkaar zijn gemaakt met klittenband. Twee brede stroken. Ik bedoelde dat als ik dan de onderkant van de physiopad gebruik met een gewoon dekje dat ik dan aan het gewone dekje de ook klittenband maak. Dan kan ik ze tegen elkaar plakken en heb ik hetzelfde als eerst, maar dan met een leuk dekje onder mijn zadel :-) Niet voor het bevestigen van lusjes dus.... :-)

o zo bedoel je, ik had het even verkeerd begrepen.. Dit zou ik eigenlijk niet weten..

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 00:46

Wereld, het is voor mij ook een kunst op precies te schrijven wat ik bedoel. Ik zie nu jouw gezicht voor mij als je denkt aan aangelijmde lusjes :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:56

Wie weet waar ik instructie filmpjes kan kijken over het aanpassen van een pommel in een startrekk (espaniola)

SuzanneOV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:57

LauEef schreef:
missanita84 schreef:

Ik heb hem sinds kort en vind hem super fijn. Ik heb alleen wel die 'inlages' die erin zaten eruit gehaald en de inlages van mn Grandeurpad erin gedaan.

Passen die ook onder de lexinton maat 2?? Ik had begrepen van niet,,

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:03

ik heb die pad en hij is wel echt heel groot ;) dus zou wel moeten passen denk ik.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:56

Ik heb hem sinds kort en vind hem super fijn. Ik heb alleen wel die 'inlages' die erin zaten eruit gehaald en de inlages van mn Grandeurpad erin gedaan.[/quote]

Passen die ook onder de lexinton maat 2?? Ik had begrepen van niet,,[/quote]

ja hoor past wel voor zover ik weet de london maat 2 past ook

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:39

Hebben ze die dekjes ook in leuke printjes? Vind deze een beetje saai :+

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:24

TinePine schreef:
Hebben ze die dekjes ook in leuke printjes? Vind deze een beetje saai :+

Bij Nicky's keet hadden ze eerst boomloze onderleggers met andere prints maar kan ze nu eigenlijk niet meer terug vinden (misschien zijn ze uitverkocht?)

Edit: gevonden http://www.nickyskeet.nl/epages/0012580 ... loos_zadel

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:41

Ik heb mijn nieuwe zadeltje ontvangen! Het is een bruin leren FreeMax Jump.
Ziet er goed uit, maar wel heel hard materiaal!

Heeft iemand van jullie idee wat ik er onder moet leggen? Stevige inlages?

Ik heb nu een BF met VPS en daaronder een HAF pad met de HAF inlages. Dit zou tweede zadeltje worden (als hij past) om mee te springen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:00

Heel hard materiaal, jeps, dat klinkt als een gegoten zadeltje :P

Wat je er onder legt is gewoon afhankelijk van het zadeltje en de rugvorm van je paardebeest. Bij Rena moet ik onder dergelijke zadeltjes een flink pak inlages leggen om de ruggengraat en schoft overal vrij te houden, en die inlages moeten dan ook vrij lang zijn om te voorkomen dat de voor- of achterste randjes van het zadel zich in haar in gaan graven.

Voorheen hadden de Freeforms bvb. ook een afwerkrandje helemaal onderaan rondom zitten, en dat duwde gewoon door de inlages heen in haar lijf :(:)

Ik heb dat gemeld en ze zijn toen dat randje naar boven gaan verplaatsen. Net zoals haar schoft niet genoeg ruimte had en ik vroeg of ze geen driehoekje uit de voorkant konden halen om de schoft meer ruimte te geven, binnen no-time was dat mogelijk in de productie....echt een top-bedrijf hoor +:)+

Maar bij de nepperds bestaan die problemen nog steeds.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:12

Hoi! Ik had een vraagje en ik hoop dat iemand hier het antwoord erop weet. :j

Ik wil namelijk een Barefoot Cheyenne voor mijn pony kopen. (http://www.equixantosbarefoot.nl/a-1747 ... -of-bruin/)
Maar ik ben helemaal niet thuis in de boomloze zadels dus ik heb geen idee wat ik allemaal nodig heb.
Mijn pony heeft een enorm hoge schoft en smal gebouwd dus de vraag is of zo'n zadel wel op mijn pony kan ?
Foto van mijn pony : http://1.media.hyves-static.net/1494975 ... 75664.jpeg :Y)
Is al een hele oud foto dus ze heeft al veel meer vetjes.
En ook was mijn vraag wat heb ik allemaal nodig want ik lees allemaal dingen over Inlagen en Pommels. Maar ik heb dus geen idee wat ik allemaal nodig heb.
Ik dacht dat het vrij simpel was en ik kocht een boomlooszadel en thats it maar ik merk dat er wel meer bij komt kijken dan alleen dat. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:24