Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
khirshanta schreef:Hopelijk kunnen jullie helpen!
Ik zie door de (ironisch) bomen het bos niet meer.
Ik, ex-manege ruiter van vroeger, ben momenteel knap bagger. In de categorie 'amazone', lijk ik meer op de rivier dan de ruiter.
Sjakie, Tinkerlief, gaat qua bespiering aardig veranderen nog.
Door mijn slechte zit (en daardoor slechte drukverdelingr, en verhalen over wat gemakkelijker schuiven van boomloos zadels, lijkt mij dat geen goed idee. Sjaak houdt niet van broekriemen aanhalen en ook niet van singels aanhalen namelijk.
Een boomzadel lijkt mij voor ons beter, maar misschien niet het beste idee omdat hij zo zal veranderen, en dit door de seizoenen heen zal blijven doen.
Ik dacht: flexibele boom. Stevigheid, maar kan gestaag met de veranderingen mee. Dan is echter een zadel met vlakke zit nog niet verstandig voor mij; ik zwabber alle kanten op en kan wat steun gebruiken. Een dwingende dressuur zit is echter ook niets.
Ik zoek dus met bovenstaande beredenatie een 'semi boomloos' zadel, met wel een wat ondersteunende, maar niet dwingende zit.
Ik heb in die categorie Strada gevonden (mooi, maar auw wat een geld), en bijvoorbeeld een Trekker Inspiration -die lijkt niet zo heel diep en dwingend.
Weten jullie meer? Zit ik fout in mijn beredenatie?
Natuurlijk krijg ik hulp mijn rijden te verbeteren, en wil ik tzt een passervice laten komen. Eerst echter beslagen ten ijs komen en kijken wát eigenlijk verstandig is.
Momenteel draagt Sjaak het zadel van de mede eigenaresse (ik ben echter de enige ruiter)
khirshanta schreef:Buitenzinnig schreef:Strada is niet semi boomloos
Daarnaast zou ik echt aanraden lilianne van boomlooszadelpasservice te laten komen
Ik was net de technische specificaties aan het lezen- inderdaad. Geen houten boom, maar wel een (niet-flexibele) boom.
@Buitenzinnig: ziet er apart uit- lijkt wat op de Hidalgo Mallorca? Ik kan deze op je site niet vinden, en eigenlijk met een snelle google actie ook nog niet. Ik pb je even
@DubbelDun: bij (volledig) boomloos denk ik dat ik te slecht zit om mijn gewicht goed te verdelen. Ik sta echter absoluut open voor western-modellen (mits de stijgbeugel ophanging een stoeltjes-zit ontmoedigt. Mijn benen willen nog eventjes graag teveel naar voren)
Edit: Kitty, dat type zit zou te vlak zijn voor me- maar mooie zadels!
Jets schreef:Hai allemaal! Ik heb een Barefoot Cherokee op mijn fjord liggen inclusief bijbehorende Barefoot pad. Alleen ze krijgt nu op haar rug waar het zadel eindigt van die afgeschuurde haar plekken. Weet iemand wat ik hier aan zou kunnen doen? Lijkt me niet fijn voor haar..
[ [url=m/54Dqgq.jpg]Afbeelding[/url] ]