[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:54

Maar je kunt er niet nog een cantle achter hangen, want dan wordt het weer te lang - er moet dus een soort van worstje bovenop (croissant) Best lastig! Het heeft dezelfde aansingeling/basis als een normale Ghost en korte kussens, daardoor zitten die kindjes niet zo heel breed, wat dan weer fijn is voor de groeiende heupjes :)*

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:08

Dat het niet zo breed zit is denk ik best een voordeel..Vind het best een geinig dingetje :j

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:18

Kwetal schreef:
Maar je kunt er niet nog een cantle achter hangen, want dan wordt het weer te lang - er moet dus een soort van worstje bovenop (croissant) Best lastig! Het heeft dezelfde aansingeling/basis als een normale Ghost en korte kussens, daardoor zitten die kindjes niet zo heel breed, wat dan weer fijn is voor de groeiende heupjes :)*

Als een cantle te veel ruimte neemt zou je inspiratie misschien bij van die spaanse/portugeese zadels vandaan kunnen halen door een galerij er achter te plaatsen. Die lopen gewoon 'recht' omhoog en geven zeker voldoende steun.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:56

Dat is ook min of meer de bedoeling Daphne

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:49

Ik ben helemaal happy! Mijn Ghost Quevis is eindelijk binnen gekomen begin van de middag! *\%/*
´s Middags er mee gereden. In draf voelde het nog een beetje onwennig. Ze veert zo met haar rug en maakt nu zulke enorm ruime passen dat ik af en toe echt even mijn evenwicht opnieuw moest zoeken. :+
Maar in stap en galop .. Man, man .. wat zit dat heerlijk zeg. <3 Draf komt vanzelf wel.

Afbeelding
Elegant. }:0
Afbeelding

Screenshots uit een filmpje.
Stappen.
Afbeelding

Draven.
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb ook wat foto´s gemaakt van de zweetafdruk. Ik ben er tevreden mee, maar wat zeggen de kenners hier ervan? :D (hoop dat de foto´s duidelijk genoeg zijn..)
En nog een vraag: waar dient de streep klittenband op het dekje voor? :o

Afbeelding
Afbeelding

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:57

In de streep. Of eronder. Zit je vulling. Kun je zo open maken.

Ik wil ook !! Verdorie ben het wachten zat

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:02

Marjo89 schreef:

Aha! Dankje!
Ja, ik weet precies hoe je je voelt haha! Ben zo blij dat hij er nu is.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:19

SarahIlse schreef:
Marjo89 schreef:

Aha! Dankje!
Ja, ik weet precies hoe je je voelt haha! Ben zo blij dat hij er nu is.

Ik ben nu 3 weken aan het wachten, ben bijna geneigd pb te doen via Facebook naar ghost haha

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:21

Kom je alsnog bij ons uit hoor Marjo. :D

Stelletje ongeduldigen, ik heb 3 máánd moeten wachten op mijn zadel 3 jaar geleden (nee geen Ghost). _O-

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:30

Marjo89 schreef:
Ik ben nu 3 weken aan het wachten, ben bijna geneigd pb te doen via Facebook naar ghost haha

Dan komt hij bij mij of kwetal, jou bestelling is via mij naar kwetal naar ghost gegaan haha.
Kwetal is degene die alles vertaald naar Ghost en de bestellingen of wensen oid van alle dealers naar Ghost stuurt.
Ik ben de hoofd dealer van Ghost voor Nederland en de subdealers bestellen via mij

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:38

Ik heb vandaag weer heerlijk gereden op mijn Barefoot Arizona. Ik schrok alleen een beetje toen ik de pad zag...
Afbeelding
Mevrouw zweet nogal wat door de pad heen komt maar het zit ook op de ruggengraat... Waar kan dat van komen?Mijn zadel is zonder vps.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:46

jokari schreef:
Christ heeft wel shetlandversies van sommige modellen, dacht ik ? Maar tot welke maat een kind daar in past, geen idee. Mijn Christ maat pony is groot genoeg voor een damesmaat 40, dus hun manier van maatvoering is mij niet geheel duidelijk. _O-

Dank! Mijn pony is echter niet een shet. Maar ik zoek wel iets voor kleine kinderen, dat dan op een gewoon paard past zeg maar..

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:47

Daphneeeej schreef:
Raamzicht schreef:
Wat zijn eigenlijk de opties voor kinderen? Barefoot kids, ghost bambino. Maar zijn er ook christ fellsattels voor kinderen? Of wie weet nog meer leuke (boomloos natuurlijk)

http://www.fellsattel.com/images/Fotoal ... index.html
Hier zijn foto'a van de shetty van christ, zijn veel foto's van lamsvachtzadels op deze site.

Oh mooie! Zou die idd ook gewoon op een groter paard passen?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:52

Raamzicht schreef:
Oh mooie! Zou die idd ook gewoon op een groter paard passen?

Dat lijkt me wel, als je er een lange singel aan doet past het vast.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:41

Vraagje..de Barefoot Bellis is die ook als testzadel te krijgen?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:15

Kwetal schreef:

er is toch ruimte genoeg achter het ruitertje voor nog een cantle'tje?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:19

Zadel voor kids op groter paard .
Ik heb een ghost quilty .past heel leuk met dochtertje en zoontje van 8 en 6 op paard van 172 ofzo
Wat terug in dit topic staat foto

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 22:09

Citaat:
er is toch ruimte genoeg achter het ruitertje voor nog een cantle'tje?

Wel achter dit kindje, maar niet op alle paardjes. Dit is zo te zien een flinke Shet.
Dus plan is een soort opstaand randje op de zitting te maken en niet een hele cantle die daar achter ligt.

Afbeelding

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 08:58

Leuk hoor!

Best lastig inderdaad zo'n randje. Als hij te zacht is glijden ze er alsnog af, maar als hij te hard is, willen ze er misschien niet meer op rijden. Mijn dochtertje had zo'n zadel. En met lichtrijden, wat nog wat onbehouwen gaat als kleuter, kwam ze af en toe op die harde rand... :-)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 09:59

Jennyxx schreef:
Leuk hoor!

Best lastig inderdaad zo'n randje. Als hij te zacht is glijden ze er alsnog af, maar als hij te hard is, willen ze er misschien niet meer op rijden. Mijn dochtertje had zo'n zadel. En met lichtrijden, wat nog wat onbehouwen gaat als kleuter, kwam ze af en toe op die harde rand... :-)

Goede tip! :j

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:45

kan het zadeltje niet wat meer een kuipvormpje krijgen? dat er geen "randje" is, maar meer beetje de vorm van een lepel bij een gewoon zadel

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:48

Duhelo schreef:
kan het zadeltje niet wat meer een kuipvormpje krijgen? dat er geen "randje" is, maar meer beetje de vorm van een lepel bij een gewoon zadel

En die kindjes nu al verpesten met een zgn. "diepe zit" ? :D :o

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:26

Als jullie het leuk vinden, ik heb gister een demo gehad van freemax, colorado en startrekk van Therese van 'ride with a smile' die zitten bij winschoten over de duitse grens.

Van alle merken prachtige zadels! Ik vond wel dat er duidelijk verschil zat tussen de rundleren en buffelleren variant van freemax en van colorado ook tussen de twee leerkwaliteiten. Therese raade voor intensiever gebruik ook rundleer (freemax) en de colorado deluxe aan, duurder maar duidelijk beter leer, het blijft veel mooier.
De freemax 2015 modellen zijn echt top! Goed (rund)leer, mooi afgewerkt, beugelophanging is ook prima nu. Vriendin kocht er 1voor haar erg brede paard. De colorado vond ik erg mooi maar deze lag minder mooi (heeft een smallere ruglijn) en de startrekk, in mijn ogen de mooiste en lekkerst zittende (want vrij smalle zit) lag te hoog op haar paard.
Voor mijn paard komt ze binnenkort passen. Naast freemax neemt ze dan ook colorado en startrekk mee. Alleen de betere leerkwaliteiten trouwens. Therese gaf aan dat je anders dan gem 3keer per week gebruik al een behoorlijk gebruikt uitziend zadel had na 3 jaar. Dan vindt ik zonde. Dan geef ik liever 300/400 euro extra uit voor iets dat 20 jaar mee gaat.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:51

Leuk dat je ze allemaal in het echt hebt kunnen zien!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:00

Ja zeker!

Ik vond ze wel behoorlijk stevig. Je kunt ze niet (wat) vouwen zoals je met de barefoots (ook met met vps) nog wel kan. Ze geven ook echt een zadel gevoel. Duidelijk dus een stapje dichter naar de boom-kant van het spectrum toe. Maar nog wel met zeer goede paskans. Overigens zag ik op het paard een duidelijk verschil in pasvorm en lag de een echt beter dan de ander, maakt bij dit soort zadels dat je nog steeds een expert mee wil hebben om te beoordelen of het goed ligt.

Erg interessante kost vind ik!